Hvornår fjerne støttehjul på cykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.007 visninger
16 svar
24 synes godt om
18. maj 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

vores dreng blev 4 i februar, og er misundelig på storesøster, der kører på cykel uden støttehjul (dem fjernede vi ret sent, vores dreng er dog noget foran motorisk i forhold til hende). Jeg ved godt det er forskelligt fra barn til barn, men hvornår har I andre fjernet støttehjulene?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2019

Christabelle

Vi har fjernet dem fra min datters cykel her i foråret. Hun blev 5 i november. Hun er rigtig god motorisk, men har desværre ikke lært det endnu. Det er uden tvivl vores skyld, da vi er for dårlige til at få taget tiden til at lære hende det

Vi regner med at få det gjort her i sommerferien, så hun har lært det inden hun skal i skole. 

Anmeld Citér

18. maj 2019

Abracadabra

Vores har aldrig brugt støttehjul og har cyklet siden 3,5 års alderen - så I skal da bare i gang! ��

Anmeld Citér

18. maj 2019

Missyou

sen ældste fik dem af et par uger inden ham blev 4. Det tog 5 minutter at lære at cykle uden støttehjul ☺️

Lillebror på 3 1/2 bruger stadig støttehjul men tror også snart vi prøver at tage dem af, men han er mere forsigtig type så tænker det kan blive en lidt større udfordring end med den ældste ☺️

Anmeld Citér

18. maj 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Tak for svar, vi er nok desværre også lidt for overbeskyttende, men vi må igang 

Anmeld Citér

18. maj 2019

migxher

Vores dreng der blev 4 i marts har lige haft dem af. Han var overhovedet ikke klar, og havde slet ikke lyst til at køre uden. Han var meget usikker og mistede hurtig motivationen. Så vi satte dem på igen og venter lidt endnu med at prøve igen  

Giv det et forsøg. I kan jo altid sætte dem på igen. vi havde købt sådan en pind til at sætte på cyklen så vi kunne løbe bagved. 

Anmeld Citér

18. maj 2019

Mortilah

Jeg mener støttehjul er kontraproduktive. Det er lettere at lære at cykle uden. Evt. kan i anskaffe en løbecykel først for at lære balancen og så hoppe over på en cykel. Vores ældste lærte først at cykle sent og cyklede rundt med støttehjul. Den yngste har lærte at cykle som netop 3 årig, på en uge med løbecykel og derefter blot efter en time med rigtig cykel fordi balancen var på plads. Ellers ville jeg tage støttehjulene af og så løbe ved siden af indtil det lykkes..

Anmeld Citér

18. maj 2019

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Vi har aldrig brugt støttehjul. 

Vores ældste fik sin første cykel da hun blev 4, uden støttehjul. Hun lærte at cykle på 2 hjul på 5 min.. 

Vores yngste datter nåede vi aldrig at få købt cykel til da hun blev 4.. Hun er 4 1/2 ca.. Hun lærte at cykle på 2 hjul her for et par måneder siden .. heller aædrog støttehjul ..

Yngste sønnen blev 3 for 3 mdr siden.. Vi kigger på cykel til ham nu uden støttehjul.. 

Anmeld Citér

18. maj 2019

MKBP

Profilbillede for MKBP
Lomm skriver:

vores dreng blev 4 i februar, og er misundelig på storesøster, der kører på cykel uden støttehjul (dem fjernede vi ret sent, vores dreng er dog noget foran motorisk i forhold til hende). Jeg ved godt det er forskelligt fra barn til barn, men hvornår har I andre fjernet støttehjulene?

Løbecykel er vejen frem  Når de først mestrer den, så kan de fleste sætte sig på en alm cykel og cykle  Det er ihvertfald min erfaring ! Støttehjul giver dem ikke balancen og det er den du skal bruge for at kunne cykle 

//Mette

Anmeld Citér

18. maj 2019

dorthemus

Lomm skriver:

Min datter har aldrig brugt støttehjul og lærte at cykle på en times tid som 3 årig. 

De behøver jo ikke starte med de støttehjul 

Af med dem og hen over stepperne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.