Højrisiko til nakkefoldsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mit bedste råd er helt klart, at man uanset sine tanker skal “beslutte” sig for, at uanset hvilket barn man får, så vil man kæmpe for det og beskytte det. 

Jeg var desværre gennem hele min graviditet overbevist om, at jeg ville få st sygt barn og derfor opstod der intet stærkt bånd mellem mig og baby. Da jeg så fik bekrlftet at mine fornemmelser havde været rigtige, så blev det hverken bedre eller nemmere at have skubbet baby væk fordi jeg havde været så nervøs under graviditeten. 

Jeg endte i en fødselsdepression og brugte flere år på at “lære” at elske mit barn. Og det var helt sikkert fordi, jeg havde brugt hele graviditeten på at skubbet barnet væk, fordi jeg var aå bange for at få et sygt barn - som jeg jo så fik. 

Nu har jeg to børn. Og belært af mine første omgang, så besluttede jeg mig for at dyrke hvert sekund af alle positive følelser. 

Jeg elsker begge mine børn. Den første havde jeg den vildeste beskytter trang over for i det øjeblik, barnet kom. Men kærligheden skulle der arbejdes for. Jeg oplevede aldrig en forelskelse. Men i D-dag elsker jeg barnet! 

Mit andet barn var heller ikke en decideret forelskelse, men en kæmpe kærlighed som sad i hjertet på en anden måde, end med nr 1. 

Så uanset hvad - sorgen over at miste et barn eller få et barn bliver ikke mindre af at have elsket det! Også selvom det er misdannet/ sygt osv. Det gør faktisk situationen sværere - fordi man så også kæmpe med at skulle være i en relation, man ikke har. 

Men skubber du babyen væk under graviditeten fordi den kan være syg uanset scanninger og målinger, så bliver det svært  

I dag elsker jeg mit 1. Barn med hjernen

og mit 2. Barn med hjertet! 

Jeg elsker dem utvivlsomt lige meget - kærligheden sidder bare to forskellige steder og er kommet meget forskelligt 

Hvor er det rørende at læse 

Jeg prøver at tænke positivt, selvom det er svært. Men der er heldigvis ingenting der er sikkert endnu.

Tak fordi du ville dele dine følelser her 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Ja netop pga af lange ventetid på NIPT testen fravalgte jeg den, det havde jeg simpelthen ikke tålmodighed til at gå og vente på, også at man alligevel ikke får et 100 % svar. Hvorfor fik du ikke taget en fostervandsprøve istedet?

Lækkert at det endte godt, jeg bliver så glad 

Ja, det er da egentlig et godt spørgsmål? Mon de ikke kunne komme til det, fordi den lå bagud? Og der var risiko for at stikke baby? Det tror jeg måske? Men jeg kan ikke huske det. Overlægen fortalte mig, at det var både godt og skidt med den nakkefoldsscanninger - den giver oftest grund til unødig bekymring. 

Anmeld Citér

18. august 2019

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Ja, det er da egentlig et godt spørgsmål? Mon de ikke kunne komme til det, fordi den lå bagud? Og der var risiko for at stikke baby? Det tror jeg måske? Men jeg kan ikke huske det. Overlægen fortalte mig, at det var både godt og skidt med den nakkefoldsscanninger - den giver oftest grund til unødig bekymring. 

Ja der er i hvertfald mange der alligevel får gode svar, så det er synd man har gået og været trist under sin graviditet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.