Utrøstelig og svær at få ro på - 1 måned gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2019

CBbaby

Jeg vil i øvrigt anbefale alle “kolik”mødre/babyer med ondt i maven/meget gråd at læse disse gode råd fra en apotekblog. Jeg fik meget ud af det! Jeg blev nemlig mødt med “det går over” selv efter 2,4 år... :-) det er aldrig gået over her. I en periode blev det dårlig igen med maven (da hun var 3. Men så opdagede jeg, at man  skulle trappe op, da tarmen skal have flere bakterier. Og bom efter 3 dage med nye mælkesyrebakterier, så var der intet). 

Det er så forskelligt, hvad der virker. Men mælkesyrebakterier virker for ret mange. Og i kolicin virker også, da det gør det samme som de der balancid, som man kan tage ved sure opstød. Det hjælper :-) 

http://www.apoteksbloggers.dk/2016/09/11/anbefalinger-til-kolik-og-maveproblemer-hos-spaedboern/

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2019

fehår

Du får lige mine bedste råd fra da den store var lille og fik flaske: 

-BioGaia mælkesyrebakterier. Fåes på apoteket og i Matas. 

- NAN Sensilac kan, ironisk nok, irritere spædbørns maver. Almindelig NAN fungerede bedre hos os. Husk altid at trappe langsomt ind og ud af en type modermælkserstatning.

- Vikle! Strækvikle er genialt og nemt. Hvis barnet sidder rigtigt, må de sidde der, så længe de vil. Der er masser af gode videoer på YouTube. Husk at barnet skal sidde op, ikke ligge ned, for at sikre frie luftveje. En anden fordel ved viklen er, at hvis du går rundt med barnet i, så vil en eventuel bøvs i klemme oftest komme ud. Meld dig eventuelt ind i Slyngegalleriet på Facebook - der er så mange gode råd og støtte.

- Overvej en slyngevugge. Hos Sneglehuset kan du vist leje en. Min første elskede den, min nummer 2 er sådan meh. Det er meget forskelligt. 

Find ud af, hvad der virker for jeres baby, og så gør det. Husk, det er midlertidigt, og lige pludselig er I omme på den anden side.

Anmeld Citér

12. juli 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

... forresten, min nr, 3 (husker jeg nu!) fik faktisk kolik da han var ca 1 mdr gammel - det varede til han var tre måneder. Men helt ufatteligt nok, så glemmer man det når man kommer på den anden side. Det virker utrolig ubarmhjertigt at sige til jer lige nu, der hvor I står. Men jeg lover det bliver bedre! Og det kan være lige fra den ene dag til den anden. 

Når han sover, så husk at slappe af. Bed evt til hjælp med madlavning, rengøring eller andet. Og pas godt på hinanden - hver dag er man lidt tættere på, at tingene bliver bedre og nemmere. Lige med søvn og gråd  om 3 år er det helt andre ting som fylder. Og om 9 år noget helt andet! 

Længere er jeg ikke nået med børn endnu

pøj pøj!! Og kæmpe kram! 

Anmeld Citér

12. juli 2019

Pandaen

Rosa-Lia skriver:

Kæmpe kram til jer ! Det er SÅ hårdt, og dagene bli'r meget lange..

Mit barn havde heller ikke læst alle de fakta fra Google om babysøvn og alle de nemme børn 

GLEM Google, og mærk efter hvad der virker for JERES barn. For børn er så forskellige. Accept er nok mit bedste råd. Accepter det er hårdt, tal om det, aflast hinanden og hvis baby vil hænge på jer, så skal baby det! Hvis han vil sove i jeres arme, så lad ham. Lad vær at blive frustreret over at han "skal kunne", eller "hvorfor gør han ikke som..." for børn er virkelig så forskellige. Jeg har selv en der kun kunne sove hos mig, og jeg kunne dårligt trække vejret så vågnede han. Det er hårdt.

Men.. Det går over! Som andre skriver, det er bare en fase. Og om 2 uger når i endelig har fundet noget der virker så skifter det.. sådan vil det være de næste par år.

Hvis I føler han har ondt et sted, så afprøv en masse ting. Måske virker det, eller lindre lidt - måske ikke. Men halv-fattig det bli'r man hurtig..  Men hvis det kan give jer ro at i har prøvet noget i det mindste, så prøv jer frem.

