min datter ses

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2019

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg har ikke nogen gode råd til dig da jeg selv er i en situation hvor jeg føler mig hjælpeløs. Men min datter på 15 er sammen med en på 25 der selvfølgelig bor alene og har en succesfuld restaurant. Men håber hun snart bliver træt af hans arbejdstimer og opdager at de ikke er samme sted i livet. Jeg har indtil nu nægtet og møde ham... 

Mød ham! Lige nu! Specielt med en der er i restaurationsbranchen. Det er et skod miljø specielt for en 15 årige

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2019

Babilooo

Jeg kan de at nogen reagerer på mit “næsten pædofili”. Det er måske også sar på spidsen. 

Men jeg finder selv svært at se grunden til at en på 28 vælger en teenager som kæreste ikke bunder i en mere ungdommelig krop og ja måske mindre kvindelig former og et sind der lettere kan kontrolleres.  Jeg synes ikke man kan sammenligne forskellen på 17 og 28 med fx 34 og 45. I min verden er man altså ikke voksen når man er 17 oppe i hovedet. Jeg kan da i hvert fald selv huske hvor umoden jeg selv var på det tidspunkt sammenlignet med 28.

Anmeld Citér

8. august 2019

LSS

Tjullehej skriver:

Jeg kan de at nogen reagerer på mit “næsten pædofili”. Det er måske også sar på spidsen. 

Men jeg finder selv svært at se grunden til at en på 28 vælger en teenager som kæreste ikke bunder i en mere ungdommelig krop og ja måske mindre kvindelig former og et sind der lettere kan kontrolleres.  Jeg synes ikke man kan sammenligne forskellen på 17 og 28 med fx 34 og 45. I min verden er man altså ikke voksen når man er 17 oppe i hovedet. Jeg kan da i hvert fald selv huske hvor umoden jeg selv var på det tidspunkt sammenlignet med 28.

Igen, det er jo vidt forskelligt. En på 28 kan ligeså vel være mindre moden end en på 17. Jeg kan virkelig ikke se problemet. 

Min søns far er 10 år yngre end mig. Han var 17 da han blev født. Jeg synes ihvertfald ikke jeg er umoden? 

Anmeld Citér

8. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det er svært. Altså du kan 100% ikke rigtig gøre noget. Men jeg ville også have ondt i maven over det hvis det var min datter. Og det siger jeg selvom jeg selv er kæreste med en mand der er næsten 10år ældre end jeg. Og da jeg var 18 flirtede for heftigt med en kollega midt i 30'erne. Og havde en "affære" med en på 26 i samme alder...

Men man er nok altid lidt ømtålelig når det pludselig gælder ens egne "små pus".  

Nu er jeg selv 29 - så cirka jævnaldrende med manden der. Mit liv indeholder fast ejendom, 2 unger, 10 år på arbejdsmarkedet og nu igang med nr 2 uddannelse. 

Andre jeg kender fra samme årgang som jeg - igang med uddannelse eller arbejder, bor til leje (ikke at man ikke kan det hele livet - men det forsimpler mange ting ift hvis man har sit eget, det kræver mange spekulationer, tid og penge) , single og går i byen eller andre arrangementer hver eller hveranden weekend... Ikke meget forskel fra en 17-18 årigs virkelighed egentlig det er jo vidt forskelligt hvor man er i sit liv i forskellige aldre. Mange mænd føler sig ikke klar til at stifte familie før de nærmer sig 40 - eller mere.. jeg bor selv sammen med en mand nu der er 38 og han tænker det vil være passende at tænke på fælles børn for os når han er 42... Så, da han var 28 var han jo laaaaaaangt fra der hvor jeg er nu som 29 årig  

Anmeld Citér

8. august 2019

Babilooo

LSS skriver:

Igen, det er jo vidt forskelligt. En på 28 kan ligeså vel være mindre moden end en på 17. Jeg kan virkelig ikke se problemet. 

Min søns far er 10 år yngre end mig. Han var 17 da han blev født. Jeg synes ihvertfald ikke jeg er umoden? 

Forstår ikke helt.. du mener ikke du selv var umoden som 17 årig eller..?

Det kan da variere - men det er sjældent at en på 17 er lige så moden som en på 28. 

Og I mine øjne vil der være en stor risiko for at den ældste er den dominerende.. og at den unge teenager kan føle hun skal noget hun måske ikke er parat til - fx seksuelt eller på andre områder. 

Anmeld Citér

8. august 2019

MT_2011

Jeg ville møde ham hvis jeg var dig. Det er generelt de færreste teenagere og yngre voksne som er sammen med en på deres egen alder. Det er mere spændende med ældre personer. Jeg havde da selv gang i 30+ da jeg var 18-19 år

Måske holder deres forhold måske ikke, det kan være de finder ud af at de er for forskellige eller også holder forholdet 

Anmeld Citér

8. august 2019

Tommelise

MT_2011 skriver:

Jeg ville møde ham hvis jeg var dig. Det er generelt de færreste teenagere og yngre voksne som er sammen med en på deres egen alder. Det er mere spændende med ældre personer. Jeg havde da selv gang i 30+ da jeg var 18-19 år

Måske holder deres forhold måske ikke, det kan være de finder ud af at de er for forskellige eller også holder forholdet 

Det er nu ikke min erfaring, at det er de færreste teenagere og yngre voksne, som er sammen med en jævnaldrende.

Jeg tror, det er ret individuelt.

Men jeg har ikke oplevet, at de fleste er sammen med en, der er 10-11 år ældre end dem selv.

Anmeld Citér

8. august 2019

Anonym

Jeg fandt sammen med min mand da jeg var 18. Han var 35. Vi har været sammen 12 år.

Mit bedste råd ville være at møde ham som enhver anden kæreste. Ja, der er udfordringer ved en stor aldersforskel, især når den ene er så ung, men du får intet ud af at forbyde forholdet. Det vil bare gøre det mere spændende. Spørg ind til hvad han laver og måske spørg om hun ikke skal møde hans venner/og omvendt. Hvis han ikke er en ordentlig fyr, så er det bedste forsvar at have en god, hyppig og åben kontakt med din datter. 

Formentlig vil hun eller han miste interessen efter noget tid. 

Anmeld Citér

8. august 2019

LSS

Tjullehej skriver:

Forstår ikke helt.. du mener ikke du selv var umoden som 17 årig eller..?

Det kan da variere - men det er sjældent at en på 17 er lige så moden som en på 28. 

Og I mine øjne vil der være en stor risiko for at den ældste er den dominerende.. og at den unge teenager kan føle hun skal noget hun måske ikke er parat til - fx seksuelt eller på andre områder. 

Jeg er/var den ældste i mit tilfælde. Far er 10 pr yngre. Og ærlig talt så var der ingen problemer. Vi var sammen i 4 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.