Jeg er det helt som dig, er sammen med min mand gennem 17 år, jeg elsker ham som min bedste ven, han er et fantastisk menneske og en god far, men jeg er ikke forelsket i ham.
Vi var gennem en større krise efter 6 år, fuldstændigt efter bogen. Den første vilde forelskelse varer vist et par år, og så er det helt væk efter ca 6 år. Derfor 7-års krisen, hvor mange går fra hinanden (og vel præcist der hvor I er nu?) Vi valgte at blive sammen, fik sidenhen 2 børn, og selvom vi SVOR at vi aldrig ville gå fra at være kærester til kun at være forældre/partnere, ja så skete det da selvfølgelig også for os.
Min mand irriterer mig ofte grænseløst, og ja som en skriver - det man i sin tid faldt for bliver pludselig det man bliver irriteret over, fx min mands lidt barnlige humor. Men jeg elsker ham grundlæggende som person, og ønsker ham kun alt det bedste, og jeg kunne ALDRIG såre ham ved at gå fra ham. Jeg har ofte leget med tanken om at HAN fandt en anden, men hvis det reelt skete ville jeg nok alligevel blive ked af det.
Jeg er glad/tilfreds/lykkelig for vores liv sammen, vi er et godt team, og det er vigtigt for børnene - det betyder selvfølgelig også meget. Vores sexliv er stort set dødt, og har været det i årevis. Jeg savner det ikke, men er dog obs på at sex gør noget for kemien imellem os - altså vi bliver ligesom lidt mere rummelige overfor hinanden bagefter. Vi snakker faktisk jævnligt om at vi bør prioritere det mere, men det sker aldrig rigtigt, som så mange er vi udkørte om aftenen når børnene endelig sover, og så vælger vi den lette løsning med tænde for tv’et.
Jeg ville ligesom dig ønske at kærligheds-følelsen strømmede igennem mig igen, at vi var nyforelskede og dyrkede sex non stop - det ville da være skønt! Men jeg er også enig med de andre i, at det der sker er helt normalt og sker for ALLE. Det er jo ofte derfor folk splitter op og finder nye, de har brug for det der ‘rush’. Problemet er jo bare, at efter 6 år med den nye, går det galt igen - intet varer evigt.
Jeg synes du skal tænke godt og grundigt over om du vil kunne affinde dig med denne udgave af jeres forhold resten af livet, og hvis ja, så ER der ting I kan gøre for at det bliver lidt bedre, fx at I prioriterer hinanden som par, får passet børnene, dyrker noget sammen (herunder også sex). Du får nok aldrig den vilde forelskelse tilbage, men du må jo beslutte dig for om det du har er godt nok til at du kan være tilfreds (som i min optik er at være lykkelig).