Vil det altid være sådan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.801 visninger
27 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. maj 2019

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg har et lille problem. Jeg “tør” ikke gå ud med min datter. Jeg fødte for 7 uger siden og har helt vildt lyst til at tage ud med manden og hende, altså tage ud og shoppe og lign, men jeg er skide nervøs for det. Jeg er bange for hun vågner (hvis hun ligger i barnevognen) og fks græder mens vi er ude. Jeg tvivler på om det er normalt jeg har det sådan? Jeg føler mig indespærret og låst fast i hjemmet og jeg havde ærlig talt slet ikke regnet med, at det var sådan her det skulle være at blive forældre. 

Er det mig der er for nervøs for at der skal “ske” noget når vi er ude, eller er det en normal følelse? Lige nu hader jeg nærmest min hverdag.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2019

Soonmom

Hvad skulle der ske hvis hun græder?

Babyer græder det er jo deres måde at kommunikere på, det ved alle mennesker, så der er næppe nogen der kigger skævt. 

Men du er ikke den første jeg har hørt have det sådan, så det er sikkert meget normalt, start med små ture evt til steder du kender godt og ved at der findes steder du kan trække sig hen til fx ammerum/familierum

Anmeld Citér

21. maj 2019

Lje

Hej. 

Jeg har et lille problem. Jeg “tør” ikke gå ud med min datter. Jeg fødte for 7 uger siden og har helt vildt lyst til at tage ud med manden og hende, altså tage ud og shoppe og lign, men jeg er skide nervøs for det. Jeg er bange for hun vågner (hvis hun ligger i barnevognen) og fks græder mens vi er ude. Jeg tvivler på om det er normalt jeg har det sådan? Jeg føler mig indespærret og låst fast i hjemmet og jeg havde ærlig talt slet ikke regnet med, at det var sådan her det skulle være at blive forældre. 

Er det mig der er for nervøs for at der skal “ske” noget når vi er ude, eller er det en normal følelse? Lige nu hader jeg nærmest min hverdag.  

Først lige et kæmpe kram 

Nej, det slår mig ikke som normalt - ikke at turde gå ud. 7 uger hjemme lyder som et hjemligt "fængsel" og som noget, der kunne tage pippet fra de fleste. 

I skal ud! Men i stedet for at vælge shopping så start småt. Til din selvsikkerhed er stor nok til noget vildere. I morgen gør du barnevognen og dig selv klar mens baby underholder sig selv de minutter. Efter næste spisetid, så i vognen med baby og i overtøjet med dig. Og afsted med jer. Så en lille tur. Og så hjem. Du får hurtigt lyst til mere. 

Og helt ærligt: hvad er det værste, der kan ske? Baby vågner og er sur/sulten/ren ble? Så hhv. trøster du/giver mad/fixer ble. Alt efter vejr og sted du er, så finder du en bænk, en café eller what ever. 

Du skal da ud og nyde din barsel.

Vh.

Anmeld Citér

21. maj 2019

Mortilmajbørn

Stort tillykke med jeres lille baby. Med forældrerollen dukker alle mulige bekymringer op. Du har garanteret tænkt alle tænkelige scenarier igennem om, hvad der kan ske, når du står fanget i køen i netto med det lille pus, som begynder at skrige

Jeg har ikke selv haft betænkeligheder med at tage mine babyer med ud. Begge gange har vi faktisk været hurtigt ude af huset. Inden for de første uger tog vi både til barnedåb, bryllup og 40 års. For hver gang vi kom af sted, var det nemmere og mere afslappende. 

Jeg har veninder, som havde det på samme måde som dig. Og det hæmmede dem så meget i hverdagen. Mit bedste råd vil være, at prøv om I ikke kan komme ud af huset. Tag af sted alle tre. Start med at gå ture rundt i nabolaget. Eller tag ned og handle. Find en café, hvor I kan sidde uden for, så baby kan ligge i barnevognen og I ikke behøver at bakse rundt med den inden mellem de andre borde. Begynder baby at græde, så tager du ham blot op eller forlader stedet, hvis det ikke er nok at trøste. Så bliver far bare tilbage og handler færdig, får betalt regningen mv. 

Undersøg hvor i din by, der er amme/puslerum tilgængelig. Så har du et sted, hvor du kan søge hen, hvis I får brug for ro, mens I er på shoppetur..

Anmeld Citér

21. maj 2019

Babilooo

Jeg var i Tivoli på 4. Dagen efter Ks. Og jeg glædede mig enormt til ture med barnevognen. 

Du har jo ikke tænkt dig at blive indenfor i hele barslen og efterfølgende. Så du kan jo lige så godt springe ud i det.

1) du pakker en taske med ekstra tøj, bleer osv. Du kan amme eller give flaske rigtig mange steder. 

2) en grædende baby..? Alle forældre har oplevet det og det er jo ikke verdens ende. Og dem der kigger - de glor ikke fordi du/baby er irriterende. Det er snarere fordi de kan genkalde det... og føler med dig. Der er ingen forældre der ikke oplever det. Du vil også opleve en 3 årig der går i flitsbue og får et udbrud i Føtex eller i en tøjbutik . Det hører med og alle har været der.du skal ikke frygte det men derimod forvente det  så er det ikke så slemt. 

