Hvor tit er jeres børn syge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.352 visninger
22 svar
2 synes godt om
25. maj 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ej mand - det er mig, med de tre syge børn med roskildesyge i forrige uge..... 

seriøst, nu har vi lige puttet mindste med feber! 

Mine to store børn har sjældent været syge. Særligt ikke som små! 

Men de gik også i dagpleje.... ham her, lillebror, går i vuggestue. 

Er der virkelig så meget mere sygdom i en vuggestue???????? 

Og kan børn evt bare få forbigående feber? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2019

AnoMor

CKJ skriver:

Min søn var meget syg det første halve år i vuggestuen. Han tog alt ind når der var sygdom. Men selvom det er rigtig irriterende. Så styrker det deres immunforsvar. (Fik jeg at vide af læge og sygeplejerske) nu går han i børnehave og er stortset aldrig syg 

Anmeld Citér

25. maj 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
AnoMor skriver:

Min søn var meget syg det første halve år i vuggestuen. Han tog alt ind når der var sygdom. Men selvom det er rigtig irriterende. Så styrker det deres immunforsvar. (Fik jeg at vide af læge og sygeplejerske) nu går han i børnehave og er stortset aldrig syg 

Jeg håber det samme sker her! 

Anmeld Citér

25. maj 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Begge mine har gået/går i vuggestue. Den store var konstant syg begge de vintre, han gik der. Feber, snot og hoste. Flere sygedage om måneden, men heldigvis aldrig nogle alvorligere sygdomme. Første vinter i børnehave er overstået, og han har kun haft et par sygedage. Lillesøsters første vinter bød på snot i laaaange baner og nogle få dage med feber. Ikke noget nær så mange sygedage som storebror. 

Anmeld Citér

25. maj 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Har nogen af jer døjet med mange mellemøresbetændelse???? 

Jeg mistænker, at det er det igen. I så fald 4. Gang 

Anmeld Citér

26. maj 2019

321

Profilbillede for 321
CKJ skriver:

Har haft Vuggestue børn og de var aldrig syge og er det aldrig efter de er blevet større(7-9-13). Kender dagpleje børn, der er konstant syge, så tror det er hip som hap. 

Anmeld Citér

26. maj 2019

Christabelle

Min datter gik i vuggestue og var stortset aldrig syg, andet end lidt snot. Hun er 5 år nu og skal i skole efter ferien. Vi har stadig både roskildesyge og skoldkopper til gode  

Hun har så haft både astmatisk bronkitis og øreproblemer, men det har jo ikke noget med vuggestuen at gøre. 

Anmeld Citér

26. maj 2019

LSS

Sådan ca altid  Synes dog det blev bedre efter 3 års alderen. 

Den yngste er 11 måneder, og syg hele tiden. Han skal i dagpleje snart og jeg er da meget spændt på om der er mindre sygdom i forbindelse med det end i vuggestue. (De andre har gået i vuggestue)

Anmeld Citér

26. maj 2019

lineog4

Mine tre har alle gået i vuggestue og de to ældste var stort set aldrig syge (altså jo en til to gange om året og fik også skoldkopper fx). Mens den yngste puha han var syg næsten så vi kunne sætte uret efter det hver 14. Dag fra han startede i vuggestue da han var 1,5 år og til han var 3-4 år og nu er han som de andre aldrig syg 7-9-13). Jeg kan se på min fraværs oversigt fra de sidste 3 år, at jeg har haft mellem 1-3 barn syg om året (de er lige nu 8, 11 og 16).

Anmeld Citér

26. maj 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
lineog4 skriver:

Mine tre har alle gået i vuggestue og de to ældste var stort set aldrig syge (altså jo en til to gange om året og fik også skoldkopper fx). Mens den yngste puha han var syg næsten så vi kunne sætte uret efter det hver 14. Dag fra han startede i vuggestue da han var 1,5 år og til han var 3-4 år og nu er han som de andre aldrig syg 7-9-13). Jeg kan se på min fraværs oversigt fra de sidste 3 år, at jeg har haft mellem 1-3 barn syg om året (de er lige nu 8, 11 og 16).

Kuk 1-3 dage om året????? Det lyder da rimelig ok. 

Åh ja - vi må vel bare knibe ballerne sammen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.