Anonym skriver:
Kan i se det fra børnes perspektive?det er ikke dem der har forelsket sig i et andet menneske nej det har deres far og mor, og de har intet at sige til det, så kommer denne fremmende kvinde og skal bestemme også eller far for den skyld - de får ofte slet ikke den samme relation til deres forældres nye parterne som de har med deres biologiske forældre
Synes godt nok det er synd for børnene altid dem der er i klemme - altid er det MIT HUS MINE REGLER agtig noget, men de gider ikke den nye person det er bare en de er tvunget at ha at gøre med -
Hvor kunne det være fedt at se det fra børnenes øjne for engang skyld ....
Du misforstår helt, hvad der bliver skrevet.
Vi forsøger netop OGSÅ at se det fra børnenes side.
Det har absolut ikke noget med "mit hus mine regler" at gøre.
Jeg har netop skrevet, at barnet ikke har valgt bonusforældren, og at man skal gøre sig fortjent til deres tillid.
Men en sammenbragt familie kommer ikke til at fungere, hvis bonusforældren bare er et vedhæng, som nærmest skal gøre sig usynlig.
Og det er ikke til barnets bedste, hvis der ingen opdragelse er. Barnet må godt lære, at man selv tager sin tallerken med ud fra bordet.
Men det er klart, at det ikke kommer fra dag 1.
For øvrigt er der mange børn, der bliver rigtig glade for deres bonusforældre.
Min niece er bonusmor til en 10-årig pige, og hun har været i banrets liv, siden pigen var 9 måneder gammel. Den lille pige elsker min niece højt - og omvendt.
Jeg har for øvrigt selv været så heldig, at min kærestes børn har været glade for mig lige fra starten.
Du kan ikke skrive, at "de gider ikke den nye person" - for man man kan ikke skære alle over én kam.