Højrisiko til nakkefoldsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.994 visninger
22 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. august 2019

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Jeg har været til nakkefoldsscanning i sidste uge og fik en risikovurdering på 1:264. Det kom som et chok, især fordi jeg kun er 28. Hende der scannede mig synes det var en nydelig scanning og væsken i nakkefolden var næsten aftaget helt. Jeg fik foretaget en moderkagebiopsi helt uden komplikationer og afventer nu svar på denne. Problemet er bare at jeg slet ikke kan fungere og tankerne kører i hovedet på mig. Man tænker jo på det væreste der kan ske Er der andre her der har stået i samme situation og har noget positivt at fortælle, måske det kan give mig lidt ro 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg har været til nakkefoldsscanning i sidste uge og fik en risikovurdering på 1:264. Det kom som et chok, især fordi jeg kun er 28. Hende der scannede mig synes det var en nydelig scanning og væsken i nakkefolden var næsten aftaget helt. Jeg fik foretaget en moderkagebiopsi helt uden komplikationer og afventer nu svar på denne. Problemet er bare at jeg slet ikke kan fungere og tankerne kører i hovedet på mig. Man tænker jo på det væreste der kan ske Er der andre her der har stået i samme situation og har noget positivt at fortælle, måske det kan give mig lidt ro 

Jeg har en veninde, som fik noget i stil med 1:20 og fik lavet moderkagebiopsi - hun har en sund og rask dreng på 10 år nu 

Anmeld Citér

16. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har en veninde, som fik noget i stil med 1:20 og fik lavet moderkagebiopsi - hun har en sund og rask dreng på 10 år nu 

Skønt  

Anmeld Citér

16. august 2019

Anonym

Jeg var til NF med barn nummer 2 for et år siden. 

Scanningen og blodprøverne var fine.. 15 sekunder inden scanningen var overstået, fandt hun en grim stor cyste på navlesnoren, som kan være en indikation for kromosomfejl  

pyha, hvor blev jeg ked af det! 

Jeg fik lavet en moderkagebiopsi 4 dage senere, og to uger efter ringede lægen: Det var en sund og rask lillebror! 

Jeg blev dog fulgt med scanninger igennem hele graviditeten.

Jeg krydser alt hvad jeg kan for jer!

Anmeld Citér

16. august 2019

MoarMoar

Jeg fik risiko tal på 1:42. Jeg var også slået helt ud, indtil vi fik svar på prøverne. Men har i dag en dejlig dreng på 1,5 år 

Anmeld Citér

16. august 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg var til NF med barn nummer 2 for et år siden. 

Scanningen og blodprøverne var fine.. 15 sekunder inden scanningen var overstået, fandt hun en grim stor cyste på navlesnoren, som kan være en indikation for kromosomfejl  

pyha, hvor blev jeg ked af det! 

Jeg fik lavet en moderkagebiopsi 4 dage senere, og to uger efter ringede lægen: Det var en sund og rask lillebror! 

Jeg blev dog fulgt med scanninger igennem hele graviditeten.

Jeg krydser alt hvad jeg kan for jer!

Ih hvor bliver man glad på andres vejne  også håber jeg bare det ender sådan for mig også 

Anmeld Citér

16. august 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har et venne par, der fik tallet 1-3. De har en fuldstændig sund, rask og helt normal 14 årie.

En af mine tidliger kollegaer fik tallet 1-22. Også en helt normal 8 årie.

Kender flere som har fået "dårlige" tal, som har fået helt normale børn.

Jeg ka slet ik huske at vi fik nogen tal, at vide, under begge mine graviditeter, så tænker at de nok har været fine. Og dengang tænkte vi slet ik på at spørge. Vores er snart 11 og lige blevet 7 år. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. august 2019

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

Jeg fik risiko tal på 1:42. Jeg var også slået helt ud, indtil vi fik svar på prøverne. Men har i dag en dejlig dreng på 1,5 år 

Hvor er det dejligt altså  Håber jeg er ligeså heldig. Tror også det er en normal reaktion jeg er i. Det er ventetiden jeg ikke kan holde ud 

Anmeld Citér

16. august 2019

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Vi har et venne par, der fik tallet 1-3. De har en fuldstændig sund, rask og helt normal 14 årie.

En af mine tidliger kollegaer fik tallet 1-22. Også en helt normal 8 årie.

Kender flere som har fået "dårlige" tal, som har fået helt normale børn.

Jeg ka slet ik huske at vi fik nogen tal, at vide, under begge mine graviditeter, så tænker at de nok har været fine. Og dengang tænkte vi slet ik på at spørge. Vores er snart 11 og lige blevet 7 år. Vh Stine 

Hvor skønt med helt raske og sunde børn  Det er alt hvad en mor ønsker sig.

Der er heldigvis mange der kommer igennem biopsien med gode svar, det er også min trøst

Anmeld Citér

16. august 2019

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej allesammen

Ja..

Jeg havde risiko med 1:35(36?) i den dur i hvert fald..

Moderkagebiopsi viste ingen tegn på noget og han er sund og rask i dag :)

som hun sagde på hospitalet til mig:

Man skal tænke på det som at du stiller (i dit tilfælde) 264 børn op på række og så er der MÅSKE EN af dem der har downs i et større eller mindre omfang..

Det gav mig lidt ro.. ikke meget men det gjorde det mere håndgribeligt og forståeligt for mig...

kram herfra og bedste ønsker med på vejen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.