Utrøstelig og svær at få ro på - 1 måned gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2019

Strain

Det virker som en helt normal baby. Grænserne for hvad der er normalt er meget brede for små babyer, og to ud af mine tre, har lavet det der. Nr 1 vågnede ligesom op efter en uges tid og skreg så store dele af dagen, hvis ikke lige han sad i viklen. Han sov i den om dagen og om natten (mens jeg sad op og halv-sov), han sad i den når han var vågen og kunne se verden derfra. Men jeg kunne ikke sidde ned, ih nej, rundt og rundt gik jeg stort set hele dagen. Far overtog så når han kom hjem fra arbejde.

Nr 3 var også sådan. Nr 2 gik det bedre med, på den front. Og han sov 23,5 time i døgnet i de første 8 uger.

Hvad vi gjorde (om det hjalp er lidt oppe i luften, for de ændre sig bare hver anden uge i den alder) - stræk vikle! Går rundt med baby i den. Lyden af en tændt støvsuger eller en emhætte (white noise). Baby i autostolen og så svinge med den mens vi gik rundt i stuen. Baby i arm eller i vikle og så sidde på en fitness bold og hoppe. Tålmodighed. Sætningen: det er en fase, det er en fase, det er en fase. Hold-skifte, vi havde en aftale om at vi skiftede med baby hver anden time, dag og nat, så vi fik sovet lidt og kunne komme lidt ud og hvile ørene.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Pandaen skriver:

Hej "Mor" og tak for svar.

Ja, måske er tarmsystemet umodent og det er det, der giver skrigeturene - meget frustrerende føles det i hvert fald.

Ja, han tager fint sut (når han altså ikke har en af sine mega-skrige-ture og vi er også gode til at få bøvset af.

Han er 100% på modermælkserstatning og vi har overvejet om det var det, der kan give problemerne i forhold til, hvis han fik normalt modermælk?

Lige i øjeblikket bruger vi rigtigt meget tid på at få ham til at sove - når han endelig får tunge øjne og vi lægger ham i vuggen, så går der tit ikke mere end 10 minutter, så kan vi høre han rumsterer igen...dødfrustrerende og synd for baby...

Kender du nogle gode tricks ?

Det lyder lidt som at han har lidt bøvl med maven og derfor vågner igen. To af mine havde det sådan de første to/tre måneder. 

De sov bedst i mine arme så det var det jeg gjorde. Jeg lod dem sove hos mig. Nogle gange brugte jeg en vikle så jeg kunne have hænderne fri. 

Jeg sov med alle tre til de var de tre måneder. Så begyndte jeg så småt ar bruge tremmesengen. Men husker de første tre måneder som hårde med en del bøvl med maven. 

Husk at lave cykeløvelser med benene- det hjælper ift. maven. 

Og ellers - hold ud. Det bliver bedre.

hvad med barnevognsture? Gider han det? 

Anmeld Citér

11. juli 2019

Pandaen

Strain skriver:

Det virker som en helt normal baby. Grænserne for hvad der er normalt er meget brede for små babyer, og to ud af mine tre, har lavet det der. Nr 1 vågnede ligesom op efter en uges tid og skreg så store dele af dagen, hvis ikke lige han sad i viklen. Han sov i den om dagen og om natten (mens jeg sad op og halv-sov), han sad i den når han var vågen og kunne se verden derfra. Men jeg kunne ikke sidde ned, ih nej, rundt og rundt gik jeg stort set hele dagen. Far overtog så når han kom hjem fra arbejde.

Nr 3 var også sådan. Nr 2 gik det bedre med, på den front. Og han sov 23,5 time i døgnet i de første 8 uger.

Hvad vi gjorde (om det hjalp er lidt oppe i luften, for de ændre sig bare hver anden uge i den alder) - stræk vikle! Går rundt med baby i den. Lyden af en tændt støvsuger eller en emhætte (white noise). Baby i autostolen og så svinge med den mens vi gik rundt i stuen. Baby i arm eller i vikle og så sidde på en fitness bold og hoppe. Tålmodighed. Sætningen: det er en fase, det er en fase, det er en fase. Hold-skifte, vi havde en aftale om at vi skiftede med baby hver anden time, dag og nat, så vi fik sovet lidt og kunne komme lidt ud og hvile ørene.

