Anonym skriver:
Hvor er det dejligt at høre at I får hjælp til at forstå jeres datter bedre nu.. :-)
Jeg er en af dem der også fulgte med i tråden da du oprettede den, da jeg har en søn som vi også har mistanke om har en mild autismediagnose (som det ikke hedder, men du forstår... :-) )
Vi er igennem PPR nu og har snart første møde i børnepsykiatrien, men ved ikke hvad der venter os.
Har du lyst til at fortælle hvordan udredningen foregik?
EKABs beskrivelse af forløbet passer meget godt på vores forløb også. Første møde var en samtale med en sygeplejerske og en assistent. Vi forældre snakkede med sygeplejersken, som gennemgik forløbet med os, fortalte lidt om, hvad de vidste indtil videre (fra PPR) og spurgte lidt ind til vores opfattelse. Imens legede assistenten med vores datter.
Næste aftale var uden vores datter, en samtale med en psykolog, som spurgte ind til livshistorie, om vores datter kunne aflæse kropssprog, ansigtsmimik og forstå ordsprog og lignende.
Næste var en lægeundersøgelse, hvor min mand også blev stillet en hel del spørgsmål om vores datter.
Så var der en test, der blev optaget på video. Her var hun inde alene, så den ved jeg ikke så meget om. Og de bøobserverede hende i børnehaven. Ved siden af udfyldte vi, børnehaven og talepædagog screeningstests for ADHD.
Herefter var vi til møde uden hende, med sygeplejersken fra første møde og psykologen fra andet møde, hvor vi fik diagnosen og havde god tid til spørgsmål og samtale. Her gennemgik de hele udredningen igen.
I starten af det nye år har vi et netværksmøde, hvor også børnehave og PPR er med på psykiatrisk og gennemgå udredningen.