Det er okay at være frustreret, men accepter at i måske bare ikke har så nemt et barn som naboen. Gør hvad der virker for jer, uanset hvad det er!! I skal nok klare det. Det lover jeg...

Tusind tak for din søde, opmuntrende besked og for dit kram

Jeg syntes ellers at vi havde forberedt os godt og læst meget om det at blive forældre til en lille nyfødt størrelse - set i bagklogskabens ulideligt klare lys, kan jeg godt se, at vi har været meget naive.

Hverken min kæreste eller jeg havde dog forestillet os, hvor hårdt det faktisk er. Afmægtigheden ved ikke at kunne trøste sit eget barn skal man nok være forældre for at kunne forstå - det hjerteskærende skrigeri som man vil gøre alt for at standse dels fordi det smerter at se sit eget barn ulykkelig, men også fordi ens eget stressniveau når kogepunktet og det hele ender i en ond, negativ spiral.

Når vi et tidspunkt er igennem det værste vil vi stå tilbage mange erfaringer rigere - både hvad angår det at få et spædbarn, men også meget klogere og reflekterende omkring os selv.

Opgaven at acceptere at vores barn ikke er så nemt som naboens er lang - men vi er godt på vej. Når det er værst og søvnunderskuddet er størst minder vi hinanden om...det er kun en fase...det blir bedre, som en anden brugere udtrykte det.

Anmeld Citér

13. juli 2019

Pandaen

fehår skriver:

Du får lige mine bedste råd fra da den store var lille og fik flaske: 

-BioGaia mælkesyrebakterier. Fåes på apoteket og i Matas. 

- NAN Sensilac kan, ironisk nok, irritere spædbørns maver. Almindelig NAN fungerede bedre hos os. Husk altid at trappe langsomt ind og ud af en type modermælkserstatning.

- Vikle! Strækvikle er genialt og nemt. Hvis barnet sidder rigtigt, må de sidde der, så længe de vil. Der er masser af gode videoer på YouTube. Husk at barnet skal sidde op, ikke ligge ned, for at sikre frie luftveje. En anden fordel ved viklen er, at hvis du går rundt med barnet i, så vil en eventuel bøvs i klemme oftest komme ud. Meld dig eventuelt ind i Slyngegalleriet på Facebook - der er så mange gode råd og støtte.

- Overvej en slyngevugge. Hos Sneglehuset kan du vist leje en. Min første elskede den, min nummer 2 er sådan meh. Det er meget forskelligt. 

Find ud af, hvad der virker for jeres baby, og så gør det. Husk, det er midlertidigt, og lige pludselig er I omme på den anden side.

Tusind tak for dine gode råd og for din besked 

Vi har idag haft vores lille søn til zoneterapeut med speciale i spædbørn, hvilket var en rigtig god oplevelse. Hendes rolige væsen, lindrende baggrundsmusik og berøring gjorde at baby hurtigt faldt til ro i hendes selskab

Terapeuten kunne mærke, at babys tarmsystem var udfordret, hvilket hun mente var årsag til at han tit var ulykkelig og skreg.

Udover terapien fik vi en masse gode råd omkring modermælkserstatning samt de allerede beskrevne her på forummet omkring brugen af en vikle - vi har faktisk allerede en vikle, vi skal bare lige lære at bruge den rigtigt og sikkert og til det anbefalede terapeuten en særlig Facebook-side til viklemødre, som vi håber kan/vil hjælpe os.

Derudover blev vi anbefalet at skifte fra modermælkserstatningen Nan Sensilac 1 til Nan HA, da denne skulle have en anden sammensætning, der skulle være mindre irriterende for babys tarmsystem - vi håber 

Vi blev også anbefalet nogle andre D-dråber - et produkt, der hedder Duolac, så det er også indkøbt.

Du skal have særlig tak for dit råd omkring slyngvuggen. Vi tager kontakt til Sneglehuset, så snart vi lige har lært at bruge den normale vikle.

Godnat

Anmeld Citér

13. juli 2019

Pandaen

HBV skriver:

Eller duolac dråber på apoteket. 2 små flasker for 199 kr. Min datters mave fungerer klart bedre når hun får mælkesyrebakterier.. Det er ganske tydeligt. Har prøvet at løbe tør for duolac et par gange hvor hun ik har fået det en lille uges tid og der har hun virket mere irriteret og besværet med at komme af med afføringen. 

Duoloc indkøbt i dag - tak for råd

Anmeld Citér

13. juli 2019

HBV

Jeg håber det har en virkning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.