Anonym skriver:
Hej ..
jeg har virkelig brug for, at høre andre mødres mening.
Jeg er ved at gå fra min kæreste. Vi har 2 fælles børn. Og da jeg mødte kæresten for 12 år siden valgte jeg, at flytte til en hans by. I alle de år jeg har boet sammen med ham. Har jeg følt mig godt tilpas. Men nu hvor vi står og skal skilles tvivler jeg meget på om jeg bliver en lykkelig mor, hvis jeg bliver i nuværende by. Problemet er så, at hvis jeg vælger, at flytte fra byen, bliver det selfølgelig uden børnene. Da de ikke skal rives ud af deres hverdag, miste venner og alt det de har i byen. Bare fordi jeg ikke vil bo her. Jeg ved godt at de “mister” mig i hverdagen,
Og da jeg er meget knyttet til mine børn er det selfølgelig ikke en nem beslutning. Derfor jeg vil høre andre om hvad de valgte. Og om det var den rigtige beslutning.
Hvor langt er der mellem byerne ?
Kort efter at jeg mødte min kæreste, valgte han selv at blive weekendfar.
Han og hans ekskone havde en 7/7 ordning, men han kunne se, at det ikke fungerede for børnene. De havde brug for en fast base.
Så han valgte at sætte sit eget behov for at have børnene halvdelen af tiden til side og fik fast samvær hver 2. weekend.
Men der var dengang kun 10 km imellem dem. Så hvis børnene gerne ville en tur hjem til deres far, så hentede han dem bare. eller også kom deres mor eller hendes mand med dem.
Børnene var knap 12 år, da jeg mødte ham, og efterhånden som de blev større, blev samværet mere "løst".
I dag er de voksne.
Jeg havde en gammel kollega, som blev skilt, fordi hun fandt en anden.
Hun valgte at lade børnene blive boende hos deres far, så de ikke skulle rykkes fra den lille by de boede i, deres skole og kammerater - og ind til en større by i en lille lejlighed med en ny mand.
Men der var også kun 20 km. mellem dem.