Baby sover i forældres seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.511 visninger
26 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2019

Bettybom

Hej, 

baby er 7,5 måned. Fik sin egen tremmeseng for 1,5 uge siden. Før det, sov hun i sådan en bedside seng ( kan ik lige huske helt hvad de hedder). 

Baby skal have sutten og indtil omkring 2-3 tiden, så går den ikke mere. Jeg har prøvet at tage hende op, vugge, holde på hende ( self ikke hårdt, men hun kan godt lide at blive holdt om, inden hun sover). Osv. 

Det eneste der hjælper, er at hun kommer over og sover ved mig. 

Far opdager det første næste morgen. Så det er i hvertfald ik problemet. Og jeg må erkende, at jeg faktisk ik orker at bruge flere timer på at få hende til at sove igen. Hun har sovet igennem siden hun var 2 måneder ( med enkelte undtagelser ). Sover gerne fra kl 20-7 plus minus. 

Far har sovet en enkelt nat med hende ( hvor jeg var ude, og der sov hun selvfølgelig hele natten i sin egen

seng ). 

Nu fik far lige slynget ud her inden han gik ind for at putte hende, at det ikke skulle blive en vane, at hun sku sove i vores seng. Sagde, at så måtte han jo tage hende om natten, men det er han jo heller ik interesseret i. 

Men hvad gør man? Hvad gør i? Sover jeres baby bare i sin egen seng? 

Eller kommer de over i jeres seng? Og hvis ja, hvor længe sov de der? ( far siger, at hvis det bliver en vane, så sover de der til de bliver 12 &nbsp 

åh, har bare brug for at høre, hvad andre gør? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2019

Mortilah

Altså jeg sidder her og har lige puttet min 3,5 årige for 3. Nat i træk i egen seng

Vi har samsovet indtil for tre dage siden og nu er den “nye” seng 1,5 meter væk. Udelukkende fordi jeg den seneste tid virkelig har døjet med hovedpine. Men jeg kan godt forstå et lille barn gerne vil sove hos forældrene. Vores sov bare bedst hos os, så det valgte vi. 

Anmeld Citér

30. april 2019

Bettybom

Jeg har ikke noget mod at hun sover ved siden af mig. Hendes seng står dog klods op ad min side - sådan på langs, hvis det giver mening? 

Tænker også, at hun kun er 7,5 måned og normalt er super sej til at sove igennem...

Anmeld Citér

30. april 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Når jeg tager natten (og det gør jeg) så bestemmer JEG. Og jeg gør det så nemt som mulligt for mig selv. Punktum. Vi er lige begyndt at eksperimentere med at får vores pige (2 år, 8 mdr) til at sove i egen seng. Ingen af os har travlt, for vi nyder at sove sammen. Baby på 6 mdr sover også i vores seng.

Anmeld Citér

30. april 2019

migxher

Maricella skriver:

Når jeg tager natten (og det gør jeg) så bestemmer JEG. Og jeg gør det så nemt som mulligt for mig selv. Punktum. Vi er lige begyndt at eksperimentere med at får vores pige (2 år, 8 mdr) til at sove i egen seng. Ingen af os har travlt, for vi nyder at sove sammen. Baby på 6 mdr sover også i vores seng.

Enig her. Hvis far ikke vil tage natten skal han ikke bestemme hvordan det skal foregå. 

GØr det der virker bedst for dig   vi samsover med begge vores unger på 2 og 4. Men det er vores valg. Ingen siger at i skal gøre det samme. Jeg kender flere der har introduceret egen seng ved 2 års alderen.helt fint. 

Anmeld Citér

30. april 2019

Mor Christa

Bettybom skriver:

Hej, 

baby er 7,5 måned. Fik sin egen tremmeseng for 1,5 uge siden. Før det, sov hun i sådan en bedside seng ( kan ik lige huske helt hvad de hedder). 

Baby skal have sutten og indtil omkring 2-3 tiden, så går den ikke mere. Jeg har prøvet at tage hende op, vugge, holde på hende ( self ikke hårdt, men hun kan godt lide at blive holdt om, inden hun sover). Osv. 

