3xBeliggenhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2019

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg syntes du beskriver en skøn beliggenhed  

Ro, plads, tid og penge i overskud til at gøre hvad man har lyst til. 

Vi bor i den lille by, hvor bi bare har en daglig brugs og en bager. Vi har udsigt over markerne og bor dejligt ugeneret. Vi har 2 biler , det er nødvendigt for alt forgår med bil. Men vi elsker det og ville aldrig bytte. 

Men det kommer da nok an på øjnene der ser. 

Det er 100% et dejligt sted og jeg trives 100% sådan et sted

men så ærgeligt alt lukker der er ingen byfest eller noget osv. - Det synes jeg er så ærgeligt 

også lidt træls om Dagli Brugsen lukker som den højt sandsynligvis gøre .... så er det er langt at købe ind osv. 

Er bare bange for området man langtsomt dør ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Hans forældre og alle hans søskende er skilt ... 

Jeg vild bare ikke være urealtiske 

Du skal vurdere om du vil bo et stille sted eller er sted med kort vej til ting. Jeg er glad for st vi ikke altid skal tage bilen og bor tæt op en by og skov. Andre har brug for ar være tæt på vandet osv. 

Man bliver ulykkelig af at bo et forkert sted for en så du/I skal mærke efter. 

Anmeld Citér

10. august 2019

FruStolpe

Anonym skriver:

Det er 100% et dejligt sted og jeg trives 100% sådan et sted

men så ærgeligt alt lukker der er ingen byfest eller noget osv. - Det synes jeg er så ærgeligt 

også lidt træls om Dagli Brugsen lukker som den højt sandsynligvis gøre .... så er det er langt at købe ind osv. 

Er bare bange for området man langtsomt dør ...

Nu er jeg typen der aldrig ville deltage i en byfest, det går lige an til Sankt Hans når heksen bliver futtet af, og så er vi smuttet igen. 

Vi er sociale med vores familie og venner, ikke med naboer og fremmede fra byen. 

Og hvem siger den lille brugs lukker? Det gælder bare om at man støtter op om den, og ellers køre man jo alligevel når man arbejder, hente og bringer børn. 

Nu ved jeg jo ikke om det er fordi I skal flytte fra Kbh til en landsby i Nordjylland. Men det lyder ikke helt til at du er klar til at skifte by livet ud med land livet 

Anmeld Citér

11. august 2019

Fru Jørgensen

Jeg tænker også at jeres arbejdssituation er vigtig at tage med i beslutningen. Får i lang transporttid? Og hvis i af den ene eller anden grund skulle miste jeres nuværende beskæftigelse, er der så andet arbejde at få der ikke kræver endnu længere transporttid? Vil i kunne sidde i huset på 1 eller 2 gange dagpenge i en kortere ellers længere periode? Det er utroligt praktisk kedelige ting at tænke over, men hellere være lidt på forkant. 

Og hvad med fritidsinteresser til børnene? Er der sportsklub eller andet i byen? Eller er det også 50 minutters kørsel væk?

Og derudover så meld jer ind i den lokale Facebook-gruppe (hvis der er sådan en) og fortæl at i overvejer at flytte til området. Selvom det på overfladen virker dødt, så kam der jo godt være et mega aktivt lokaliv��

Anmeld Citér

11. august 2019

Anonym trådstarter

Fru Jørgensen skriver:

Jeg tænker også at jeres arbejdssituation er vigtig at tage med i beslutningen. Får i lang transporttid? Og hvis i af den ene eller anden grund skulle miste jeres nuværende beskæftigelse, er der så andet arbejde at få der ikke kræver endnu længere transporttid? Vil i kunne sidde i huset på 1 eller 2 gange dagpenge i en kortere ellers længere periode? Det er utroligt praktisk kedelige ting at tænke over, men hellere være lidt på forkant. 

Og hvad med fritidsinteresser til børnene? Er der sportsklub eller andet i byen? Eller er det også 50 minutters kørsel væk?

Og derudover så meld jer ind i den lokale Facebook-gruppe (hvis der er sådan en) og fortæl at i overvejer at flytte til området. Selvom det på overfladen virker dødt, så kam der jo godt være et mega aktivt lokaliv��

Det var ikke spørgsmålet  

Anmeld Citér

11. august 2019

FruK

Man skal ikke være urealistisk, men synes heller ikke udgangspunktet i ens ægteskab skal være at der nok er stor risiko for at man bliver skilt... 

Udover det... det er kun jer selv der kan afgøre om det er det rigtige sted fir jer at bo, det er jo helt individuelt.