Det er rart at høre, at vi ikke er de eneste, der har oplevet, hvad der bedst kan betegnes som en meget stressende og hård periode.

Vi har også været turen igennem med autostolen, der blev svunget rundt på timelange gåture gennem huset - vi har som en sidste udvej kørt ture af timers varighed for, af en eller anden grund, virker bilture beroligende på baby - det er nok blandt andet den "white noise", du også refererer til samt bilens bevægelser, der virker sløvende.

Jeg har sågar prøvet at afspille YouTubes Greatest White Noise temaer uden at det har haft den mindste effekt. I morgen skal vi til zoneterapi - så håber vi, at hun kan gøre livet lidt nemmere for baby og ikke mindst for de stakkels, snart ret tyndslidte forældre.

Godnat herfra for nu.

Anmeld Citér

12. juli 2019

Pandaen

mor:) skriver:

Det lyder lidt som at han har lidt bøvl med maven og derfor vågner igen. To af mine havde det sådan de første to/tre måneder. 

De sov bedst i mine arme så det var det jeg gjorde. Jeg lod dem sove hos mig. Nogle gange brugte jeg en vikle så jeg kunne have hænderne fri. 

Jeg sov med alle tre til de var de tre måneder. Så begyndte jeg så småt ar bruge tremmesengen. Men husker de første tre måneder som hårde med en del bøvl med maven. 

Husk at lave cykeløvelser med benene- det hjælper ift. maven. 

Og ellers - hold ud. Det bliver bedre.

hvad med barnevognsture? Gider han det? 

Tak for din besked.

Ja, vi tænker også at det er noget mavebøvl, der giver den lille mand problemer.

I dag vil vi prøve at bruge den vikle i håb om, at den måske vil kunne give ham noget mere ro. Vi har faktisk sådan en Stokke bæresele; den er supersmart, men vi har hørt at det baby helst ikke skal sidde for længe i den - ved du noget om det ?

Barnevognsture kunne han godt li i ugen to - nu er vi i uge 5 - det er en helt anden historie

Anmeld Citér

12. juli 2019

Pandaen skriver:

Tak for din besked.

Ja, vi tænker også at det er noget mavebøvl, der giver den lille mand problemer.

I dag vil vi prøve at bruge den vikle i håb om, at den måske vil kunne give ham noget mere ro. Vi har faktisk sådan en Stokke bæresele; den er supersmart, men vi har hørt at det baby helst ikke skal sidde for længe i den - ved du noget om det ?

Barnevognsture kunne han godt li i ugen to - nu er vi i uge 5 - det er en helt anden historie

Jeg kender ikke noget til den vikle.

jeg havde en koala strækvikle som kunne vikles i forskellige positioner - det første stykke tid lå han i den. 

Mange får også ondt i maven når de begynder at få d-vitaminer. Her kan det godt betale sig at købe nogle med mælkesyrebakterier i. Apoteket har dem - koster dog knap 150kr. 

Der er også bio Gaia dråber med samme formål - jeg kan ikke huske hvad de koster. 

Anmeld Citér

12. juli 2019

HBV

mor:) skriver:

Jeg kender ikke noget til den vikle.

jeg havde en koala strækvikle som kunne vikles i forskellige positioner - det første stykke tid lå han i den. 

Mange får også ondt i maven når de begynder at få d-vitaminer. Her kan det godt betale sig at købe nogle med mælkesyrebakterier i. Apoteket har dem - koster dog knap 150kr. 

Der er også bio Gaia dråber med samme formål - jeg kan ikke huske hvad de koster. 

Eller duolac dråber på apoteket. 2 små flasker for 199 kr. Min datters mave fungerer klart bedre når hun får mælkesyrebakterier.. Det er ganske tydeligt. Har prøvet at løbe tør for duolac et par gange hvor hun ik har fået det en lille uges tid og der har hun virket mere irriteret og besværet med at komme af med afføringen. 

