Anonym skriver:
Men kære ven,
D U er den voksne i denne familiekonstellation.
Jeg forstår ikke helt din pointe i at ville sige undskyld til barnet når det bliver større?
Din mands barn har da brug for vedvarende kontakt og ikke mindst at bibeholde sin nærerelation? Det er det fundament vi alle er bygget op på. Hvis dette afviger oplever barnet at komme i mistrivsel? Det er da lige netop JERES job som forældre at sikre det ikke sker?
Om du er hormonel eller ej, så læser jeg dit oplæg som værende meget egocentrisk. Du må jo have vidst alt dette inden du valgte at få børn med den mand, der også har en søn? - som du nu vil flytte fra og så undskylde på et senere tidspunkt.
Jeg tænker du skal vende den om -
ville du selv flytte fra dine børn? - se dem engang i ferie osv?
DU er den voksne, tag ansvar. 
Jeg er ikke enig i, at hun er egocentreret.
Jeg synes, hendes indlæg beskriver, at hun faktisk tænker rigtig meget på sin bonussøn og ikke vil skade ham.
Men det er jo også noget skidt, hvis hun ender med stress/depression, og det går ud over to små børn.
Jeg synes ikke rigtigt, man kan tale om, hvilket barn, der "var der først".
Den bliver tit stukket ud den der "du vidste hvad du gik ind til".
Nej, det vidste hun ikke. Hun vidste ikke, at det ville blive så svært for hende at falde til.
TS - er det slet ikke muligt for din mand at få et job, hvor han ikke er så meget væk ? - det vil jo både gavne jeres fællesbørn og bonusbarnet. Hvis det er jobbet, der er skyld i, at I ikke ser barnet så tit, kan han så ikke gøre noget mere for at få et job, hvor han ikke skal være så meget væk ?
Jeg ved godt, at det ikke er så nemt, men det kan ikke kun hænge på dig.
Jeg er enig i, at det bedste for drengen vil være, at I kan blive i nærheden, men jeg forstår sørme også dig.
Så jeg har ikke rigtigt nogen løsning.