D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Jeg stod umiddelbart til at skulle føde alene her anden gang, men alt i mig strittede imod det.
Det var omstændighederne der gjorde at jeg umiddelbart skulle være alene. - Det er et donorbarn, min mor skal med overvejende sandsynlighed arbejde, og kan ikke tage fri med kort varsel. Den veninde jeg ville have haft med bor i jylland (jeg er lige flyttet til kbh), og min datters far skal jo nok se efter min datter.
Selvom jeg trak mig helt ind i mig selv under fødslen, så var jeg glad for at jeg ikke var alene første gang. Det var en hård fødsel, og jeg var ikke i stand til at videreformidle mine ønsker på nogen måde. Jeg havde brug for at der var nogen der kendte mine ønsker og støtte op om at de blev mødt i det omfang det var muligt.
Det har jeg også brug for denne gang.
Jeg har valgt at benytte mig af en doula. Og indtil videre er jeg bare SÅ glad for det! Jeg var allerede begyndt at blive meget nervøs for fødslen, men det at jeg nu ved at jeg ikke skal være alene; je har min doula med mig hele vejen, det giver mig en kæmpe ro. Jeg tør tror på at selvfølgelig klarer vi det denne gang også. Og jeg er faktisk så småt begyndt at glæde mig!
Så det vil være mit råd; undersøg om ikke der er 1 (eller flere) doulaer i dit område, og prøv at kontakte nogen af dem.
Anmeld
Citér