Utrøstelig og svær at få ro på - 1 måned gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.938 visninger
26 svar
16 synes godt om
11. juli 2019

Pandaen

Hej alle,

Min kæreste og jeg fik en søn for præcist én måned siden i dag. Det har været et hektisk forløb, hvor første uge gik med meget skrigeri som skyldtes problemer med amningen - baby fik simpelthen ikke nok næring gennem brystet, så vi gik over på flaske. Det virker rigtigt fint, men nu er der opstået en ny situation.

Gennem den seneste tid har vi haft meget svært ved at få ro på baby - førhen har vi haft succes med at pakke ham ind (burrito-baby) i en dyne og gå rundt med ham i huset, men effekten af denne metode har ligesom aftaget. Baby vrider sig, skriger hysterisk, vil have mad - vil alligevel ikke have mad - er træt, men vil ikke sove og virker bare dybt ulykkelig.

Det er min kærestes og mit første barn og bekymringer om, hvorvidt det her er normalt, om vi gør noget forkert eller om vi bør søge hjælp udefra melder sig

Vi er snart parate til at prøve hvad som helst om det så er Kranio-sakral til en tyngdepose, er vi klar.

Nogen, der kan genkende situationen - skal vi være bekymret og hvilke metoder har virket for jer til at få ro på baby?

Håber meget på at høre fra jer

Mange venlige hilsner

Pandaen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2019

AnoMor

Pandaen skriver:

Hej alle,

Min kæreste og jeg fik en søn for præcist én måned siden i dag. Det har været et hektisk forløb, hvor første uge gik med meget skrigeri som skyldtes problemer med amningen - baby fik simpelthen ikke nok næring gennem brystet, så vi gik over på flaske. Det virker rigtigt fint, men nu er der opstået en ny situation.

Gennem den seneste tid har vi haft meget svært ved at få ro på baby - førhen har vi haft succes med at pakke ham ind (burrito-baby) i en dyne og gå rundt med ham i huset, men effekten af denne metode har ligesom aftaget. Baby vrider sig, skriger hysterisk, vil have mad - vil alligevel ikke have mad - er træt, men vil ikke sove og virker bare dybt ulykkelig.

Det er min kærestes og mit første barn og bekymringer om, hvorvidt det her er normalt, om vi gør noget forkert eller om vi bør søge hjælp udefra melder sig

Vi er snart parate til at prøve hvad som helst om det så er Kranio-sakral til en tyngdepose, er vi klar.

Nogen, der kan genkende situationen - skal vi være bekymret og hvilke metoder har virket for jer til at få ro på baby?

Mange venlige hilsner

Pandaen.

Kender du til begreber tigerspring?  

hvis ikke. Så prøv og google det. Det lyder meget som det jeres dreng går i gennem. Og det er helt normalt. Det gør alle børn og der er mange og de er hårde. Vi kender nok alle frustrationerne 

Anmeld Citér

11. juli 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Ja, det er desværre helt alm. Tror vi alle har været der og stadig er der. Men det er meget frusterende og man prøver alt muligt, for at hjælpe baby til at slappe af og sove.

For os er det blevet væsentligt bedre efter vi er begyndt at tage vores datter til zoneterapi. Og derudover så er vi stoppe med at prøve en masse af, og kun bruge en ting hver gang (med få undtagelser), så hun finder ud af at når det sker er det sovetid.

Der udover er det vigtigste, at være jeres baby at I er der og giver nærhed, når han er ked af det/urolig.

Anmeld Citér

11. juli 2019

fehår

Hvor ofte har han afføring? Og hvordan er konsistensen? 

Min første var flaskebarn efter et par ugers amning, og hun havde så meget bøvl med maven. Det har rigtigt, rigtigt mange flaskebørn.

Min nummer 2 på fem uger bliver fuldammet, og hun har også lige haft en meget svær periode på nogle dage. Det passede sammen med første tigerspring, så det kan også være det.

Anmeld Citér

11. juli 2019

Pandaen

fehår skriver:

Hvor ofte har han afføring? Og hvordan er konsistensen? 

Min første var flaskebarn efter et par ugers amning, og hun havde så meget bøvl med maven. Det har rigtigt, rigtigt mange flaskebørn.

Min nummer 2 på fem uger bliver fuldammet, og hun har også lige haft en meget svær periode på nogle dage. Det passede sammen med første tigerspring, så det kan også være det.

Først og fremmest tusind tak for de svar, der allerede er kommet.

Han har afføring cirka et par gange om dagen med varierende volumen. Konsistensen er grynet og mørkegul.

Vi anvender udelukkende modermælkserstatning af mærket "Nan - Sensilac 1", da produktionen af modermælk ikke var tilstrækkelig til babys behov og fordi det var for belastende for min kæreste dels at have et massivt søvnunderskud kombineret med udpumpning hver 2-3 time døgnet rundt.

Anmeld Citér

11. juli 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Har I prøvet at ‘bare’ putte hende? Uden form for bevægelse? Nogen gange kan det også være der er brug for helt ro. Ved ikke om det kunne hjælpe? Men at gå rundt er nok ikke løsningen, hvis hun fortsat er urolig? 

Det er hårdt for jer 

håber hun falder til ro snarest 

Anmeld Citér

11. juli 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej alle,

Mange venlige hilsner

Pandaen.

Det kan være jeres barns tarmsystem er lidt umodent og hun har ondt i maven. Vil hun bruge sut? 

Husker I at få hende til at bøvse efter hvert måltid? 

Anmeld Citér

11. juli 2019

Pandaen

mor:) skriver:

Det kan være jeres barns tarmsystem er lidt umodent og hun har ondt i maven. Vil hun bruge sut? 

Husker I at få hende til at bøvse efter hvert måltid? 

Hej "Mor" og tak for svar.

Ja, måske er tarmsystemet umodent og det er det, der giver skrigeturene - meget frustrerende føles det i hvert fald.

Ja, han tager fint sut (når han altså ikke har en af sine mega-skrige-ture og vi er også gode til at få bøvset af.

Han er 100% på modermælkserstatning og vi har overvejet om det var det, der kan give problemerne i forhold til, hvis han fik normalt modermælk?

Lige i øjeblikket bruger vi rigtigt meget tid på at få ham til at sove - når han endelig får tunge øjne og vi lægger ham i vuggen, så går der tit ikke mere end 10 minutter, så kan vi høre han rumsterer igen...dødfrustrerende og synd for baby...

Kender du nogle gode tricks ?

Anmeld Citér

11. juli 2019

Skouboe

Hvad siger jeres sundhedsplejerske?

Anmeld Citér

11. juli 2019

Pandaen

Skouboe skriver:

Hvad siger jeres sundhedsplejerske?

Hun siger, at ud fra det, vi forklarer, så er der ikke noget unormalt i hvad vi oplever - men sundhedsplejersken er der jo heller ikke når det går løs.

Vi har læst flere steder på nettet at spædbørn sover typisk mellem 12-16 og det er bestemt ikke det vi oplever med vores søn.

Kort sagt - når han ikke sover, så spiser han eller skriger.

Er det virkeligt normalt ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.