Når man har en drøm, som partneren siger NEJ til.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.828 visninger
23 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2019

JD

Jeg er sammen med min mand på 9 år, og vi har to børn. Jeg har altid elsket at danse, er meget udadvendt, og social. Jeg er typen der danser rundt hjemme dagen lang, og aldrig kan sidde stille, når musikken tændes. 

Jeg har længe haft en drøm om at starte til noget par dans, det ser så sjovt ud, men min mand vil på ingen måde gå til sådan noget, det er slet ikke ham. Det respekterer jeg fuldt ud! Men desværre siger han også "rungende" nej til at jeg skal gå til det selv med en mandlig dansepartner.

Vi har ellers et fantastisk forhold, som er meget åbent for det meste, men lige det her falder bare ikke i god jord. 

Jeg kunne virkelig godt bruge en hobby, som er fysisk, social, sjov, og ikke børne relateret  Noget jeg kan blive bedre til, øve og bruge til noget.

Jeg ved ikke helt om jeg bare skal sige "pyt" og droppe det, eller om jeg skal stå ved at prøve det, selvom min mand stejler helt. 

Jeg har sagt til ham, at jeg sagtens kan finde en ældre dansepartner, hvis det er dér problemet ligger, men det stadigvæk et nej. 

Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2019

Camillos

JD skriver:

Jeg er sammen med min mand på 9 år, og vi har to børn. Jeg har altid elsket at danse, er meget udadvendt, og social. Jeg er typen der danser rundt hjemme dagen lang, og aldrig kan sidde stille, når musikken tændes. 

Jeg har længe haft en drøm om at starte til noget par dans, det ser så sjovt ud, men min mand vil på ingen måde gå til sådan noget, det er slet ikke ham. Det respekterer jeg fuldt ud! Men desværre siger han også "rungende" nej til at jeg skal gå til det selv med en mandlig dansepartner.

Vi har ellers et fantastisk forhold, som er meget åbent for det meste, men lige det her falder bare ikke i god jord. 

Jeg kunne virkelig godt bruge en hobby, som er fysisk, social, sjov, og ikke børne relateret  Noget jeg kan blive bedre til, øve og bruge til noget.

Jeg ved ikke helt om jeg bare skal sige "pyt" og droppe det, eller om jeg skal stå ved at prøve det, selvom min mand stejler helt. 

Jeg har sagt til ham, at jeg sagtens kan finde en ældre dansepartner, hvis det er dér problemet ligger, men det stadigvæk et nej. 

Hvad tænker i? 

At han simpelthen må acceptere det, eller finde danseskoene frem og komme med! 

Anmeld Citér

11. august 2019

Anonym

JD skriver:

Hvad tænker i? 

Det skal han da ikke bestemme.

Anmeld Citér

11. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes man skal gøre hvad der gør en glad! Hvis du elsker at danse og drømmer om at gøre det til en hobby, så skal du gøre det. At din mand så ikke deler interessen er ærgeligt , men det skal da ikke stoppe dig fra at gøre det.  det er dans! 

Har du ingen øvrige mandlige bekendtskaber,  siden han tydeligvis føler sig truet af at du skulle danse med en anden mand en gang i ugen? 

Anmeld Citér

11. august 2019

Anonym

Det er godt nok RIGTIG mange år siden - men der gik jeg også til pardans med en ven. Min kæreste (som jeg stadig er sammen med) accepterede det - han havde slet ikke lyst. Jeg var mega ringe til det - men det var virkelig sjovt.

Måske kan du spørge lidt ind til præcis hvorfor han ikke bryder sig om det. At finde en ældre herre synes jeg da var en ret god ide ��

Anmeld Citér

11. august 2019

JD

Mor11 skriver:

Jeg synes man skal gøre hvad der gør en glad! Hvis du elsker at danse og drømmer om at gøre det til en hobby, så skal du gøre det. At din mand så ikke deler interessen er ærgeligt , men det skal da ikke stoppe dig fra at gøre det.  det er dans! 

Har du ingen øvrige mandlige bekendtskaber,  siden han tydeligvis føler sig truet af at du skulle danse med en anden mand en gang i ugen? 

Jeg har mange mandlige bekendtskaber, og har også overvejet at spørge dem, men ville bare lige have grønt lys fra manden først, da han jo så skal hygge med ungerne imens jeg er væk. 

Jeg tror du rammer helt plet, når du siger det nok ligger i noget med at føle sig truet, har prøvet at snakke med ham om, hvorfor han ikke vil have jeg starter til dans, svaret var "fordi jeg siger det"  han er altså normalt slet ikke jaloux anlagt, så det er virkelig skørt! 

Anmeld Citér

11. august 2019

JD

Anonym skriver:

Det er godt nok RIGTIG mange år siden - men der gik jeg også til pardans med en ven. Min kæreste (som jeg stadig er sammen med) accepterede det - han havde slet ikke lyst. Jeg var mega ringe til det - men det var virkelig sjovt.

Måske kan du spørge lidt ind til præcis hvorfor han ikke bryder sig om det. At finde en ældre herre synes jeg da var en ret god ide ��

Jeg tænkte også en ældre herre kunne bidrage med en masse, tænk nogle gode historier jeg kunne få med på vejen 

Har prøvet at snakke med ham om hvorfor, og normalt kan vi snakke om alt, men lige her er svaret bare kort og kontant  og så siger mænd, at kvinder er forvirrende 

Anmeld Citér

11. august 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
JD skriver:

Jeg har mange mandlige bekendtskaber, og har også overvejet at spørge dem, men ville bare lige have grønt lys fra manden først, da han jo så skal hygge med ungerne imens jeg er væk. 

Jeg tror du rammer helt plet, når du siger det nok ligger i noget med at føle sig truet, har prøvet at snakke med ham om, hvorfor han ikke vil have jeg starter til dans, svaret var "fordi jeg siger det"  han er altså normalt slet ikke jaloux anlagt, så det er virkelig skørt! 

Plejer han kunne forbyde dig noget? 

Tænker det er skørt han bare siger nej med en “fordi jeg siger det” grund. Jeg ville nok sige at han enten tager med eller du starter til det uden ham. 

Anmeld Citér

11. august 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Åha - den kan nok godt være lidt tricky. Man skal selvfølgelig ikke forbyde hinanden sådan noget og der er ved gud ikke noget der "fordi jeg siger det" i et parforhold.

Men jeg forstår måske en lille smule din mand for der er et eller andet over dans. Det kan både være intimt og nogle gange også erotisk afhængig af hvilken dans der er tale om. Det behøver ikke være nogen af delene heller men jeg tror han har billeder i hovedet og han er så på ingen måde særlig konstruktiv i sin måde at kommunikere sin usikkerhed. 

Men der er ikke andet for end at du må snakke mere med ham for den der kategoriske afvisning hører ingen steder hjemme. 

Anmeld Citér

11. august 2019

JD

mor:) skriver:

Plejer han kunne forbyde dig noget? 

Tænker det er skørt han bare siger nej med en “fordi jeg siger det” grund. Jeg ville nok sige at han enten tager med eller du starter til det uden ham. 

Han plejer at være til at snakke med, og jeg er generelt ikke typen man "forbyder" noget. 

Men jeg går meget ind for at man lytter til hinanden i et forhold, derfor er jeg helt splittet i forhold til, hvordan jeg skal reagere på det her 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.