Når man har en drøm, som partneren siger NEJ til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2019

JD

IenFart skriver:

Åha - den kan nok godt være lidt tricky. Man skal selvfølgelig ikke forbyde hinanden sådan noget og der er ved gud ikke noget der "fordi jeg siger det" i et parforhold.

Men jeg forstår måske en lille smule din mand for der er et eller andet over dans. Det kan både være intimt og nogle gange også erotisk afhængig af hvilken dans der er tale om. Det behøver ikke være nogen af delene heller men jeg tror han har billeder i hovedet og han er så på ingen måde særlig konstruktiv i sin måde at kommunikere sin usikkerhed. 

Men der er ikke andet for end at du må snakke mere med ham for den der kategoriske afvisning hører ingen steder hjemme. 

Jeg vil prøve at lade den ligge i nogle dage, og så tage det op igen, for hans svar til "men skat, du må give mig en grund til, hvorfor du er helt imod at jeg starter til dans", blev besvaret noget uheldigt 

Noget i stil med "du kan gå til pole og så er den samtale lukket"  (det sidste er omformuleret lidt pænere, end det kom ud) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
JD skriver:

Jeg har mange mandlige bekendtskaber, og har også overvejet at spørge dem, men ville bare lige have grønt lys fra manden først, da han jo så skal hygge med ungerne imens jeg er væk. 

Jeg tror du rammer helt plet, når du siger det nok ligger i noget med at føle sig truet, har prøvet at snakke med ham om, hvorfor han ikke vil have jeg starter til dans, svaret var "fordi jeg siger det"  han er altså normalt slet ikke jaloux anlagt, så det er virkelig skørt! 

Wow, "fordi jeg siger det?" !!! Det havde fået mig til at melde mig på et hold lige med det vuns  sådan skulle min kæreste godt nok ikke tro han kunne tale til mig eller beslutte på mine vegne. 

Jeg synes du skal sige til ham at du føler der ligger noget usikkerhed og nager ham her, og det er fair nok. Men så må han altså tale om det så i kan få afmystificeret det hele og du kan tage nogen hensyn hvis det kan hjælpe ham. Men så længe han er en østers og kun svarer kort og kontant, kan du intet gøre for at imødekomme ham - og så bliver det muligvis rigtig hårdt at være ham når du tager til dans. - for det gør du! Det er slet ikke op til ham at beslutte og slet ikke når han er sådan der omkring det. Wauw altså. 

Jeg er helt for at man skal være imødekommen og lytte, men man skal også være rimelig og løsningsorienteret, og det er han ikke når han håndterer det på den måde. 

Anmeld Citér

11. august 2019

JD

Mor11 skriver:

Wow, "fordi jeg siger det?" !!! Det havde fået mig til at melde mig på et hold lige med det vuns  sådan skulle min kæreste godt nok ikke tro han kunne tale til mig eller beslutte på mine vegne. 

Jeg synes du skal sige til ham at du føler der ligger noget usikkerhed og nager ham her, og det er fair nok. Men så må han altså tale om det så i kan få afmystificeret det hele og du kan tage nogen hensyn hvis det kan hjælpe ham. Men så længe han er en østers og kun svarer kort og kontant, kan du intet gøre for at imødekomme ham - og så bliver det muligvis rigtig hårdt at være ham når du tager til dans. - for det gør du! Det er slet ikke op til ham at beslutte og slet ikke når han er sådan der omkring det. Wauw altså. 

Jeg er helt for at man skal være imødekommen og lytte, men man skal også være rimelig og løsningsorienteret, og det er han ikke når han håndterer det på den måde. 

Jeg prøvede at snakke lidt dybere om det, og han fik sagt forskellige ting, men stadig uden nogen lyst til at finde en anden løsning end "nej".

Det hele bunder i at han synes dans er for intimt, og noget med at 7/10 går fra deres partner når de starter til dans 

Jeg har kommet med mange løsninger, men han holder hårdhændet fast i nej. 

Anmeld Citér

11. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
JD skriver:

Jeg prøvede at snakke lidt dybere om det, og han fik sagt forskellige ting, men stadig uden nogen lyst til at finde en anden løsning end "nej".

Det hele bunder i at han synes dans er for intimt, og noget med at 7/10 går fra deres partner når de starter til dans 

Jeg har kommet med mange løsninger, men han holder hårdhændet fast i nej. 

Jesus. Altså hvis du ovenikøbet overvejer at spørge en ven, så er det jo ikke et nyt bekendtskab der starter med dans.... og du har jo også spurgt ham selv , så han kan vel regne ud det ikke et fordi du leder efter en ny 

jeg bor sammen med en mand der er virkelig jaloux anlagt. Og det vigtigste for ham , det er at han ikke vil lade sin jalousi begrænse mig, for indeni ved han godt at det er irrationelt.. det er altså mega vigtigt at være  bevidst om , hvis ikke det skal blive ødelæggende.. jeg ved godt din mand ikke normalt er jaloux, men det er nok at han er det på få områder, når det netop kommer  til at begrænse dig og dine drømme. det er sgu nok nemmere at blive skilt pga bitterhed affødt af jalousi, end pga dans.. hvis jeg skal være helt ærlig....

