Baby sover i forældres seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2019

Anonym

Så små børn får ikke dårlige vaner. 

Her samsover jeg med 3 stk i alderen 3,5 til 8år,og det bliver vi ved med, end til de ikke har behovet mere. 

Hvis din kæreste synes, det er så naturligt,at sove alene, kan han jo sove på sofaen 

Det er helt naturligt, for sådan en lille størrelse, at ville være tæt på sin mor, hendes instinkter siger det er farligt og utrykt, at sove alene om natten.

Hjernen på de små ved ikke,at vi ikke lever ude i naturen mere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2019

grinny

LSS skriver:

Først vil jeg sige din mand har en forskruet holdning til tingene. Det er da også hans barn? I bor sammen, ergo er i to om tingene. Jeg kan blive helt arrig over mænd med den holdning st de ikke gider hjælpe til. Nå det var lige et sidespring.

Jeg har fire børn. Og ingen af dem har sovet igennem før på den anden side af to år.

Min yngste er 10 måneder og han er den værste. Hver time hele natten vågner han. I vores tilfælde var det eneste der hjalp at han fik en flaske. Hvilket blev til mange flasker og da han vejer 14 kg er det slet slet ikke nødvendigt haha.

Jeg smed alle flasker ud. Forberedte mig mentalt på en uge med skrigeri og så tog jeg kampen.

Nu vågner han én gang og det er for at få sutten. Så jeg vil anbefale en kold tyrker! Hold ud! Og selvom du får lyst til at ‘give efter’ så LAD VÆR. Som regel går der kun ganske få dage så er de inde i de nye rutiner. Held og lykke 

Nu får jeg sikkert en flok kvinder på nakken - og fred være med det! 

Men jeg er ærligt lidt skræmt over du kan give sådan et råd til en mor med et lille barn på 7,5 måned!

“Hold ud” og “ganske få dage så er de inde i de nye rutiner” - nej det er et lille barn på 7,5 måned! Det har ikke rutine og barnet stopper kun med at græde fordi den finder ud af, at ingen kommer når der er brug for tryghed! Det gør så ondt at mange bruger “godnat og sov godt”-metoden når så mange forskninger viser hvor skadet hjernen bliver af at blive efterladt! 

Kære TS jeg håber virkelig du lytter til dit moderinstinkt og beholder dit lille barn ved dig! Husk på det er så få år de har brug for os konstant! Nyd dem 

Anmeld Citér

1. maj 2019

LSS

grinny skriver:

Men jeg er ærligt lidt skræmt over du kan give sådan et råd til en mor med et lille barn på 7,5 måned!

“Hold ud” og “ganske få dage så er de inde i de nye rutiner” - nej det er et lille barn på 7,5 måned! Det har ikke rutine og barnet stopper kun med at græde fordi den finder ud af, at ingen kommer når der er brug for tryghed! Det gør så ondt at mange bruger “godnat og sov godt”-metoden når så mange forskninger viser hvor skadet hjernen bliver af at blive efterladt! 

Kære TS jeg håber virkelig du lytter til dit moderinstinkt og beholder dit lille barn ved dig! Husk på det er så få år de har brug for os konstant! Nyd dem 

Du behøver overhovedet ikke lave udråbstegn 

Jeg havde overset alderen. Og det beklager jeg da dybt. 

Anmeld Citér

1. maj 2019

LSS

grinny skriver:

Desuden har jeg aldrig rådet til “godnat og sov godt” metoden. Den metode ligger så fjernt fra mig.

når jeg skriver hold ud, så er det fordi det er det jeg selv har gjort forstået på den måde at jeg går ind til min søn (10, næsten 11 måneder) når han græder. Jeg ville ALDRIG lade mit barn græde sig selv i søvn.

Anmeld Citér

1. maj 2019

grinny

LSS skriver:

Desuden har jeg aldrig rådet til “godnat og sov godt” metoden. Den metode ligger så fjernt fra mig.

når jeg skriver hold ud, så er det fordi det er det jeg selv har gjort forstået på den måde at jeg går ind til min søn (10, næsten 11 måneder) når han græder. Jeg ville ALDRIG lade mit barn græde sig selv i søvn.

Jeg er ked af, at jeg misforstod dit indlæg så. For mig lød det som om, at hold ud var at lade barnet græde fordi det nok skal stoppe på et tidspunkt. 

Metoden er desværre bare tit den der bliver brugt når barnet “bliver for besværligt” 

Igen - jeg undskylder for at have misforstået 

Anmeld Citér

1. maj 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Vores første sov i vores seng indtil omkring 6 mdr. Så kom han i egen seng på vores værelse, men endte hos os i løbet af natten. Kom på eget værelse 1,5 år gammel, men kom stadig ind til os alle nætter. Knap to år gammel fik han en lillesøster, som nu sover i dobbeltsengen med mig - hun er 1,5 år nu. Far sover inde på storebrors værelse. Nogle nætter kommer sønnemanden stadig over i fars armhule. Det styrer han egentlig selv 

Men både mig og far er også fans af samsovning - eller hvad ungerne nu har brug for - så vi har ingen diskussioner haft om det..

Anmeld Citér

1. maj 2019

LSS

grinny skriver:

Jeg er ked af, at jeg misforstod dit indlæg så. For mig lød det som om, at hold ud var at lade barnet græde fordi det nok skal stoppe på et tidspunkt. 

Metoden er desværre bare tit den der bliver brugt når barnet “bliver for besværligt” 

Igen - jeg undskylder for at have misforstået 

Vi kan alle hurtigt misforstå hinanden. Men ihvertfald går jeg ikke ind for den metode, og jeg havde simpelhen overset alderen.

Men som jeg også skriver så er jeg i gang med ‘kampen’ med min søn. Normalvis går jeg ikke ind for at tage hverken sutteflaske eller andet fra børn før de er klar. Det er dog en nødvendighed her da min søn er ekstrem stor og absolut ikke har behov for en flaske hver time natten igennem.

Han er super utilfreds. Men jeg sidder hos ham indtil han sover. Han skal altid vide jeg er lige hos ham. At andre kan finde på at lade deres græde sig i søvn er mig uforståeligt, men dog deres problem så at sige 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.