Angst og det at bo med en (meget) social mand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2019

2018mor

Anonym skriver:

Jeg lider af angst og har i den sidste måneds tid haft mange anfald (jeg sover ikke og spiser meget begrænset), jeg har social fobi og generaliserende angst.

Jeg bor på en gammel gård med min mand og vores børn, problemet er at min mand er et meget socialt menneske og har en kæmpe omgangskreds, dette resultere i, at der flere gange on dagen kommer folk forbi for, at drikke en lille øl eller se hvad vi laver (min mand makker i maskiner)
Lige nu er det et 3. hold par der er forbi bare idag, selvom de står ude i værkstedet, provekere det min angst, jeg har ikke overskud til, at hilse eller small-talke med alle mulige forskellige

Vores børn render ind og ud som det passer det, og ofte har de jo brug for min hjælp, men jeg magter det ikke for der er altid nogle at tage hensyn til, udover min egen familie.

Jeg bor bogstaveligt talt på en togstation og jeg magter det ikke, jeg har flere gange fortalt min mand det, men han forstår det ikke 

Kan i hjælpe mig med, hvordan jeg skal forklare ham det? 
Det er ikke fordi han ikke må få besøg, men det er HELE tiden  

Jeg har ikke angst, men helt ærligt, så gad jeg heller ikke at have besøg hver dag. 

Jeg tror ikke du kan gøre andet end at snakke med ham igen, og forklare at det dræner dig for energi. Evt spørge, om han ikke kunne tage over til dem i stedet for, at de altid skal være hos jer. Og - hvis det er tilfældet - fortælle ham at du savner bare at være jeres familie uden “alle mulige andre” til stede 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2019

SK85

2018mor skriver:

Jeg har ikke angst, men helt ærligt, så gad jeg heller ikke at have besøg hver dag. 

Jeg tror ikke du kan gøre andet end at snakke med ham igen, og forklare at det dræner dig for energi. Evt spørge, om han ikke kunne tage over til dem i stedet for, at de altid skal være hos jer. Og - hvis det er tilfældet - fortælle ham at du savner bare at være jeres familie uden “alle mulige andre” til stede 

Helt enig!

Jeg gad godt nok heller ikke så meget besøg her i mit hjem på trods af at jeg ser mig selv som et rimelig udadvendt og socialt menneske.

Anmeld Citér

21. juli 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jaaaa, men mon ikke du kan nå det mellem besøg, det tager jo ikke lang tid. Synes lidt, at du vil lave problemet større end det reelt er. 

Din mand har også et behov.

Wauw usympatisk kommentar alligevel.. Så det er kun mandens behov, der skal opfyldes? TS må ikke få lov til at have sit hjem i fred og ro? 

TS tag dig ikke af den her person.. Du skal selvfølgelig kunne være i dit eget hjem uden besøg evig og altid.. Jeg vil også råde dig til at få din mand med til en samtale med din psykolog/psykiater

Anmeld Citér

21. juli 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det er rigtig godt at du er igang med behandling 

Jeg synes så, at det er meget lidt hensynsfuldt af din mand, at han slet ikke tager hensyn til dig og din angst. Uagtet at han ikke forstår hvordan du har det, så må han da respekterer at det er sådan du har det og agere efter det. Har du prøvet at stille nogle rammer op for hvordan det bedst kunne forløbe for dig, så han har en rettesnor at gå udfra? 

Og så synes jeg helt sikkert også han skal med til terapi engang imellem, så han kan høre hvordan du har det og få et større forståelse for det.

Anmeld Citér

21. juli 2019

Anonym

Unicorn1 skriver:

Wauw usympatisk kommentar alligevel.. Så det er kun mandens behov, der skal opfyldes? TS må ikke få lov til at have sit hjem i fred og ro? 

TS tag dig ikke af den her person.. Du skal selvfølgelig kunne være i dit eget hjem uden besøg evig og altid.. Jeg vil også råde dig til at få din mand med til en samtale med din psykolog/psykiater

Hun har sit hjem i ro og fred. Gæsterne sidder jo ikke inde i køkkenet, men er udenfor. Det er en fin fordeling for begge at få hver deres behov opfyldt, men TS gør det til en krænkelse ved at opfatte det grænseoverskridende, at han har besøg udenfor. 

Anmeld Citér

21. juli 2019

AnoMor

Kunne det være en mulighed at få din mand til at bede vennerne om lige at ringe først inden de kommer forbi? Så du kan forberedes. Også kan din mand evt høre hvordan du har det med der kommer nogen forbi lige den pågældende dag. 

Anmeld Citér

21. juli 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hun har sit hjem i ro og fred. Gæsterne sidder jo ikke inde i køkkenet, men er udenfor. Det er en fin fordeling for begge at få hver deres behov opfyldt, men TS gør det til en krænkelse ved at opfatte det grænseoverskridende, at han har besøg udenfor. 

Nej men for det første, så er hele hendes grund stadig hendes hjem.. For det andet så skal hun over i værkstedet nogle gange om dagen.. Man plejer som regel at tage hensyn til begge parter.. Ikke kun den ene 

Anmeld Citér

21. juli 2019

Anonym

Unicorn1 skriver:

Nej men for det første, så er hele hendes grund stadig hendes hjem.. For det andet så skal hun over i værkstedet nogle gange om dagen.. Man plejer som regel at tage hensyn til begge parter.. Ikke kun den ene 

Det er lidt langt ude. Du kan jo også vælge at lave fordelingen; hendes inde/hans ude. Det er et virkeligt dårligt argumentet, at hun skal ud nogle få gange om dagen i ganske kort tid, og så skal han begrænses af det? Mærkeligt.

Anmeld Citér

21. juli 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det er lidt langt ude. Du kan jo også vælge at lave fordelingen; hendes inde/hans ude. Det er et virkeligt dårligt argumentet, at hun skal ud nogle få gange om dagen i ganske kort tid, og så skal han begrænses af det? Mærkeligt.

Man kunne også tage et minimum af hensyn til hinanden. Hvis der er besøg hver dage og flere gange om dagen, så lyder det som om han er så ubegrænset, han overhovedet kan blive. Det kunne tænkes hun gerne vil færdes frit på egen grund uden at behøve rende ind i gæster non-stop.

Anmeld Citér

21. juli 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Søg behandling. Det er ikke rimeligt at begrænse din mand, når det ikke engang foregår i selve huset. Mht. børnene, så må din mand klare dén del.

Hensyn går altså begge veje.

Er det rimeligt, at fordi manden er meget social, så skal hans behov opfyldes HELE TIDEN.

Det kunne jo rent faktisk være, at der kunne laves en mellemvej.

Måske kunne han godt nøjes med at have 2 hold gæster i løbet af en dag i stedet for 3 hold.

TS er i behandling.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.