Tøjkrise!! Bryllupsgæst men ikke kjoletypen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mor og meget mere skriver:

Men man bærer ikke hvidt tøj til bryllup - det er forbeholdt bruden. 

dem hun har købt er heller ikke hvide, de er lysegrå. Jeg tog bare det første billede. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2019

Ms.Momo

Tommelise skriver:

Jeg ville aldrig komme i hvidt til et bryllup. Heller ikke selv om det var hvide bukser og en top i en anden farve.

Din venindes søster er sikkert indforstået med det, men hvis jeg var TS, ville jeg være varsom - det er kun bruden, der bærer hvidt til et bryllup.

det kan du jo ikke vide, men dem hun har købt er lysegrå - netop fordi de er vokset op med at bruden er den eneste i hvidt.

Anmeld Citér

5. maj 2019

Ms.Momo

SejtNavnHer skriver:

Jeg er personligt ved at brække mig over alle de traditioner for, hvad man må og ikke må have på til et bryllup. Det er jo ikke til at holde styr på! 

Og det handler vel for pokker da om at komme og fejre brudeparret med mad, dans og hyggeligt samvær - ikke om at have præcist det helt rigtige tøj på! 

Må bruden så heller ikke have hvid kjole på, når nu hun ikke er jomfru? (antager jeg)

Selvfølgelig er der en grænse, og måske pyjamasen og ens favoritslacks bør efterlades derhjemme. Men at gå uden om bestemte farver og kjolelængder og de “forkerte typer” selskabstøj synes jeg er for langt ude. 

Hvad med et flot jakkesæt? 

Hilsen hende, der blev gift på rådhuset i et par sorte jeans og en bordeaux chiffonbluse! 

jeg har nogle bekendte havde skrevet i invitationen til deres sommerbryllup, at kjoler/shorts skulle gå til midt på låret eller længere - velvidende at der var et par kvinder imellem gæsterne der foretrækker meget lårkorte (eller som gommen kalder det "hul-korte") kjoler.

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Min mand og jeg skal til bryllup til sommer.

Men er ude i lidt af en tøjkrise..

Jeg er ikke kjoletypen og har ingen ide om hvad jeg kan tage på af pænt tøj..

Håber i kan hjælpe mig med ideer og meget gerne billeder������

De har meget pænt i only også uden det er kjole. 

Anmeld Citér

5. maj 2019

Loa

Ms.Momo skriver:

jeg har nogle bekendte havde skrevet i invitationen til deres sommerbryllup, at kjoler/shorts skulle gå til midt på låret eller længere - velvidende at der var et par kvinder imellem gæsterne der foretrækker meget lårkorte (eller som gommen kalder det "hul-korte") kjoler.

Så kan man dælme godt forstå deres dresscode. Hvis de ligefrem ved at et par stykker foretrækker slutty stil og så til et bryllup. Sygt upassende.

Synes dog overhovedet ikke at en sort jumpsuit er upassende. Tænker de fleste er efterhånden så afslappede at medmindre det er sygt fornemt og snobbet, at så kan det meste anstændige tøj gå an.

Anmeld Citér

5. maj 2019

Ms.Momo

Loa skriver:

Så kan man dælme godt forstå deres dresscode. Hvis de ligefrem ved at et par stykker foretrækker slutty stil og så til et bryllup. Sygt upassende.

Synes dog overhovedet ikke at en sort jumpsuit er upassende. Tænker de fleste er efterhånden så afslappede at medmindre det er sygt fornemt og snobbet, at så kan det meste anstændige tøj gå an.

Jeg var til bryllup for et par år siden hvor jeg faktisk følte mig "for fin"

Jeg havde en kjole i 50'er stil og et par halvhøje sko. Bruden havde en smuk brudekjole på, men den var af et tungt materiale, så efter receptionen skiftede hun til en sort sommerkjole og flade sandaler. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

migxher

Jeg synes sagtens du kan have et par pæne jeans på, en festlig overdel og evt spice det lidt op med smykker og hæle hvis du er til det eller give den lidt ekstra med makeup eller hår. Jeg synes der er mange festlige muligheder som ikke lige hedder kjole. Jeg er ikke selv til kjole. Eller en buksedragt som en anden har foreslået. 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Camilla-89

Jeg synes også sagtens et par flotte jeans og top kan gøre det, hvis altså dresscoden tillader det. For den synes jeg man skal have respekt for. 

Er ikke selv til buksedragter, men bestemt en mulighed hvis du kan lide at gå med dem 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Babilooo

Nu er det ikke fordi at man behøver være overfladisk og gå mere op i at gæsterne er fint klædt på end selvskabet .... blot fordi man mener noget hører sig til et kirkebryllup.

Hvis det er et stor bryllup .. så er det en stor udgift og for de fleste “once in a lifetime”. At gæsterne så overvejer at tage noget på som de ikke nødvendigvis har på til hverdag, synes jeg er naturligt. Jeans ville derfor i min optik være rent no go. De udstråler netop hverdag. 

Vi havde 80 gæster og noget af det jeg nød var dels at se fantastisk ud selv... (som man nu gør som brud) men især at kigge rundt og se alle mine kære venner og familiemedlemmer se ud fra deres absolut bedste side. En nytårsfest er sjov pga selvskabet men da også fordi folk opper sig. 

Anmeld Citér

7. maj 2019

Tommelise

Loa skriver:

Nu synes jeg så ikke, det behøver at være "sygt fornemt og snobbet", at der er nogle traditioner, man går op i.

For øvrigt synes jeg, det er helt okay at komme i en fin jumpuit eller et par festbuser og en flot top.

Men ikke sort eller hvidt - og selvfølgelig ikke noget vulgært. Altså hvis det var mit brullup.

Skulle der komme en 16-årig, der ikke vil have andet på en jeans og sweatshirt, så ville det være helt ok med mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.