Sagen er at min mand og jeg nu har kendt hinanden i 3 år og har et barn sammen. Jeg har også et større barn fra et tidligere forhold. Selvom min ældste ser sin far er min mand den primære faderfigur fordi det er ham der er der 12 ud af 14 dage.
Relationen mellem min mand og barn fra tidligere forhold er god og stabil. De har dog deres kampe fordi de er lige stædige og min mand nogle gange får sagt tingene lidt for sort/hvid. Men alt i alt er det godt.
Da min mand og jeg mødte hinanden blev jeg helt vanvittigt forelsket i ham. Jeg troede han var den perfekte drømmemand for mig. Han var sjov, kærlig, omsorgsfuld og så gav han mig en helt masse opmærksomhed og jeg slugte det råt.
Nu efter tre år har situationen bare ændret sig. Hverdagen har forlængst ramt og med alt hvad der hører til. Jeg er ikke længere forelsket og føler mig hverken set, hørt eller forstået.
Vi har gået til parterapi noget tid for at få hold i hanke med det hele og det har også gjort en forskel - eller gør det en kort periode og så er vi tilbage igen.
Han kræver og kræver og kræver af mig. Jeg arbejder 37 timer, sørger for hus, hjem og børn, da han er selvstændig og arbejder meget. Han sætter ikke pris på alt jeg gør og tager der tværtimod forgivet som er det en selvfølge at hans strømper er vasket og lagt på plads. O efter jeg har slidt og slæbt fra morgen til aften kommer han hjem til et dækket bord og til rene og glade og trætte børn. Når de sidste slag er slået og klokken er blevet 22.30 forventer han så at jeg endnu engang yder i dobbeltsengen. Men sagen er den at det har jeg bare langt fra lyst til. Føler mere jeg spreder ben og venter. Næsten som et slags overgreb.
Men jeg ved ikke hvad det rigtige er mere. Skal jeg blive hos manden for familien og børnenes skyld )Hvis jeg gik ville det have voldsomme konsekvenser for min ældste) eller skal jeg gå for at være egoistisk og vælge noget andet for mig selv. Jeg ved ikke længere hvad det rigtige er og om græsset overhovedet er grønnere på den anden side. Synes mange af de problemer mine veninder beskriver fra deres forhold er ens med mine. Måske er det bare universelt.
Men hvad gør jeg lige - hjælp!
Anmeld
Citér