Hvornår fjerne støttehjul på cykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2019

ErDuHerIkkeSnart

De fleste børn lærer at cykle - så glem roligt bare “alt det man skal” eller “alt det de andre gør” og lad leg og lyst styre showet?

Min datter er lige blevet 3, gider ikke løbecykler, elsker sin lille pedalcykel med støttehjul, som hun har kørt på i et halvt års tid. Hun beder pt. om at få støttehjulene af, så det gør vi da bare - og ser hvordan det går? Det haster jo ikke - og de kan sættes på igen...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2019

Den er på vej

Lomm skriver:

vores dreng blev 4 i februar, og er misundelig på storesøster, der kører på cykel uden støttehjul (dem fjernede vi ret sent, vores dreng er dog noget foran motorisk i forhold til hende). Jeg ved godt det er forskelligt fra barn til barn, men hvornår har I andre fjernet støttehjulene?

Hvis han selv spørger om det, så er han klar til at kæmpe for at lære at cykle  Jeg spurgte selv i samme alder og lærte at cykle samme dag, fordi jeg også ville være stor 

Anmeld Citér

18. maj 2019

MorTil3+

Vores datter var 4 år da hun fik ny cykel uden støttehjul og hun cyklede Med det samme så vi kunne nok godt ha pillet dem af hendes gamle. Vores søn var 2 1/2 år da han cyklede uden støttehjul men han cyklede også på løbecykel inden han lærte at gå.

Anmeld Citér

18. maj 2019

Mo9ca:)

Lomm skriver:

vores dreng blev 4 i februar, og er misundelig på storesøster, der kører på cykel uden støttehjul (dem fjernede vi ret sent, vores dreng er dog noget foran motorisk i forhold til hende). Jeg ved godt det er forskelligt fra barn til barn, men hvornår har I andre fjernet støttehjulene?

Vores to gik direkte fra løbecykel til pedalcykel uden støttehjul som 3 årig. Men det er omvendt så individuelt hvor hvert barn er i forhold til deres udvikling, så mit råd vil være at prøve ad og se hvordan det går. Hvis han ikke er parat så må I bare forklare ham at de skal blive på lidt endnu. 

Det hedder at øve sig lidt mere og det er der ingen skade til

Knus

Anmeld Citér

18. maj 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

Her havde hun. En cykel med støttehjul.  Købte så en model større hun hun ville bruge . Der var ingen støttehjul på.  

Hun fortæller selv den store er nemmere at holde balancen på ved sving og lignende end den lille.  

Anmeld Citér

19. maj 2019

Vik

Vores datter var knap 3, dreng var 3 år . Hun har brugt 1 times tid, sønnen cyklede efter 2 minutter

Anmeld Citér

19. maj 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Tak til alle, jeg pillede dem af idag og som mange havde forudset cyklede han straks uden. Et enkelt styrt blev det til, men plasters evner skal man ikke kimse af... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.