3xBeliggenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.292 visninger
28 svar
75 synes godt om
10. august 2019

Anonym trådstarter

Mmmm....

Søger lidt sparring 

Sagen er den manden vild flyttet tilbage til hans familie hvor de bor, det vild jeg også

men det område vi kigger på er byen ved at “død ud” i år lukkede posthuset ned, samt bageren og en Super Brugsen så der er kun en Dagli Brugs.....

Vi har fundet en hus i den dyre ende :/ det er så lækkert, problemet er bare jeg tør ikke �� jeg er så bange for at når vi engang sælger ( forhåbentligt om 30 plus år, OM vi skulle købe det vilde vi ikke få det solgt og slett ikke til den pris vi køber det for ( gætter jeg mig til ) 

det ligger 50 minutter til 1 time fra byen, altså om der er INGEN trafik overhovedet 

- hvad er jeres tanker om små byer uden noget i byen at holde folk sammen ? 

Jeg kan være bekymret Dagli Brugsen også lukker fordi det gjorde den i byen ved siden af .....

Jeg er rædselsslagen for at endte som nogen der går fra hinanden og ikke kan få huset solgt eller når vi engang er gamle ikke kan få huset solgt osv osv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2019

Babilooo

Nej det hus ville jeg ikke overveje.

det går kun en vej og det er mod døden for de små byer. De bliver måske til sommerhusområdet.. men hvis der ikke er mennesker og virksomheder så kommer der jo ikke til at være en omsætning for en butik der kunne have lyst at starte op.

og 1 time til et byliv/ restauranter/ bio eller svømmehal... ville bestemt passe til mig. 

Jeg er nok bare ikke til at være intet lille samfund  uden liv.

Anmeld Citér

10. august 2019

Mamman

Profilbillede for Mamman

Altså hvis i skulle blive boende i +30 år så skulle i gerne være nogenlunde gældsfrie - hvad huset angår. Så kan man godt gå ned i pris

Anmeld Citér

10. august 2019

Babilooo

Tjullehej skriver:

Nej det hus ville jeg ikke overveje.

det går kun en vej og det er mod døden for de små byer. De bliver måske til sommerhusområdet.. men hvis der ikke er mennesker og virksomheder så kommer der jo ikke til at være en omsætning for en butik der kunne have lyst at starte op.

og 1 time til et byliv/ restauranter/ bio eller svømmehal... ville bestemt passe til mig. 

Jeg er nok bare ikke til at være intet lille samfund  uden liv.

.. jeg mener “ikke passe til mig”. Der manglede et ikke i min sidste besked.

Anmeld Citér

10. august 2019

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Altså hvis i skulle blive boende i +30 år så skulle i gerne være nogenlunde gældsfrie - hvad huset angår. Så kan man godt gå ned i pris

Det er det bliver vi boede - 50% af vores venner er gået fra hinanden osv :/

man ved aldrig :/ - 

Anmeld Citér

10. august 2019

Babilooo

Men grunden til at noget bliver sværer ar sælge er jo netop fordi det er en dårlig beliggenhed. 

Så I skal virkelig ville det stille liv. Du skal kunne holde det ud selv hvis Brugsen lukker. Om I går fra hinanden er noget I nok skal finde ud af - men ja I mister måske nogle penge hvis det allerede kun går en vej for stedet

Anmeld Citér

10. august 2019

FruStolpe

Jeg syntes du beskriver en skøn beliggenhed  

Ro, plads, tid og penge i overskud til at gøre hvad man har lyst til. 

Vi bor i den lille by, hvor bi bare har en daglig brugs og en bager. Vi har udsigt over markerne og bor dejligt ugeneret. Vi har 2 biler , det er nødvendigt for alt forgår med bil. Men vi elsker det og ville aldrig bytte. 

Men det kommer da nok an på øjnene der ser. 

Anmeld Citér

10. august 2019

Sandratoft

Anonym skriver:

Det er det bliver vi boede - 50% af vores venner er gået fra hinanden osv :/

man ved aldrig :/ - 

Bare fordi 50% af jeres venner er gået fra hinanden, betyder det jo ikke at i gør det. Jeg er helt med på at alle faktorer skal overvejes ifm huskøb, men jeg synes nu alligevel at du fokuserer lige rigeligt på en evt skilsmisse. Elsker du din mand? Elsker han dig? Hvis 2 x ja, så synes jeg at du skal glemme skilsmisse lidt, og istedet fokusere på om du kan lide huset, omgivelserne osv. 

Anmeld Citér

10. august 2019

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Bare fordi 50% af jeres venner er gået fra hinanden, betyder det jo ikke at i gør det. Jeg er helt med på at alle faktorer skal overvejes ifm huskøb, men jeg synes nu alligevel at du fokuserer lige rigeligt på en evt skilsmisse. Elsker du din mand? Elsker han dig? Hvis 2 x ja, så synes jeg at du skal glemme skilsmisse lidt, og istedet fokusere på om du kan lide huset, omgivelserne osv. 

Hans forældre og alle hans søskende er skilt ... 

Jeg vild bare ikke være urealtiske 

Anmeld Citér

10. august 2019

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Mmmm....

Søger lidt sparring 

Sagen er den manden vild flyttet tilbage til hans familie hvor de bor, det vild jeg også

men det område vi kigger på er byen ved at “død ud” i år lukkede posthuset ned, samt bageren og en Super Brugsen så der er kun en Dagli Brugs.....

Vi har fundet en hus i den dyre ende :/ det er så lækkert, problemet er bare jeg tør ikke �� jeg er så bange for at når vi engang sælger ( forhåbentligt om 30 plus år, OM vi skulle købe det vilde vi ikke få det solgt og slett ikke til den pris vi køber det for ( gætter jeg mig til ) 

det ligger 50 minutter til 1 time fra byen, altså om der er INGEN trafik overhovedet 

- hvad er jeres tanker om små byer uden noget i byen at holde folk sammen ? 

Jeg kan være bekymret Dagli Brugsen også lukker fordi det gjorde den i byen ved siden af .....

Jeg er rædselsslagen for at endte som nogen der går fra hinanden og ikke kan få huset solgt eller når vi engang er gamle ikke kan få huset solgt osv osv 

Jeg ville være mere optaget af hvad der er af skole/daginstitution. Hvis der en skole, hvor stor er den og er den lukningstruet? Tror en lokal skole har større betydning for nærmiljøet end handlemuligheder 

Som en anden skriver, så skal man være opmærksom på om beliggenheden “kræver” to biler for at få hverdagen til at hænge sammen.. 

Men det lyder da som om, at det er en lille landsby, som er meget langt væk fra “al ting”, hvis det tager en time at komme til en by.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.