Anmeld Citér

12. juli 2019

Abracadabra

Du beskriver et helt normalt spædbarn. Du kan bruge alle dine penge på dråber og kraniosakralzonehomeopater, der kan vride og gnubbe dit barn i alle tænkelige retninger. Intet af det har dokumenteret effekt på andet end pengepungen. Du kan også bare væbne dig med tålmodighed - det er ligeså effektivt og gratis. 

Det ER en fase. Det holder op. For de spædbørn, hvor det ikke holder op, virker kraniosakralzonehomeopati HELLER ikke. Så brug dine penge på noget andet. Et sæt gode høretelefoner fx. 

Anmeld Citér

12. juli 2019

Abracadabra skriver:

Du beskriver et helt normalt spædbarn. Du kan bruge alle dine penge på dråber og kraniosakralzonehomeopater, der kan vride og gnubbe dit barn i alle tænkelige retninger. Intet af det har dokumenteret effekt på andet end pengepungen. Du kan også bare væbne dig med tålmodighed - det er ligeså effektivt og gratis. 

Det ER en fase. Det holder op. For de spædbørn, hvor det ikke holder op, virker kraniosakralzonehomeopati HELLER ikke. Så brug dine penge på noget andet. Et sæt gode høretelefoner fx. 

Hvorfor er det så at sundhedsplejersker anbefaler mælkesyrebskterier? 

Og en strækvikle hvor baby ligger helt tæt på mor - det virker altså rigtig godt. Det har virket på alle mine børn og dem jeg kender som har taget det i brug. 

Anmeld Citér

12. juli 2019

CBbaby

Eller duolac dråber på apoteket. 2 små flasker for 199 kr. Min datters mave fungerer klart bedre når hun får mælkesyrebakterier.. Det er ganske tydeligt. Har prøvet at løbe tør for duolac et par gange hvor hun ik har fået det en lille uges tid og der har hun virket mere irriteret og besværet med at komme af med afføringen. 

Jeg er meget enig. Bare få dage uden mælkesyrebakterier her giver gråd og min datter klager direkte over ondt i maven. Hun begyndte først at få dem som 2,4 år - indtil da havde hun ondt i maven HVER dag! Flere timer. Institutionen “klagede” over det og lægerne talte “bare” om umodent tarmsystem. Efter 3 dage med mælkesyrebakterier så var vi nede på 10 min gråd i stedet for gråd i flere timer om dagen.

Jeg kan i øvrigt anbefale kolicin (købes på apoteket) det er mod kolik og refluks. (Silent refluks er meget overset hos små børn) 

Anmeld Citér

12. juli 2019

Rosa-Lia

Kæmpe kram til jer ! Det er SÅ hårdt, og dagene bli'r meget lange..

Mit barn havde heller ikke læst alle de fakta fra Google om babysøvn og alle de nemme børn 

GLEM Google, og mærk efter hvad der virker for JERES barn. For børn er så forskellige. Accept er nok mit bedste råd. Accepter det er hårdt, tal om det, aflast hinanden og hvis baby vil hænge på jer, så skal baby det! Hvis han vil sove i jeres arme, så lad ham. Lad vær at blive frustreret over at han "skal kunne", eller "hvorfor gør han ikke som..." for børn er virkelig så forskellige. Jeg har selv en der kun kunne sove hos mig, og jeg kunne dårligt trække vejret så vågnede han. Det er hårdt.

Men.. Det går over! Som andre skriver, det er bare en fase. Og om 2 uger når i endelig har fundet noget der virker så skifter det.. sådan vil det være de næste par år.

Hvis I føler han har ondt et sted, så afprøv en masse ting. Måske virker det, eller lindre lidt - måske ikke. Men halv-fattig det bli'r man hurtig..  Men hvis det kan give jer ro at i har prøvet noget i det mindste, så prøv jer frem.

Det er okay at være frustreret, men accepter at i måske bare ikke har så nemt et barn som naboen. Gør hvad der virker for jer, uanset hvad det er!! I skal nok klare det. Det lover jeg...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.