Jeps- jeg er sådan en evigt bekymret mor. Jeg har været mor i 5 år nu og har været bekymret siden der kom to streger på graviditetstesteb. Var scanninger normal/ hvorfor mærker jeg ikke mere liv/ er øjenkontakt god nok/ hvorfor kravler han ikke endnu/ synes andre jeg er en god mor osv osv. Det fortsætter i en uendelighed og det meste af min dag bruger jeg faktisk på at bekymre mig. Jeg er klar over det er problematisk og jeg burde søge hjælp til at få stoppet alle de tanker.
For i virkeligheden ved jeg vi er gode forældre- ingen har nogensinde sat en finger på vores forældreskab og til samtaler i bh får barnet altid ros.
Hvis mit barn siger at far/eller mig er dum så går jeg i panik igen. Siger han nu det i bh- og hvad tænker de så/ kommer kommunen og fjerner ham. Jeg kører alt ud af proportioner hele tiden.
Nu er nyeste bekymring netop startet... tegninger. Mit barn tegner ofte personer og familien osv, og laver altid fine tegninger med blomster, sol osv. Men så kører mit hoved- to k hvis han en dsg tegner vores familie med sure ansigter- hvad sker der så- hvad tænker pædagogerne- bliver han fjernet.
igen ved jeg det er helt åndssvagt, men uanset er det altså sådan jeg har det.
jeg kan allerede nu grue for når han starter i skole næste år, for så skal han sikkert tegne sin familie- for det gør de sikkert i 0, og tænk hvis tegningen ikke er glade mennesker osv osv..
Er der mon andre der har det som mig? Kan i berolige mig? Hvad kan jeg gøre for at slappe mere af? Det stresser mig hver eneste dag, og det er stressende at føle jeg konstant skal være “oversød” overfor mit barn, fordi jeg er bekymret for hvad mit eget barn kunne finde på at sige om mig.
Og det er jo komplet latterligt- for hvis man har noget at skjule så bør man være bekymret, men jeg har jo netop intet at skjule, andet end en konstant frygt for ikke at gøre mit arbejde som mor godt nok...
andre i samme båd?
Anmeld
Citér