Fucking kælling!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.063 visninger
10 svar
11 synes godt om
3. september 2019

Anonym trådstarter

Det har min netop 5 årig søn lige kaldt mig. 

Hvorfor? Fordi han ikke måtte få morgenmad til aftensmad. 

Han har aldrig sagt sådan noget før.. tror at han har det fra børnehaven ... 

Hvordan takler jeg det bedst?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

Det har min netop 5 årig søn lige kaldt mig. 

Hvorfor? Fordi han ikke måtte få morgenmad til aftensmad. 

Han har aldrig sagt sådan noget før.. tror at han har det fra børnehaven ... 

Hvordan takler jeg det bedst?

Fortæller ham at I ikke vil høre det sprog og det er ikke pænt. 

At det ikke er rart at blive kaldt noget grimt, ligeså vel som han gerne vil tales pænt til, vil du også gerne tales pænt til. 

Jeg tænker ikke du skal gøre et stort nummer ud af det. Der kommer mange flere udtryk og måske har han lige syntes det var sjovt at sige fordi han lige havde hørt det. Måske forstår han slet ikke hvad han var sagt. 

Anmeld Citér

3. september 2019

Babilooo

1) hvorfor må han ikke få morgenmad ...så længe det ikke er usundt. 

2) der kommer mange af sådanne udtryk. Jeg ville bare sige - sikke et udtryk det bryder jeg mig ikke om. Det siger vi ikke herhjemme. 

Anmeld Citér

3. september 2019

Miti's mama

Når mine kommer hjem med et skældsord som det, så reagerer jeg meget kraftigt, og tager ekstrem afstand til at man taler sådan. Det plejer at gøre det. De kommer jo hjem og lige skal prøve det af, så hvis du ikke vil høre det, skal det gøres meget klart når det prøves af.

Det er fy, nej, sådan taler man bare ikke og så ind i timeout. Jeg hader når folk bander sådan, så jeg gider ikke høre det.

Anmeld Citér

3. september 2019

Babilooo

Miti's mama skriver:

Når mine kommer hjem med et skældsord som det, så reagerer jeg meget kraftigt, og tager ekstrem afstand til at man taler sådan. Det plejer at gøre det. De kommer jo hjem og lige skal prøve det af, så hvis du ikke vil høre det, skal det gøres meget klart når det prøves af.

Det er fy, nej, sådan taler man bare ikke og så ind i timeout. Jeg hader når folk bander sådan, så jeg gider ikke høre det.

Det er så lidt ekstremt synes jeg med en time out, når mange af de udtryk børn prøver af, ofte er noget de ikke fatter. 

Jeg ville da heller tale med barnet om hvad det betyder og at det ikke er rart og st det skal man slet ikke sige igen.

Anmeld Citér

3. september 2019

Malene76

Vi har gjort det at vi har forklaret han hvad ordene betyder og at det ikke er sådan vi ønsker han taler. Vi har altid opfordret ham til at komme hjem og spørge hvor ord eller sætninger betyder inden han bruger dem. 

Nu er han startet i 1. klasse og der kommer stadig en del han gerne vil vide hvad betyder. Han kan i et ophedet øjeblik godt få sagt noget som ikke er så pænt men han har generelt et pænt sprog. Tit ved han ikke hvad ordene betyder.

Mvh. Malene 

Anmeld Citér

3. september 2019

FruStolpe

Jeg ignorerer grimt sprog. Det virker ganske enkelt ikke som middel til at få en reaktion herhjemme.

Det er så kun min den store på snart 9 der i en svær situation kan finde på at sige sådan, og det er kun for at få en reaktion fra min side. Det er jeg stoppet med, og udbuddene er blevet mindre . 

Sagde min på 5 sådan ville jeg sige at sådan snakker man ikke, og at mine øre fremover ikke kan høre de grimme ord. 

Anmeld Citér

3. september 2019

kamikaze

Vi har haft en runde med "fucking lortefar". Hun fik at vide at det må man ikke sige fordi det er meget meget grimt. Så nu kommer det kun frem når hun er afsindigt vred. Det sker ikke hver måned. Og det synes jeg egentlig er lidt fint. Så har hun virkelig forstået nusncerne i at bande.

Anmeld Citér

3. september 2019

Miti's mama

Tjullehej skriver:

Det er så lidt ekstremt synes jeg med en time out, når mange af de udtryk børn prøver af, ofte er noget de ikke fatter. 

Jeg ville da heller tale med barnet om hvad det betyder og at det ikke er rart og st det skal man slet ikke sige igen.

Jeg ved godt det er ekstremt, men jeg ved at min datter ikke tager det alvorligt med mindre jeg gør det. Det er jo forskelligt fra barn til barn hvor kraftigt det skal være. 

Anmeld Citér

4. september 2019

Sprit25

Min datter har altid fået lov til at bande på livet løs. Hvilket resultere i at hun sjældent bander. 

Men hvis hun sagde fucking kælling ville hun pænt få afvide at det gør mor ked af det og at I den her familie kalder vi ikke hinanden grimme ting. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.