Jeg bor i en lille landsby. Her er en børnehave og ellers er der 4,5km til nærmeste provinsby med supermarkeder, tankstation og skole. Til gengæld er der kun 15min i bil til en større by med restauranter, shopping, bio osv
At bo her, fungerer uden problemer. Det er ikke dødt selvom her ingenting er. Børnehaven gør at der bliver ved at kommer børnefamilier, og de vil gerne have et fællesskab - især for ungernes skyld, så de forældre er ret gode til at engagere sig i foreningslivet. Fx arrangerer de et årligt cykelløb for børn og voksne, oktoberfest for de voksne og fælles spisning hver anden måned for børn og voksne
men hvis man ikke bor her, ved man ikke der er de ting
Ift gensalg. Det er nogenlunde rimeligt her, liggetiden er vist 1-1,5 år hvilket er ok i en landsby. Men det der gør at det er til at komme af med, er afstanden til den større by.. det gør at langt de fleste der arbejder derinde, kan komme på job indenfor en absolut rimelig tid uden hverdagen bliver alt for presset
så folk tiltrækkes af at der er kort til by liv men til priser der er meget rimelige fordi det er på landet
Jeg tænker det der kan gøre det svært med det hus i ser på er, afstanden til by. 1 time er sgu ret langt, især hvis der ikke er andet i nærheden ift at handle? Det må der da næsten være? Jeg tænker der vel ikke er 1 time til andet indkøb hvis den lille brugs lukker
Men som de andre siger, ift liv i byen. Så tror jeg det handler væsentligt mere om, om der er institutioner, skole, aktivt foreningsliv, end om der er en brugs
rådet med at finde en lokal Facebook gruppe er faktisk rigtig godt
Anmeld
Citér