Baby sover i forældres seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2019

Soonmom

Grundlæggende er jeg enig med far, men så længe han ikke tager nætterne, må du være den der styre det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2019

Ea1

Min pige var 4 år før hun sov i sin egen seng - før det samsov vi.

Hun har sit eget værelse nu, hvor hun bliver puttet med historie og sang, men kommer ind til os og sover fra kl 24-03, og resten af natten. 

For mig handler det om barnets behov, da jeg som voksen, kan have voksentid når hun sover fx. På et tidspunkt sov min kæreste dårligt om natten pga hende, så vi har vendt sengen, og nu sover hun på den anden side af ham, hvilket ikke giver problemer.

Jeg synes at hvis i sover godt om natten, hvorfor så lave om på det? Hvorfor skal barnet absolut sove for sig selv og helt alene, når mor og far kan sove sammen? �� 

Hvis din mand alligevel ikke opdager at jeres barn sover i jeres seng, kan jeg ikke se problemet ��

Anmeld Citér

30. april 2019

Miti's mama

Det tager lidt tid. Bliv ved med at prøve stille og roligt indtil tingene falder på plads. Mine børn har altid sovet i egen seng fra ca 6 mdr, men der er perioder hvor de kommer ind om natten, og det kan vare et par måneder og så holder det op igen. Man kan ikke bare tage beslutningen og så makker de ret.

Anmeld Citér

30. april 2019

MEF

Min datter på 8 måneder sover i nat, for første gang i hendes egen seng! Jeg er spændt på hvordan det går. 

Den sidste uge har hun vågnet hver gang vi er gået i seng og hvis vi har været oppe på toilet osv. Så nu gør vi det!

Men hvis hun vågner i nat og hun ikke vil falde i søvn igen, kommer hun med ind i vores seng. Hverken mig eller min mand har noget i mod at hun sovet hos os, så det er hende der får lov til at bestemme hvad hendes behov er...

Anmeld Citér

30. april 2019

Anonym

Bettybom skriver:

Hej, 

baby er 7,5 måned. Fik sin egen tremmeseng for 1,5 uge siden. Før det, sov hun i sådan en bedside seng ( kan ik lige huske helt hvad de hedder). 

Baby skal have sutten og indtil omkring 2-3 tiden, så går den ikke mere. Jeg har prøvet at tage hende op, vugge, holde på hende ( self ikke hårdt, men hun kan godt lide at blive holdt om, inden hun sover). Osv. 

Det eneste der hjælper, er at hun kommer over og sover ved mig. 

Far opdager det første næste morgen. Så det er i hvertfald ik problemet. Og jeg må erkende, at jeg faktisk ik orker at bruge flere timer på at få hende til at sove igen. Hun har sovet igennem siden hun var 2 måneder ( med enkelte undtagelser ). Sover gerne fra kl 20-7 plus minus. 

Far har sovet en enkelt nat med hende ( hvor jeg var ude, og der sov hun selvfølgelig hele natten i sin egen

seng ). 

Nu fik far lige slynget ud her inden han gik ind for at putte hende, at det ikke skulle blive en vane, at hun sku sove i vores seng. Sagde, at så måtte han jo tage hende om natten, men det er han jo heller ik interesseret i. 

Men hvad gør man? Hvad gør i? Sover jeres baby bare i sin egen seng? 

Eller kommer de over i jeres seng? Og hvis ja, hvor længe sov de der? ( far siger, at hvis det bliver en vane, så sover de der til de bliver 12 &nbsp 

åh, har bare brug for at høre, hvad andre gør? 

Min dreng bliver 4 til august. Og han sover on/off i egen seng. For tiden sover han i min. Men nok mest fordi jeg her behov for det  

men han sover også fint igennem i sin egen. Han bliver dog altid puttet i min også bliver han båret ind i sin egen inden jeg går i seng 

Anmeld Citér

1. maj 2019

CarinaSB

Begge mine børn har sovet i deres egen seng fra de var 4 mdr gammel og på eget værelse .. vi fik alle ødelagt vores søvn af at sove i samme værelse .. jeg vågner mange gange om natten og hvis jeg vendte mig i sengen eller stod op vågnede de.

Så vi valgte at flytte dem på eget værelse og det gjorde at vi alle fik vores søvn :) Når de vågnede om natten og skulle have sutten eller flaske så gik jeg bare ind til dem og fik klaret det og så i seng igen :)

Anmeld Citér

1. maj 2019

LSS

Bettybom skriver:

Hej, 

baby er 7,5 måned. Fik sin egen tremmeseng for 1,5 uge siden. Før det, sov hun i sådan en bedside seng ( kan ik lige huske helt hvad de hedder). 

