Tøjkrise!! Bryllupsgæst men ikke kjoletypen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2019

Babilooo

SDD skriver:

Faldt lige over en buksedragt den er da meget fin. 

https://www.samsoe.com/da/dame/tøj/kjoler-og-buksedragter/buksedragt/willow-jumpsuit-5687/F1512444000001103.html?gclid=CjwKCAjw8LTmBRBCEiwAbhh-6PjMOV_tws0Z94ilkg_glO00_04hz1tkKAKXzoukxGPlmbO6Bcr6XRoCJa8QAvD_BwE

En fin buksedragt, fine sandaler og så nogle enkle smykker. Det er da lige så godt som en kjole

det er hverdagsagtigt og sort ...?

til et bryllup??

man ville være den eneste og stikke ud.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2019

MKBP

Profilbillede for MKBP
Tjullehej skriver:

det er hverdagsagtigt og sort ...?

til et bryllup??

man ville være den eneste og stikke ud.

Tror ikke jeg ville vælge sort - men når det så er sagt, er den, for mig, slet ikke hverdagsagtig  Jeg arbejder som pæd i en børnehave og har ikke så fint tøj på  - heller ikke i min fritid, med 2 børn derhjemme ! Vi har heldigvis ikke været til bryllupper hvor tøjet var det vigtigste 

Anmeld Citér

4. maj 2019

Tommelise

MKBP skriver:

Tror ikke jeg ville vælge sort - men når det så er sagt, er den, for mig, slet ikke hverdagsagtig  Jeg arbejder som pæd i en børnehave og har ikke så fint tøj på  - heller ikke i min fritid, med 2 børn derhjemme ! Vi har heldigvis ikke været til bryllupper hvor tøjet var det vigtigste 

Ja, man plejer faktisk at sige, at både sort og hvidt er no-go til et bryllup.

Anmeld Citér

4. maj 2019

SejtNavnHer

Jeg er personligt ved at brække mig over alle de traditioner for, hvad man må og ikke må have på til et bryllup. Det er jo ikke til at holde styr på! 

Og det handler vel for pokker da om at komme og fejre brudeparret med mad, dans og hyggeligt samvær - ikke om at have præcist det helt rigtige tøj på! 

Må bruden så heller ikke have hvid kjole på, når nu hun ikke er jomfru? (antager jeg)

Selvfølgelig er der en grænse, og måske pyjamasen og ens favoritslacks bør efterlades derhjemme. Men at gå uden om bestemte farver og kjolelængder og de “forkerte typer” selskabstøj synes jeg er for langt ude. 

Hvad med et flot jakkesæt? 

Hilsen hende, der blev gift på rådhuset i et par sorte jeans og en bordeaux chiffonbluse! 

Anmeld Citér

4. maj 2019

Tommelise

SejtNavnHer skriver:

Jeg er personligt ved at brække mig over alle de traditioner for, hvad man må og ikke må have på til et bryllup. Det er jo ikke til at holde styr på! 

Og det handler vel for pokker da om at komme og fejre brudeparret med mad, dans og hyggeligt samvær - ikke om at have præcist det helt rigtige tøj på! 

Må bruden så heller ikke have hvid kjole på, når nu hun ikke er jomfru? (antager jeg)

Selvfølgelig er der en grænse, og måske pyjamasen og ens favoritslacks bør efterlades derhjemme. Men at gå uden om bestemte farver og kjolelængder og de “forkerte typer” selskabstøj synes jeg er for langt ude. 

Hilsen hende, der blev gift på rådhuset i et par sorte jeans og en bordeaux chiffonbluse! 

"Alle de traditioner" - man kommer ikke i sort eller hvidt - det er da nemt at holde styr på. 

Jeg tror faktisk ikke, der er særlig mange brudepar, der skriver dresscode på invitationen. Jeg er aldrig blevet inviteret til et bryllup, hvor der var dresscode.

Personligt ville jeg være ked af det, hvis en af mine gæster kom i sort eller hvidt bare for at demonstrere, at hun er ved at brække sig.

Anmeld Citér

4. maj 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
SejtNavnHer skriver:

Jeg er også fortaler for at droppe alle de der traditioner, men det må vel i sidste ende være op til brudeparret hvor traditionelt de ønsker deres bryllup. Hvis de synes alle traditionerne er skønne, så skal man vel for faen ikke dukke op i toga bare fordi man selv synes det er noget pjat man ikke må komme i hvidt.

Hvis der er en dresscode og man ønsker at bryde den så kan man jo lige gribe knoglen og tale sin sag med brudeparret.

Anmeld Citér

4. maj 2019

Ena

Anonym skriver:

Hej

Min mand og jeg skal til bryllup til sommer.

Men er ude i lidt af en tøjkrise..

Jeg er ikke kjoletypen og har ingen ide om hvad jeg kan tage på af pænt tøj..

Håber i kan hjælpe mig med ideer og meget gerne billeder������

Jeg har ingen billeder, men har været til bryllup i pæne bukser og en meget smuk og festlig overdel, smykker, stilletter og den slags. Det synes jeg sagtens man kan. 

Anmeld Citér

4. maj 2019

Anonym trådstarter

Tusind tak for input, har stadig lidt tid endnu til at finde det rette tøj Så må på udkig og se hvad de har..

Anmeld Citér

4. maj 2019

tossen93

Jeg er ikke selv ret glad for jumpsuits. Men måske noget i denne stil? Du kan jo selv købe et par fede bukser og en fin bluse istedet hvis det er. Men synes stilen er fed og meget fint til et bryllup. https://www.kaleidoscope.co.uk/products/phase-eight-victoriana-floral-jumpsuit/_/A-19J713_6

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.