fehår skriver:
Du får lige mine bedste råd fra da den store var lille og fik flaske:
-BioGaia mælkesyrebakterier. Fåes på apoteket og i Matas.
- NAN Sensilac kan, ironisk nok, irritere spædbørns maver. Almindelig NAN fungerede bedre hos os. Husk altid at trappe langsomt ind og ud af en type modermælkserstatning.
- Vikle! Strækvikle er genialt og nemt. Hvis barnet sidder rigtigt, må de sidde der, så længe de vil. Der er masser af gode videoer på YouTube. Husk at barnet skal sidde op, ikke ligge ned, for at sikre frie luftveje. En anden fordel ved viklen er, at hvis du går rundt med barnet i, så vil en eventuel bøvs i klemme oftest komme ud. Meld dig eventuelt ind i Slyngegalleriet på Facebook - der er så mange gode råd og støtte.
- Overvej en slyngevugge. Hos Sneglehuset kan du vist leje en. Min første elskede den, min nummer 2 er sådan meh. Det er meget forskelligt.
Find ud af, hvad der virker for jeres baby, og så gør det. Husk, det er midlertidigt, og lige pludselig er I omme på den anden side.
Tusind tak for dine gode råd og for din besked
Vi har idag haft vores lille søn til zoneterapeut med speciale i spædbørn, hvilket var en rigtig god oplevelse. Hendes rolige væsen, lindrende baggrundsmusik og berøring gjorde at baby hurtigt faldt til ro i hendes selskab
Terapeuten kunne mærke, at babys tarmsystem var udfordret, hvilket hun mente var årsag til at han tit var ulykkelig og skreg.
Udover terapien fik vi en masse gode råd omkring modermælkserstatning samt de allerede beskrevne her på forummet omkring brugen af en vikle - vi har faktisk allerede en vikle, vi skal bare lige lære at bruge den rigtigt og sikkert og til det anbefalede terapeuten en særlig Facebook-side til viklemødre, som vi håber kan/vil hjælpe os.
Derudover blev vi anbefalet at skifte fra modermælkserstatningen Nan Sensilac 1 til Nan HA, da denne skulle have en anden sammensætning, der skulle være mindre irriterende for babys tarmsystem - vi håber 
Vi blev også anbefalet nogle andre D-dråber - et produkt, der hedder Duolac, så det er også indkøbt.
Du skal have særlig tak for dit råd omkring slyngvuggen. Vi tager kontakt til Sneglehuset, så snart vi lige har lært at bruge den normale vikle.
Godnat