Anonym skriver:
Det er ment sådan - At de har ikke forelsket sig, og lige pludselig er der En anden kvinde de skal forholde sig til, forstil OM det engang er muligt at lige pludselig skal du skifte frem og tilbage, mellem din mor og far så lige 2 ekstra mennesket at forholde sig til og kende dem tage tiden fra Far osv osv - så meget arbejde hjemmet er hvor man lader op - og ikke forholde sig til andre mennesker
Dit første indlæg var utrolig aggressivt og anklagende, som om du tror, at vi slet ikke tænker på børnene.
Nej, jeg kan ikke forestille mig at skifte frem og tiibage, da jeg er vokset op i en kernefamilie.
Nej, børnene har ikke forelsket sig, og de har ikke valgt det.
Men det er jo et faktum, at mange vælger at blive skilt, og det er urealistisk at forvente, at der ikke kommer nye partnere, før børnene er blevet voksne.
Jeg har ikke noget ansvar for, at min kæreste og hans ekskone valgte at blive skilt.
Men jeg har ansvar for at gøre hvad jeg kan for at åbne mit hjerte for børnene og for at give dem tid til at lære mig at kende. Og jeg har et ansvar for at forstå, at børnene kommer først.
I vores tilfælde er børnene voksne nu, men det var de ikke, da vi lærte hinanden at kende.
Som sagt har jeg ikke haft en opdragende rolle, fordi vi ikke har boet sammen.
Men hvis man bor sammen, så er det hverken hensigtsmæssigt eller realistik at bonusforælderen ikke får en opdragende rolle.
Men forhåbentlig også en rolle med kærlig omsorg.
En sammenbragt familie bliver aldrig en kernefamilie. Men det kan stadig blive en familie med fællesskab og sammenhold.
Jeg læste engang en artikel om en bonusmor, som var meget bange for at opdrage på bonusbørnene.
Til sidst efterlyste børnene selv, at hun skulle træde i karakter. De sagde til hende: "Du skal sige ja, når du mener ja og nej, når du mener nej".
Men det er klart, at de fleste bonusforældre holder sig lidt i baggrunden i starten og giver det tid.
Jeg ved ikke, hvordan du forestiller idg, at det skal fungere, hvis bonusforælderen skal gøre sig usynlig.
En dag bliver du måske selv bonusmor.