..og hvad er det værste der kan ske - at du tager hjem..?

3) senere med skemad køber du fx glas med babymad du kan give med en ske på farten. 

Du kan ikk lade dig begrænse på den måde - så ender du med at hade at være mor

Anmeld Citér

21. maj 2019

Rida

Jeg havde det også sådan i de første 2 uger. Jeg kunne slet ikke forestille mig at komme ud. Men min usikkerhed var omkring amning. Jeg kunne ikke forstille mig at komme nogen steder når amning var så hårdt psykisk for mig. Så begyndte vi på flaske, start med en lille tur hvor baby højst sandsynligt vil sove eller være stille. Måske bare 10 minutter. Ellers Hvis du bor i Jylland i nærheden af Kolding kan jeg varmt anbefale Kolding storcenter. Du kan gå rundt inden for og se en masse butikker. Stor baby lounge. 

Men du bliver nok bare nød til at starte småt og så lige så stille arbejde dig længere væk og længere tid ude. Hvis du ikke kan få din mand med kan det være du kan få en anden med som støtte   er sikker på du kan klare det. du har lige groet et menneske ��

Anmeld Citér

21. maj 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej. 

min veninde havde det lidt som dig. Hun var også bange for hvad nu hvis baby vågnede og var sulten når de var ude, og det endte med at hendes svigermor købte en af de der slynger som hun kan amme i, og det hjalp på hendes frygt.

Anmeld Citér

21. maj 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvad skulle der ske hvis hun græder?

Babyer græder det er jo deres måde at kommunikere på, det ved alle mennesker, så der er næppe nogen der kigger skævt. 

Men du er ikke den første jeg har hørt have det sådan, så det er sikkert meget normalt, start med små ture evt til steder du kender godt og ved at der findes steder du kan trække sig hen til fx ammerum/familierum

Jeg ved at alle babyer græder, men hun er jo min baby og så tror jeg bare, at jeg tager det helt anderledes. 

God ide det med familierum, det vil jeg helt sikkert undersøge inden jeg tager ud! 

Anmeld Citér

21. maj 2019

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Først lige et kæmpe kram 

Nej, det slår mig ikke som normalt - ikke at turde gå ud. 7 uger hjemme lyder som et hjemligt "fængsel" og som noget, der kunne tage pippet fra de fleste. 

I skal ud! Men i stedet for at vælge shopping så start småt. Til din selvsikkerhed er stor nok til noget vildere. I morgen gør du barnevognen og dig selv klar mens baby underholder sig selv de minutter. Efter næste spisetid, så i vognen med baby og i overtøjet med dig. Og afsted med jer. Så en lille tur. Og så hjem. Du får hurtigt lyst til mere. 

Og helt ærligt: hvad er det værste, der kan ske? Baby vågner og er sur/sulten/ren ble? Så hhv. trøster du/giver mad/fixer ble. Alt efter vejr og sted du er, så finder du en bænk, en café eller what ever. 

Du skal da ud og nyde din barsel.

Vh.

Mange tak 

Jeg føler mig nemlig i fængsel, det skal lige siges at vi self har været ude for en dør. Vi har handlet og været en gang i Ringsted outlet. Men frygten for at hun vågner og græder sidder virkelig i mig af en eller anden grund super ærgerligt faktisk når vi normalt er nogle mennekser der elsker at lave ting sammen når vi har fri. 

Anmeld Citér

21. maj 2019

Anonym trådstarter

Mortilmajbørn skriver:

Stort tillykke med jeres lille baby. Med forældrerollen dukker alle mulige bekymringer op. Du har garanteret tænkt alle tænkelige scenarier igennem om, hvad der kan ske, når du står fanget i køen i netto med det lille pus, som begynder at skrige

Jeg har ikke selv haft betænkeligheder med at tage mine babyer med ud. Begge gange har vi faktisk været hurtigt ude af huset. Inden for de første uger tog vi både til barnedåb, bryllup og 40 års. For hver gang vi kom af sted, var det nemmere og mere afslappende. 

Jeg har veninder, som havde det på samme måde som dig. Og det hæmmede dem så meget i hverdagen. Mit bedste råd vil være, at prøv om I ikke kan komme ud af huset. Tag af sted alle tre. Start med at gå ture rundt i nabolaget. Eller tag ned og handle. Find en café, hvor I kan sidde uden for, så baby kan ligge i barnevognen og I ikke behøver at bakse rundt med den inden mellem de andre borde. Begynder baby at græde, så tager du ham blot op eller forlader stedet, hvis det ikke er nok at trøste. Så bliver far bare tilbage og handler færdig, får betalt regningen mv. 

Undersøg hvor i din by, der er amme/puslerum tilgængelig. Så har du et sted, hvor du kan søge hen, hvis I får brug for ro, mens I er på shoppetur..

Mange takmortilmajbørn. 

Vi har self været lidt ude, handlet, været i Ringsted outlet og hos vores familie. MEN frygten for at hun vågner og græder eller bare generelt græder er kommet som en eller anden frygt og hvorfor aner jeg virkelig ikke. Men super ide ang puslerum så man kan trække sig fra mængden. Jeg er dog glad for, at hører at jeg ikke er den eneste der har det på denne måde! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.