Angst og det at bo med en (meget) social mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Søg behandling. Det er ikke rimeligt at begrænse din mand, når det ikke engang foregår i selve huset. Mht. børnene, så må din mand klare dén del.

De bor på en gård.

Skal TS virkelig holde sig til kun at være i stuehuset, fordi mandens sociale behov skal opfyldes 100 % ?

Skal der kun tages hensyn til mandens behov ? - skal der slet ikke tages hensyn til TS´s behov ?

TS - jeg tænker også, at det kunne være en god idé at tage din mand med til en samtale hos din behandler. Det kunne måske øge hans forståelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2019

san

Det kan være svært for nogen mænd at forstå hvordan man har det når man har angst, og det kan man heller ikke vide for man selv har prøvet det, ikke noget at ønsker for min væreste fjenne... 

Men tror jeg ville bede min mand om at holde lidt pause for alle de besøg, indtil du har fået det lidt bedre,mså må han da tage lidt ud selv... Det er jo bare til du får det bedre  og det gør man på et tidspunkt, men det tager tid... Og kræver forståelse 

Anmeld Citér

22. juli 2019

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hun har sit hjem i ro og fred. Gæsterne sidder jo ikke inde i køkkenet, men er udenfor. Det er en fin fordeling for begge at få hver deres behov opfyldt, men TS gør det til en krænkelse ved at opfatte det grænseoverskridende, at han har besøg udenfor. 

Men det er bare alligevel stressende! Det stresser i hovedet fordi man alligevel føler,at man er på. Hvis de nu skal ind og låne toilettet...man skal se præsentabel ud, hilse og smile høfligt. Måske give hånd. Det er ufattelig mange uskrevne regler ved gæster, og det er sindssygt svært for en angst ramt at håndtere. 

Og så er det faktisk ligegyldigt om de er i huset eller ej. Man ved de er på grunden, og man ved at de forventer et smil, hvis man møder dem ved vaskerummet....Det er virkelig ikke så nemt som du gør det til. Det er et sindssygt svært dilemma som TS står i, for hun ville sikkert heller end gerne have at hendes mand kunne være social.

Hilsen en der selv er behandling for angst.

Anmeld Citér

22. juli 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg er i behandling, og det er da også mit hjem, det jo ikke kun huset der opholder mig i dagen lang

Jeg har vaskerum, fryser mv ovre i værkstedet 

Hvilken slags behandling får du? 

Anmeld Citér

22. juli 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Hun har sit hjem i ro og fred. Gæsterne sidder jo ikke inde i køkkenet, men er udenfor. Det er en fin fordeling for begge at få hver deres behov opfyldt, men TS gør det til en krænkelse ved at opfatte det grænseoverskridende, at han har besøg udenfor. 

Jeg kunne slet ikke holde ud min mand ‘bare’ skulle sidde og sludre og hygge sig hver eneste dag - selv i garagen - når man har to børn og er liv der skal fungere ved siden af. Angst eller ej. Jeg har også i perioder lidt af angst. Min mand kan heller ikke forstå altid hvordan, det mon er at lide af angst. Men han prøver 

men uanset - så burde din mand jo hjælpe dig i hverdagen og ikke ‘bare’ småhygge sig, uden nogen form for forståelse af, at det praktiske med to børn også skal fungere? Men det lyder ikke til, det er et problem for dig? Det synes jeg er sejt, du kan acceptere i din situation. 

Men som en anden foreslår; tag ham med til et møde en dag, ved din psykolog eller terapeut - det kan nogen gange, give et mere nuanceret billede af, hvad angst er for en træls følgesvend. 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Men det er bare alligevel stressende! Det stresser i hovedet fordi man alligevel føler,at man er på. Hvis de nu skal ind og låne toilettet...man skal se præsentabel ud, hilse og smile høfligt. Måske give hånd. Det er ufattelig mange uskrevne regler ved gæster, og det er sindssygt svært for en angst ramt at håndtere. 

Og så er det faktisk ligegyldigt om de er i huset eller ej. Man ved de er på grunden, og man ved at de forventer et smil, hvis man møder dem ved vaskerummet....Det er virkelig ikke så nemt som du gør det til. Det er et sindssygt svært dilemma som TS står i, for hun ville sikkert heller end gerne have at hendes mand kunne være social.

Hilsen en der selv er behandling for angst.

Dét er nemlig lige præcis det det er, jeg er pt på ingen måde social og melder fra til ALT, om det så er en børnefødselsdag hos min niece

Jeg kan ikke og har bare brug for ro, men det er svært når der kommer biler kørende frem og tilbage hele tiden 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvilken slags behandling får du? 

Jeg bliver medicineret, samtidig med samtaler hos psykolog 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.