Anmeld Citér

11. august 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Mor11 skriver:

Jesus. Altså hvis du ovenikøbet overvejer at spørge en ven, så er det jo ikke et nyt bekendtskab der starter med dans.... og du har jo også spurgt ham selv , så han kan vel regne ud det ikke et fordi du leder efter en ny 

jeg bor sammen med en mand der er virkelig jaloux anlagt. Og det vigtigste for ham , det er at han ikke vil lade sin jalousi begrænse mig, for indeni ved han godt at det er irrationelt.. det er altså mega vigtigt at være  bevidst om , hvis ikke det skal blive ødelæggende.. jeg ved godt din mand ikke normalt er jaloux, men det er nok at han er det på få områder, når det netop kommer  til at begrænse dig og dine drømme. det er sgu nok nemmere at blive skilt pga bitterhed affødt af jalousi, end pga dans.. hvis jeg skal være helt ærlig....

Jeg tror godt TS mand ved, at hun ikke leder efter en ny, men jeg gætter på han er nervøs for, hvad der kan opstå af følelser som en slags bivirkning af dansen.

Derudover er jeg helt enig i det du skriver. Jeg kan ikke afvise jeg selv ville føle et snert af jalousi i den situation, men det nytter ikke noget at handle på det.

Anmeld Citér

11. august 2019

Miti's mama

Evt som kompromis kunne du finde noget dans at gå til, som ikke kræver en partner? Mavedans, hip hop eller noget helt tredje?

Anmeld Citér

11. august 2019

JD

Efter de gode svar, prøvede jeg alligevel at gå lidt dybere i det hele, og han fik sat bedre ord på det.

Han forklarede at tanken om at en anden mand skal røre ved mig osv, ville drive ham helt til vanvid, og gøre ham dødeligt jaloux. Han ville heller ikke kunne holde ud at jeg snakkede om "ham", og på den måde tog ham med ind i vores forhold. Og hvis han har det sådan når jeg bare nævner pardans, så kan jeg godt forstå han stejler helt.

Så det er nok på grund af de voldsomme følelser, at han bliver så firkantet og rigid i hans svar 

Jeg tænker, som en anden nævner, at løsningen må blive at prøve at finde noget dans bare for mig, mulighederne er bare desværre ikke så store, hvor vi bor. Men kan se og mærke på manden min, at jeg lige med det her rammer et rigtig ømt punkt, så jeg må vælge at respektere hans følelser, selvom de ikke blev udtryk så heldigt. 

Men alligevel utroligt at man kan gå i så mange år uden at se skyggen af jalouxi, og så blusser det så voldsomt op på den måde 

Anmeld Citér

11. august 2019

Anonym

JD skriver:

Efter de gode svar, prøvede jeg alligevel at gå lidt dybere i det hele, og han fik sat bedre ord på det.

Han forklarede at tanken om at en anden mand skal røre ved mig osv, ville drive ham helt til vanvid, og gøre ham dødeligt jaloux. Han ville heller ikke kunne holde ud at jeg snakkede om "ham", og på den måde tog ham med ind i vores forhold. Og hvis han har det sådan når jeg bare nævner pardans, så kan jeg godt forstå han stejler helt.

Så det er nok på grund af de voldsomme følelser, at han bliver så firkantet og rigid i hans svar 

Jeg tænker, som en anden nævner, at løsningen må blive at prøve at finde noget dans bare for mig, mulighederne er bare desværre ikke så store, hvor vi bor. Men kan se og mærke på manden min, at jeg lige med det her rammer et rigtig ømt punkt, så jeg må vælge at respektere hans følelser, selvom de ikke blev udtryk så heldigt. 

Men alligevel utroligt at man kan gå i så mange år uden at se skyggen af jalouxi, og så blusser det så voldsomt op på den måde 

Hvad med gospel? Her hvor jeg bor, er der gospel i kirken. Jeg bliver seriøst glad i låget af det, det giver mig energi og følelsen af af “danse” og synge samtidig er skøn. 

Fedt at I fik talt om det og at din mand fik sat ord på, det sætter ligesom tingene mere i perspektiv 

Anmeld Citér

12. august 2019

Sprit25

JD skriver:

Åh. Det er da lidt sødt, han får det sådan ved tanken om en anden mand og dig har du så ikke en veninde, der kunne tage med? 

Anmeld Citér

12. august 2019

JD

Hvad med gospel? Her hvor jeg bor, er der gospel i kirken. Jeg bliver seriøst glad i låget af det, det giver mig energi og følelsen af af “danse” og synge samtidig er skøn. 

Fedt at I fik talt om det og at din mand fik sat ord på, det sætter ligesom tingene mere i perspektiv 

Jeg kan desværre ikke prale af min sang stemme, og tænker den er ret vigtig i gospel?  

Jeg elsker at synge! Det bare ikke en fryd for øret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.