At være alene med to børn de første gange...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2019

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hent dit store barn en smule senere, 15.45 måske. Det tager barnet ikke skade af og får måske i stedet en mor med mere overskud når barnet er der  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2019

Soonmom

Lav maden om formiddagen, så den bare skal varmes op. 

Og ja en vikle var også mit bud, det fik min nr 2 til at falde til ro og så kunne han ligge og lege /eller ligge og sove mens jeg legede med min dengang 1 årige 

Anmeld Citér

7. maj 2019

koeapabshicar

Der var en der engang gav mig et råd med at lav aftensmad til dagen efter når ungerne er gået i seng. I dit tilfælde kan det være når far er hjemme og kan tage over. Så man bare skal varme maden op den pågældende dag men så efter man har spist så laver man mad til dagen efter. Og så vikle vikle vikle dit barn kan ikke sidde der for meget, og da slet ikke når det kun drejer sig om 2-3 timer �� 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Bibi 1234

Er det mindste barn undersøgt?- jeg mener, kan der være en årsag til gråden. Det ville jeg få undersøgt. Fx kiropraktor 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har også en lille en på 6 uger som har en ulvetimen omkring 17 tiden, og som ofte er urolig og græder nogle timer. 

Far herhjemme arbejder skiftende arbejdstider dvs han enten arbejder 7-15, 15-23 eller 23-07. Derudover 1 times transport hver vej.  Dvs jeg er alene med børnene på alle tidspunkter af døgnet, nogle dage er vi alene om morgen, andre om eftermiddag/aften og natten - og også i weekenden. 

Jeg bruger min vikle rigtig meget. Så sidder lillebror der når det er vigtigt der skal laves noget, fx aftensmad, smøres madpakke osv. 

Og så kan jeg kun sige forberedelse, forberedelse  og atter forberedelse! Jeg lægger fx alt tøj klar om aften når vi skal være alene om morgen, far laver altid aftensmad til os når han arbejder 15-23 ( gør han så om formiddagen) så det bare skal varmes. 

Og så vil jeg sige, udfra min erfaring, tag det roligt og træk vejret. Hvis du stresser og oser af manglende overskud så kan dine børn mærke det og de bliver urolige og den store skaber sig måske mere og den lille mere urolig. Tag det med ro og accepter at maden fx ikke er super spændende og sund de dage ( var far ikke hjemme til aftensmad og kan hjælpe?)  og hav primært fokus på at skabe ro omkring dine børn så får I en bedre eftermiddag/aften. 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Malene76

Hej. 

Vores søn skreg også længe og vedvarende da han var lille. Sundhedsplejersken og lægen sagde, at det var forventelig og ville gå over efter ca. 3 mdr. Det kunne jeg ikke vente på. Det var så hårdt og vi havde endda kun ham. Jeg kontaktede en Kranio Sekral terapeut, som konstaterede han var skæv i nakken og bækkenet. Det fiksede hun med meget blide tryk. Det tog 3-4 behandlinger så var alt det skrigeri slut. Så vil på det varmeste anbefale dig at få tjekket om en Kranio Sekral terapeut kan gøre en forskel for jer. 

Bedste ønsker herfra 

Malene 

Anmeld Citér

8. maj 2019

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Jeg brugte en vikle i går, da jeg skulle være alene med dem i 3 timer. Desværre var lillebror ikke med på idéen - det er ikke altid, han har lyst til at sidde der, så der blev noget skrigeri, da der skulle laves mad. Til sidst måtte han bare ligge på en dyne på gulvet, men det viste sig da heldigvis, at det synes han var okay og storebror, som er så utrolig sød, kom med legetøj og aede ham.

Jeg vil bruge viklen igen, men problemet er bare, at han tit er udhvilet, fordi han sover i barnevogn, når jeg henter storebror og han vil ikke være i viklen, når han ikke er træt. Men desværre er det jo så, at han ikke altid er glad, selvom han er frisk og han kan ikke klare så meget, så bliver det for meget og skrigeriet starter.

Men det gik okay i går. Under aftensmaden kom han i viklen og vi fik spist næsten færdig, inden han begyndte at græde  og storebror ikke længere kunne samle sig om maden.

Da jeg heller ikke vil acceptere at "babyer skriger, sådan er det" er vi ved at få ham udredt. Han er ved at have afsluttet et forløb hos kiropraktor, for han var skæv. Det har dog ikke hjulpet væsentligt, men det har da givet lidt ro i sindet, når det kan udelukkes.

Jeg har svært ved at få tid til at lave mad på et andet tidspunkt, for han skriger og powernapper sig igennem hele dagen. Men måske er det bedre, at han ligger og skriger, mens jeg laver mad, når vi er alene, end når storebror også skal høre på det. Og så er der da enkelte fredelige stunder i løbet af dagen, hvor han faktisk sover for sig selv - det er bare svært, at skulle bruge dem på at lave mad, når jeg hellere bare vil sidde med en kop kaffe og trække vejret dybt!

Anmeld Citér

8. maj 2019

HBV

Jeg synes så personligt ikke det er et alternativ at lade baby skrige, når storebror ikke er hjemme og du vil lave mad..

Så ville jeg hellere tænke måltidskasser, lidt færdigmad/fastfood en gang i mellem, få far til at hjælpe når han er hjemme, trække på venner til at se efter baby mens du laver mad eller omvendt.. Mulighederne er mange. 

Anmeld Citér

8. maj 2019

Soonmom

Jeg ville nok også nedprioritere maden så. 

Lav retter i weekenden når far er hjemme og frys dem ned, så er det bare at tage op og varme - det gør vi ret tit herhjemme og jeg har sunde og raske børn der stort set aldrig er syge, men prioterer min tid til at være sammen med dem om eftermiddagen.

Anmeld Citér

8. maj 2019

Wqa

Har du prøvet med en skråstol? Så kan baby se på mens du laver mad? De må ikke sidde der så længe (20 min ad gangen mener jeg), men så Kan du måske lige nå at lave mad hvis far ikke kan komme ind over

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.