Men der er en del ting du ikke nævner, som jeg synes er vigtige at forholde sig til.

Hvad med jeres arbejde - er det tæt nok på? Kan I blive siddende i huset, hvis en af jer - eller begge - mister jeres arbejde. Hvad med skole/daginstitution? Er der det tæt på? Er der sport/fritidsinteresser for børn? Er der børnefamilier så der er nogen at lege med og er omgivelserne som I synes det skal være i forhold til at børn skal kunne transportere sig selv/transporteres af jer til legekammerater, skole, sport osv. Vil I kunne leve med at der måske er længere til indkøb osv?

Jeg ville være bekymret over måske ikke at kunne komme af med huset igen - med mindre I er helt sikre på, at det ER der I vil bo i rigtig mange år. 

Jeg har det selv godt med, at uanset hvad der sker - hvis vi begge bliver arbejdsløse, ramt af sygdom eller andet, så vil vi kunne komme videre derfra hvor vi er nu.

Anmeld Citér

11. august 2019

Fru Jørgensen

Anonym skriver:

Det var ikke spørgsmålet  

Måske ikke direkte, men det er dælme vigtige faktorer. Personligt bor vi pt i min samlevers hjemby- ikke helt så meget soveby som det du beskriver, men tæt på. Han har et stort tilhørsforhold til egnen, så jeg har accepteret at det er her vi bor, og her vi har vores fremtid. Men en vigtig faktor har været at jeg, med min uddannelse, sagtens (altså relativt set- hvem ved om det lige er mig de vil have) kan finde andet arbejde inden for en radius af 30 km. Havde vi placeret os langt ude på den lækre jyske hede (hvor jeg allerhelst ville bo) var det ikke en mulighed. Så det ville jeg aldrig turde. 

Anmeld Citér

11. august 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Det var ikke spørgsmålet  

Ubehageligt svar til en der faktisk prøver st hjælpe og kommer med nogle ret gode betragtninger i forhold til situationen. 

Held og lykke med det hele.... 

Anmeld Citér

11. august 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Ubehageligt svar til en der faktisk prøver st hjælpe og kommer med nogle ret gode betragtninger i forhold til situationen. 

Held og lykke med det hele.... 

Jeg vild faktist bare og der blev sagt bare ha svar på mit spørgsmål ikke mere ikke mindre 

Synes det er så underligt når flere af jer der bruger utroligt meget tid herinde, altid skal komme med de mærkeligeste svar som Overhovedet ikke var i indlæget eller svare på ting som ikke blev spurgte 

Enda en der havde skrevet lignede spørgsmål nogle uger FØR kunne i huske det osv 

tænker bare hvor meget tid er i herinde? Online?

Anmeld Citér

11. august 2019

lineog4

Anonym skriver:

Det var ikke spørgsmålet  

Æv alligevel et lidt kedeligt svar. 

Du spørger til beliggenhed, og for nogle er det måske ikke indkøbsmulighederne, der er det vigtigste i forhold til beliggenhed - for  mig fx ville der være en biting, for går ud fra, at vi alligevel ville være meget afhængige af bil og ville køre til et noget billigere indkøbssted end daglig brugsen. 

Jeg personligt kan bedst lide byen, da vi boede bare i udkanten af Roskilde mente jeg at vi var næsten på landet  men skulle jeg nu gå på kompromis og blive lokket ud i en lille by, så ville mine kriterier handle om:

- er der en lokal skole? Og hvordan ser fremtiden ud for skolen, er den selvejet eller kommunel (er den kommunel er der desværre stor sandsynlighed for en lille skole lukker)?

- hvor langt skal mine børn, hvis de har andre fritidsinteresser end de gængse?

- hvor meget tid og penge skal vi bruge på transport til arbejde, altså hvordan vil vores hverdag hænge sammen, og hvor længe bliver dagene uden for hjemmet.

- hvordan er fordelingen i byen med børnefamilier, ældre osv. Igen for at mine børn fik et netværk i nærheden og ikke var afhængige af vores bil og lyst til at køre rundt.

- offentlig transport - jeg hader at være afhængig af bil altid.

- og ja så selvsagt, er det huset vi vil bo i de næste 30.år, for ellers kan vi økonomisk komme i klemme. Jeg Har selv familie på Lolland, og kan se konsekvensen af ikke at kunne sælge, og ikke at det at renovere, udbygge osv jo koster lige så meget som i Roskilde, men det skal man sælge så får man ikke en gang en tiendedel af hvad du får for forberedinger i Roskilde. 

Pøj pøj med valget - I skal finde jeres kriterier som jeg har mine og det er jo ikke sikkert de er ens.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.