Fru Jørgensen skriver:
Først vil jeg bare gerne sige; Wauw. Hvor er det bare pisse sejt og fedt og du sætter børnenes behov over dine egne
Hvis min samlever og jeg nogensinde går fra hinanden, så “får” han nok også børnene, da jeg, på trods af fin trivsel og udemærket netværk KUN bor her fordi det er hans fødeegn. Og hvor svært det end er, så tænker jeg det er lettere at være weekend barn hos mor (der kan jo holdes løbende kontakt via Skype, messenger mv, samt fælles aktiviteter) end at skulle rive dem op mes rod. Hvor vi bor nu har de skole, venner, familie osv tæt på.
i tilfælde af brud ville jeg nok, efter en periode hvor jeg selvfølgelig forsøger at få “mit eget liv” her på egnen, nok flytte ca 70km væk, til en by der giver mig alt det jeg vil og hvor mit netværk er. Ville det være fedt for mig at undvære ungerne? NEJ- jeg ville nok tude migselv i søvn de første 100 år- MEN, nu er min samlever en fantastisk far, så det er det offer jeg må bringe for mine børns trivsel. Vil børnene ikke opleve det som et savn? Uden tvivl- men det ville de også hvis de skulle undvære deres far- og der ville tabet af alt kendt så komme oveni, så dermed dobbelt savn/tab fra deres side af.
Børn kan sagtens leve med en forælder i hverdagen, og hvorfor kan den ene forælder ikke være far? Jeg tænker du vil være 200% mor når de så kommer hjem til dig 
og slutteligt vil jeg igen lige rose dig for dine overvejelser- det er SÅ stort at dig at sætte deres behov over dine 

Hvordan er det at sætte ungernes behov før hendes egne? At de skal nøjes med at se mor 2 døgn hver 14. Dag?
Det handler ikke om at ungerne hellere skal bo mest ved mor end far, slet ikke. Men at de har mulighed for at se begge forældre lige meget, hvis de har behov. Selvom man ikke vil køre en 7/7 ordning (det gør jeg selv) så er der stadig værdi både for børnene og samarbejdet, at man er i nærheden. At man kan være fælles forældre selvom man er hver for sig. Det er svært, hvis man ikke er tilgængelig til at hjælpe til ved fx meget sygdom, eller kan komme med til forældremøde fordi det er for langt væk, eller kan køre barnet til fodbold om torsdagen. Og endnu vigtigere, når ungerne bliver ældre, så vil de højst sandsynligt komme mindre på besøg hos mor, fordi vennerne osv bare er tættest på far.
Jeg tror ikke på man kan opnå helt den samme tætte og nærværende forhold til sine børn, hvis man KUN kan se dem hveranden weekend og i planlagte ferier pga afstand. Og jeg forstår slet ikke hvordan det kan være at sætte børnenes behov først, at man vil rykke langt væk og dermed melde sig ud af deres hverdag - for uanset hvor meget du skyper, så er det bare ikke det samme. Jeg ved da fra min 7årige at det der med at rapporterer om dagen der er gået, er temmelig svært. Min viden om hans trivsel og hvad der sker på skolen, kommer allermest ved at jeg har min egen daglige gang på skolen i hente/ bringe situationer, deltager i alle arrangementer og møder og dermed kender lærere, elever og andre forældre ret godt efterhånden. Og det samme med fodboldholdet, gymnastik osv osv. Jeg forstår slet ikke at man som forældre vil kunne undvære at være en del af alt det der sker i hverdagen. Det er jo dét der er deres liv. Og det er dét der fylder allermest for børnene, og det er vigtigt for dem at deres forældre ved hvad de taler om og kan tale med. Det oplever jeg i hvertfald med mine egne.
Desuden er det svært at gøre noget anderledes hvis man først er rykket langt væk, og har lavet en 12/2 ordning. Hvad hvis ungerne bare savner mor helt vildt? Hvad hvis de optimalt set ville trives bedre med 10/4, 9/5 eller ja, 7/7? Er det så stadig deres behov der bliver sat først, når mor flytter langt væk for selv at blive mest lykkelig?
Det eneste jeg kan se er i deres interesse, er at hun ikke vil flytte dem væk fra deres vante område bare fordi hun selv flytter. Fair nok. Men resten, er da 100% kun mors behov.