At være alene med to børn de første gange...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.263 visninger
28 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. maj 2019

Anonym trådstarter

Jeg blev mor til en lille kolik-baby for 6 uger siden og jeg har derudover en 2-årig.

Jeg er alene med dem hver eftermiddag, fra jeg henter den store til kl. 15 til ca. 16:30-17:00. Nogle gange skal jeg også lave aftensmad og sådan.
Jeg har altid hentet ham så tidligt og det vil jeg bare så gerne blive ved med, for jeg savner ham sådan i løbet af dagen og vil gerne have ham hjem og få det her til at fungere! Jeg vil gerne kunne give ham fridage under min barsel og stadig nyde ham... men hvordan pokker...

Den lille er bare så ked af det hele tiden og man kan ikke lægge ham fra sig, så græder han og han vil heller ikke sove, andet end powernaps og kun på armen, så jeg har et grædende barn meget af tiden, der også gerne vil ammes i ny og næ.
Det stresser naturligvis både mig og den store, at den lille skriger sådan og det er med ængstelse, at jeg henter den store hver dag, for nu ved jeg, at det starter...

Den store reagerer på den lilles skrig ved enten at gemme sig eller "gå ind i sig selv" i en leg (som man godt kan se, ikke er sjov, men rimelig desperat) eller som regel så laver han ballade og gør alt det, han godt ved, han ikke må...

Jeg har prøvet at sidde ved bordet, så den store laver noget konstruktivt, som han elsker, f.eks. at tegne eller puslespil, men når jeg så har en skrige-baby på armen, kan han jo ikke samle sig og det ender i rod.

Hvis jeg skal snitte nogle grøntsager eller andet til aftensmaden (vælger altid noget nemt, men da skal da også være sundt!), så må den lille bare ligge og skrige løs, mens jeg prøver at holde styr på den første. Han hjalp altid tidligere med maden til sin store fornøjelse, men det kan han jo ikke nu, når der ligger en baby og skriger helt desperat på sofaen!

Det er så forfærdeligt og jeg vil gerne høre nogle gode råd til, hvordan I andre har gjort... for jeg føler mig så afmægtig. Jeg vil så gerne have, at mine sønner får en god og rolig eftermiddag. Det havde vi altid før, med læsning og hygge. Nu er det bare skrig og skrål og ballade og rod...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2019

fehår

Måske åbenlyst, men har du prøvet med en vikle/bæresele til den lille?

Anmeld Citér

7. maj 2019

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg blev mor til en lille kolik-baby for 6 uger siden og jeg har derudover en 2-årig.

Jeg er alene med dem hver eftermiddag, fra jeg henter den store til kl. 15 til ca. 16:30-17:00. Nogle gange skal jeg også lave aftensmad og sådan.
Jeg har altid hentet ham så tidligt og det vil jeg bare så gerne blive ved med, for jeg savner ham sådan i løbet af dagen og vil gerne have ham hjem og få det her til at fungere! Jeg vil gerne kunne give ham fridage under min barsel og stadig nyde ham... men hvordan pokker...

Den lille er bare så ked af det hele tiden og man kan ikke lægge ham fra sig, så græder han og han vil heller ikke sove, andet end powernaps og kun på armen, så jeg har et grædende barn meget af tiden, der også gerne vil ammes i ny og næ.
Det stresser naturligvis både mig og den store, at den lille skriger sådan og det er med ængstelse, at jeg henter den store hver dag, for nu ved jeg, at det starter...

Den store reagerer på den lilles skrig ved enten at gemme sig eller "gå ind i sig selv" i en leg (som man godt kan se, ikke er sjov, men rimelig desperat) eller som regel så laver han ballade og gør alt det, han godt ved, han ikke må...

Jeg har prøvet at sidde ved bordet, så den store laver noget konstruktivt, som han elsker, f.eks. at tegne eller puslespil, men når jeg så har en skrige-baby på armen, kan han jo ikke samle sig og det ender i rod.

Hvis jeg skal snitte nogle grøntsager eller andet til aftensmaden (vælger altid noget nemt, men da skal da også være sundt!), så må den lille bare ligge og skrige løs, mens jeg prøver at holde styr på den første. Han hjalp altid tidligere med maden til sin store fornøjelse, men det kan han jo ikke nu, når der ligger en baby og skriger helt desperat på sofaen!

Det er så forfærdeligt og jeg vil gerne høre nogle gode råd til, hvordan I andre har gjort... for jeg føler mig så afmægtig. Jeg vil så gerne have, at mine sønner får en god og rolig eftermiddag. Det havde vi altid før, med læsning og hygge. Nu er det bare skrig og skrål og ballade og rod...

har du overvejet om en vikle eller en anden ergonomisk korrekt bæredims kunne være løsningen ? sådan at du har hænderne fri til at lege eller lave mad med den store, når den lille sidder hos mor.

I en vikle eller en ergonomisk korrekt bæredims (ikke en babybjørn eller stokke , men ergobaby, tula eller lignende) må baby sidde der, så længe I orker det. 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Anonym trådstarter

Ja, jeg har en strækvikle, som den lille gerne falder til ro i. Måske skulle jeg bruge den noget mere.
Han kan selvfølgelig ikke sidde i den al tiden, men noget af tiden kan han da. Han sover også meget bedre i den.

God idé Det vil jeg prøve allerede i dag.

Anmeld Citér

7. maj 2019

HBV

Bæresele, slynge eller hvad som helst så den lille kan være så tæt på mor som muligt 

Dernæst vil jeg give dig et stort virtuelt kram 

Anmeld Citér

7. maj 2019

fehår

Anonym skriver:

Ja, jeg har en strækvikle, som den lille gerne falder til ro i. Måske skulle jeg bruge den noget mere.
Han kan selvfølgelig ikke sidde i den al tiden, men noget af tiden kan han da. Han sover også meget bedre i den.

Så længe han sidder rigtigt, kan han sidde ubegrænset i den  Held og lykke med det hele  

Anmeld Citér

7. maj 2019

Christabelle

Han kan være lige så længe i vikle som du og han orker. Så længe han sidder korrekt, som en anden også nævner  

Anmeld Citér

7. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Han kan sidde i den, så meget du orker 

Jeg har som regel altid ét barn viklet på mig (jeg går hjemme med en 2,5 årig og en på 6 mdr) de dage, hvor jeg er træt i kroppen, er der væsentlig mere gråd/utilfredshed 

Og så bare kram  måske (også) åbentlyst.. men har du prøvet nogle kropsbehandlinger (kiroptaktor f.eks.) til dennlille? Måske der sad en spænding et sted og generede

Anmeld Citér

7. maj 2019

Hjemmegaaende

Vikle og måltidskasser

Anmeld Citér

7. maj 2019

Wqa

Hej

Hvad med nogle helt lavpraktisk løsninger som:

- lave store portioner mad så der er til mange dage (kan evt gøres i weekenden når i er 2) 

- der skærer grøntsager mm om morgenen inden far tager på arbejde / eller klargøres aftenen før når i er 2? Så kan den store også være med til at hjælpe 

- rugbrøds dag osv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.