Stort tillykke med jeres lille baby. Med forældrerollen dukker alle mulige bekymringer op. Du har garanteret tænkt alle tænkelige scenarier igennem om, hvad der kan ske, når du står fanget i køen i netto med det lille pus, som begynder at skrige
Jeg har ikke selv haft betænkeligheder med at tage mine babyer med ud. Begge gange har vi faktisk været hurtigt ude af huset. Inden for de første uger tog vi både til barnedåb, bryllup og 40 års. For hver gang vi kom af sted, var det nemmere og mere afslappende.
Jeg har veninder, som havde det på samme måde som dig. Og det hæmmede dem så meget i hverdagen. Mit bedste råd vil være, at prøv om I ikke kan komme ud af huset. Tag af sted alle tre. Start med at gå ture rundt i nabolaget. Eller tag ned og handle. Find en café, hvor I kan sidde uden for, så baby kan ligge i barnevognen og I ikke behøver at bakse rundt med den inden mellem de andre borde. Begynder baby at græde, så tager du ham blot op eller forlader stedet, hvis det ikke er nok at trøste. Så bliver far bare tilbage og handler færdig, får betalt regningen mv.
Undersøg hvor i din by, der er amme/puslerum tilgængelig. Så har du et sted, hvor du kan søge hen, hvis I får brug for ro, mens I er på shoppetur..
Anmeld
Citér