Anonym skriver:
Det var ikke spørgsmålet
Æv alligevel et lidt kedeligt svar.
Du spørger til beliggenhed, og for nogle er det måske ikke indkøbsmulighederne, der er det vigtigste i forhold til beliggenhed - for mig fx ville der være en biting, for går ud fra, at vi alligevel ville være meget afhængige af bil og ville køre til et noget billigere indkøbssted end daglig brugsen.
Jeg personligt kan bedst lide byen, da vi boede bare i udkanten af Roskilde mente jeg at vi var næsten på landet
men skulle jeg nu gå på kompromis og blive lokket ud i en lille by, så ville mine kriterier handle om:
- er der en lokal skole? Og hvordan ser fremtiden ud for skolen, er den selvejet eller kommunel (er den kommunel er der desværre stor sandsynlighed for en lille skole lukker)?
- hvor langt skal mine børn, hvis de har andre fritidsinteresser end de gængse?
- hvor meget tid og penge skal vi bruge på transport til arbejde, altså hvordan vil vores hverdag hænge sammen, og hvor længe bliver dagene uden for hjemmet.
- hvordan er fordelingen i byen med børnefamilier, ældre osv. Igen for at mine børn fik et netværk i nærheden og ikke var afhængige af vores bil og lyst til at køre rundt.
- offentlig transport - jeg hader at være afhængig af bil altid.
- og ja så selvsagt, er det huset vi vil bo i de næste 30.år, for ellers kan vi økonomisk komme i klemme. Jeg Har selv familie på Lolland, og kan se konsekvensen af ikke at kunne sælge, og ikke at det at renovere, udbygge osv jo koster lige så meget som i Roskilde, men det skal man sælge så får man ikke en gang en tiendedel af hvad du får for forberedinger i Roskilde.
Pøj pøj med valget - I skal finde jeres kriterier som jeg har mine og det er jo ikke sikkert de er ens.