min datter ses

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.667 visninger
28 svar
36 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. august 2019

Anonym trådstarter

Hej alle derude

Sagen er den jeg har en datter på 17 (hun bliver 18 her om små 3 uger), jeg har fundet ud af at hun ses med en som er 28 år, hvordan skal jeg reagere? ville i sige noget?

KH herfra

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2019

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej alle derude

Sagen er den jeg har en datter på 17 (hun bliver 18 her om små 3 uger), jeg har fundet ud af at hun ses med en som er 28 år, hvordan skal jeg reagere? ville i sige noget?

KH herfra

Tænker at hvis du begynder at blande dig, så får du at vide at du skal blande dig udenom. 

Anmeld Citér

7. august 2019

Babilooo

Jeg ville have det meget stramt med det. Man er godt nok ikke samme sted i livet når man er 17 og henholdsvis 28 år. En på 17 år er næsten så ungt det kan være før det er pædofili. Hvorfor i sl verden ser han ikke en på en passende alder- 11 år er godt nok meget i den alder.

Du får ikke noget ud af at puste dig op og blive sur. Men jeg ville tage en stille og rolig snak og spørge til om hun har overvejet aldersforskellen. For mig handler det også om respekt. Sniger de sig rundt for at I ikke ved det fordi han godt ved det ikke er helt optimalt eller..?

Anmeld Citér

7. august 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle derude

KH herfra

Fint. Hun er myndig om 3 uger. Og uanset hvad du siger så vil hun alligevel fortsætte med at se ham. Hun er ikk et barn mere 

Anmeld Citér

7. august 2019

Møghe

Jeg ville også være træt af det, men henset til hendes alder ville jeg blande mig uden om. Du vil blot opnå den modsatte effekt. 

Anmeld Citér

7. august 2019

Vik

Jeg ville være nysgerrig og støttende. Det er hendes liv og du kan kun komme med dine råd og bekymringer. 

Jeg var 15 da jeg mødte min mand ( han var 26). vi har nu været sammen i 17 år, er gift og har to skønne unger sammen på 9 og 4.

Anmeld Citér

7. august 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Inviter ham hjem og se dem sammen, så i kan se om der er grund til bekymring.

Det er absolut ikke et ønskescenarie, men det kan sagtens være han er helt almindelige og sød og de får et fint forhold.

Og det er nemmere at tale med hende under, hvis i har mødt ham 

Anmeld Citér

7. august 2019

Tommelise

Jeg synes sagtens, du kan tage en stille og rolig snak med hende.

Du kan evt. spørge, om hun ikke vil invitere ham med hjem, så du kan møde ham.

Det kan godt være, at hun snart er myndig, men hun er stadig meget ung, og 11 år er en stor alderforskel i den alder.

Du får ikke noget ud af al for megen skepsis, og du skal selvfølgelig ikke forbyde hende at se ham.

Men var det min datter, der datede en 11 år ældre mand som 17-18 årig, ville jeg gerne møde ham og selv få et indtryk af ham.

Og føler du en eller anden bekymring - efter at have mødt ham - så kan du jo stille og roligt spørge lidt ind til det. Uden at overskride hendes grænser, og det er en balancegang.

Anmeld Citér

7. august 2019

Tystys14

Jeg vil sige at det kommer altså virkelig an på hvordan manden er. Hvis han er sød og helt nede på jorden, hvorfor så gøre det til et problem. Hvad hvis hun virkelig kan lide ham og omvendt? Hvad hvis han viste sig at være den perfekte svigersøn?

Jeg var 17 år, da jeg mødte min mand som på det tidspunkt var 31 år.  nu det 10 år siden og vi stadigvæk sammen, har to døtre, elsker hinanden og mine forældre elsker ham som svigersøn.

Anmeld Citér

7. august 2019

Sprit25

Da jeg var 19 datede jeg en på 32. Idag kan jeg godt se at det var noget rod, men det kunnr jeg ikke dengang. Mine forældre ved det stadig ikke. Kort efter mødte jeg min mand, der er syv ældre. 

Mød manden. Måske han er en virkelig god fyr, der vil passe på din datter. Måske er han det modsatte, men vær glad for du ved det! 

Og til dig der kalder ham næsten pædofil. Ro på! Hun er buksemyndig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.