Baby skal have sutten og indtil omkring 2-3 tiden, så går den ikke mere. Jeg har prøvet at tage hende op, vugge, holde på hende ( self ikke hårdt, men hun kan godt lide at blive holdt om, inden hun sover). Osv. 

Far opdager det første næste morgen. Så det er i hvertfald ik problemet. Og jeg må erkende, at jeg faktisk ik orker at bruge flere timer på at få hende til at sove igen. Hun har sovet igennem siden hun var 2 måneder ( med enkelte undtagelser ). Sover gerne fra kl 20-7 plus minus. 

Far har sovet en enkelt nat med hende ( hvor jeg var ude, og der sov hun selvfølgelig hele natten i sin egen

seng ). 

Nu fik far lige slynget ud her inden han gik ind for at putte hende, at det ikke skulle blive en vane, at hun sku sove i vores seng. Sagde, at så måtte han jo tage hende om natten, men det er han jo heller ik interesseret i. 

Eller kommer de over i jeres seng? Og hvis ja, hvor længe sov de der? ( far siger, at hvis det bliver en vane, så sover de der til de bliver 12 &nbsp 

Først vil jeg sige din mand har en forskruet holdning til tingene. Det er da også hans barn? I bor sammen, ergo er i to om tingene. Jeg kan blive helt arrig over mænd med den holdning st de ikke gider hjælpe til. Nå det var lige et sidespring.

Jeg har fire børn. Og ingen af dem har sovet igennem før på den anden side af to år.

Min yngste er 10 måneder og han er den værste. Hver time hele natten vågner han. I vores tilfælde var det eneste der hjalp at han fik en flaske. Hvilket blev til mange flasker og da han vejer 14 kg er det slet slet ikke nødvendigt haha.

Jeg smed alle flasker ud. Forberedte mig mentalt på en uge med skrigeri og så tog jeg kampen.

Nu vågner han én gang og det er for at få sutten. Så jeg vil anbefale en kold tyrker! Hold ud! Og selvom du får lyst til at ‘give efter’ så LAD VÆR. Som regel går der kun ganske få dage så er de inde i de nye rutiner. Held og lykke 

Anmeld Citér

1. maj 2019

serinasmor

Bettybom skriver:

Hej, 

seng ). 

Begge mine børn har startet i egen seng og er kommet ind i løbet af natten i den alder ... det sker i perioder stadig - men stopper generelt på et tidspunkt ... 

Da min datter blev så stor så hun skubbede os andre ud af sengen så kom hun i stedet på en madras på gulvet i soveværelset de nætter, hvor hun har brug for lidt ekstra tryghed midt om natten. - det sker stadig en sjælden gang - nu er hun 9  

Jeg synes ikke du skal lave det om. Der er ingen grund til at du skal gå i pendulfart mellem din egen seng og deres - så hellere at alle får deres søvn ved at sove sammen. 

Anmeld Citér

1. maj 2019

serinasmor

Og hvis far enormt gerne vil være principfast at hun SKAL sove i egen seng hele natten - så er det fint, men HANS princip - og dermed HANS opgave at få det til at ske ... 

Dvs: snak med ham om det. Hvis han virkelig mener at det er et behov han har selvom det ikke gør nogen forskel for hans søvn, så fortæl ham at det bliver hans opgave at sørge for at prinsessen sover i sin egen seng - for det er hans projekt og ikke dit. 

Væk ham derefter når hun vågner om natten og fortæl ham at det er ham der er den - for det er jo hans princip og hans projekt og det var aftalen at HAN skulle stå for at få det. 

Mon ikke han bliver træt af det og finder ud af, hvad der virker  

Og ellers så kan det jo være at hun rent faktisk KAN sove i sin egen seng... måske .. 

Men som sagt er det ikke vigtigt - den slags kommer i perioder og går over igen .... hvis han absolut vil have et projekt og være principfast om natten - så lad ham ... men jeg ville ikke gide at blande mig selv ind i det når det ikke er dit behov eller din datters behov at sove i egen seng - men udelukkende noget far har bestemt selvom han ikke bliver generet af det mens han sover.

Anmeld Citér

1. maj 2019

Lisette W

Bettybom skriver:

Hej, 

seng ). 

Min ældste havde også behov for at sove hos os. Han blev puttet i egen seng men i løbet af natten kom han over til os. Da han var omkring 1,4-1,5 stoppede det af sig selv. Han havde ikke længer behovet for at være tæt på os om natten. Jeg nød at have ham tæt på for havde en fornærmelse af at det bare var at nyde det så længe det varede og det er jeg glad for i dag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.