Far opdager det første næste morgen. Så det er i hvertfald ik problemet. Og jeg må erkende, at jeg faktisk ik orker at bruge flere timer på at få hende til at sove igen. Hun har sovet igennem siden hun var 2 måneder ( med enkelte undtagelser ). Sover gerne fra kl 20-7 plus minus. 

Far har sovet en enkelt nat med hende ( hvor jeg var ude, og der sov hun selvfølgelig hele natten i sin egen

seng ). 

Nu fik far lige slynget ud her inden han gik ind for at putte hende, at det ikke skulle blive en vane, at hun sku sove i vores seng. Sagde, at så måtte han jo tage hende om natten, men det er han jo heller ik interesseret i. 

Eller kommer de over i jeres seng? Og hvis ja, hvor længe sov de der? ( far siger, at hvis det bliver en vane, så sover de der til de bliver 12 &nbsp 

I skrivende stund sover min 4 årige og min 8 årige inde i vores seng :-) det gør de som de har lyst til.. meget sjældent sover den mindste på 2 også inde i vores seng (vi har to dobbeltsenge), den eneste regel er at når de får en kæreste må de sove på eget værelse ;-) 

vi hygger os med at sove sammen.. 

Anmeld Citér

30. april 2019

lottemusen

Bettybom skriver:

Hej, 

seng ). 

Begge mine drenge sov i liften ved siden mig. De har begge altid sovet igennem siden de var nyfødte.

Da de blev 6-7 mdr. begyndte de begge at vågne op om natten, og havde svært ved at falde i søvn igen. Det forstyrrede selvfølgelig både mig og min mand.

Ved begge blev de derfor puttet i deres tremmeseng på deres værelse om aftenen, og jeg gik ind til dem om natten for at amme og trøste, hvis de græd. Deres værelser var max 4 meter væk, så jeg kunne stadig høre dem, hvis de vågnede.

Det virkede super godt for både dem, min mand og mig. Jeg tror simpelthen vi forstyrrede hinanden og at de også vågnede fordi de kunne lugte mig (det har jeg hørt at babyer kan).

Min erfaring er, at selvom baby kommer i sin egen tremmeseng, så får man alligevel ikke en rolig søvn, hvis ikke man ligger i hvert sit rum. Det er i hvert fald min oplevelse.

Dermed ikke sagt, at jeg synes samsovning er dårligt, det har bare ikke fungeret for os 

Håber du kunne bruge det til lidt eftertanke 

Anmeld Citér

30. april 2019

Bettybom

lottemusen skriver:

Begge mine drenge sov i liften ved siden mig. De har begge altid sovet igennem siden de var nyfødte.

Da de blev 6-7 mdr. begyndte de begge at vågne op om natten, og havde svært ved at falde i søvn igen. Det forstyrrede selvfølgelig både mig og min mand.

Ved begge blev de derfor puttet i deres tremmeseng på deres værelse om aftenen, og jeg gik ind til dem om natten for at amme og trøste, hvis de græd. Deres værelser var max 4 meter væk, så jeg kunne stadig høre dem, hvis de vågnede.

Det virkede super godt for både dem, min mand og mig. Jeg tror simpelthen vi forstyrrede hinanden og at de også vågnede fordi de kunne lugte mig (det har jeg hørt at babyer kan).

Min erfaring er, at selvom baby kommer i sin egen tremmeseng, så får man alligevel ikke en rolig søvn, hvis ikke man ligger i hvert sit rum. Det er i hvert fald min oplevelse.

Dermed ikke sagt, at jeg synes samsovning er dårligt, det har bare ikke fungeret for os 

Håber du kunne bruge det til lidt eftertanke 

Tak for dit svar  

vi bor i en 2 værelses, så det er ikke muligt at rykke ind i et andet værelse. Hun sover dog fint, når hun kommer ned i vores seng  

Anmeld Citér

30. april 2019

Bettybom

Og tak for svar, alle i andre. 

Anmeld Citér

30. april 2019

grinny

Vores datter på 2,5 sover stadig i vores seng. Hun sover igennem og har altid gjort det, så hvorfor ødelægge den gode nattesøvn? 

Jeg tænker ikke at vores kommende svigersøn og børnebørn kommer til at samsove med os  Hun hopper ud af sengen når hun er klar til det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.