Uenig med dagplejemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej undskyld det er bestemt ikke for at svare dig tilbage på en irreterende måde, jeg synes bare det er en rigtig frusterende situation og prøver sætte mig ind i hvorfor og hvordan og det jo ikke det første hun ikke ville samarbejde med hun vil jo ikke engang give hende en flaske da hun falder til ro ved det.  Så jeg prøver bare forstå 

Nu ved jeg ikke om du selv er dp ud fra det du skriver men jeg har bare behov  for en en dagplejemor der ser mit barns behov trods de os har andre børn og de dagplejemødre findes altså det ved jeg fra min første søn

Men er flasken et behov eller en dårlig vane du ikke har taget dig sammen til at få stoppet inden det var tid til at starte i dp? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2019

Venica

Profilbillede for Venica

Jeg kan godt forstå at det er frustrerende for dig at dit barn ikke sover lur i dagplejen og derfor er træt når du henter. Det kan jeg virkelig.

Men jeg kan også sagtens forstå dagplejemor. Jeg ville heller ikke lade et barn jeg havde ansvaret for sove på maven, eller spise sig i søvn af samme grunde som hun giver dig. Det er selvfølgelig rigtigt usandsynligt og worst case scenario at dit barn skulle lide vuggedød eller blive kvalt, men jeg ville som dagplejemor heller ikke bryde mig om at tage chancen, eller have det på samvittigheden såfremt det skete. Lige så vel som jeg heller ikke ville servere rå gulerod for et barn under 3, på trods af forældrene sagde det var helt ok. (Sat lidt spidsen, i know) 

Heldigvis kan du se en enden på det, eftersom hun skal flyttes om 5 dage. Jeg ville som andre også skriver, bare holde ud så længe. 

Held og lykke med flytningen. Jeg håber det nye sted bliver dejligt for dit barn og dig, og at i igen kan få en god rytme med lur i dagplejen. 

Anmeld Citér

23. april 2019

Mrsopsand

Profilbillede for Mrsopsand

Nu ved jeg ikke hvor længe din datter har været i dagpleje, men min søn faldt altså også i søvn ved aftensmaden det meste af de første 3-4 måneder efter han startede i dagpleje. Det var ikke et spørgsmål om for kort middagslur, men mere et spørgsmål om at de skal vænne sig til at der sker så meget i løbet af dagen. Vi gjorde det at vi simpelthen rykkede tidspunktet for hvornår vi spiste aftensmad for at få en bedre stund. Det var måske også en mulighed? 

Skal børn ikke vænnes fra flasken når de er 1 år? Så er det da en dum vane at give hende i forbindelse med middagsluren. 

Og mht at vugge børn i søvn er det bare ikke muligt for en dagplejemor, heller ikke en privat en af slagsen, så hvis dagplejemor siger at hun vil vugge hende i søvn så stikker hun jer nok en lille hvid løgn. De små lærer heldigvis hurtigt nogle andre og ofte bedre rutiner når de starter i dagpleje. 

Anmeld Citér

24. april 2019

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
Anonym skriver:

har snart haft mange diskussioner med min datters dagplejemor hun flytter dog heldigvis her den 1 maj 

hun kan ikke få hende til at sove til middag - hun har lige været i gæstepleje hos en anden og der sov hun uden problemer og der fandt dagplejemor ud hun sover bedst på maven og har stort set sovet på maven siden - men det vil hendes dagplejemor ikke og hendes grund er vuggedød?? 

Hun vil heller ikke give hende en flaske i barnevogn da hun falder godt til ro sådan men det kan hun ikke da der er kvælnings fare 

Og sådan kan hun blive ved!!! 

Min datter er altså 1 år så tænker slap af. 

Hun påstår hun ikke må men når gæstepleje gør det uden problemer

min datter er så træt og sur når hun kommer hjem fordi hun ikke får sovet som hun skal. Og nu har hun valgt der skal komme en ressource pædagog og hjælpe hende den sidste uge hun er derovere.

er det ikke en tand for hysterisk ?? Hvor stor er chance for vugge død efter det 1 år 

jeg er simpelhen snart så rasende at jeg har overvejet bare beholde hende hjemme til 1 maj men det er os bare noget lort med arbejde osv  er jeg for hysterisk?

Jeg tror faktisk ikke at dagplejere må lægge børn ud og sove på maven i barnevognen. Jeg mener man siger at der er risiko for vuggedød de første 2 år. 

Med hensyn til at give din datter flaske i barnevognen, så forstår jeg godt at dagplejeren ikke kan give hende flaske liggende i barnevognen. Hun har jo også andre børn at passe, og syntes også det er en fin begrundelse hun er kommet med. Men jeg tænker at der nok er mere i det, end det du har beskrevet her, og i har tydeligvis ikke kemi. Derfor er det kun det helt rigtige, at jeres datter flyttes. Hvis du har mulighed for det, så ville jeg passe hende selv indtil hun skal over til den nye dagplejer. 

Jeg håber i bliver mere tilfredse det nye sted. Det betyder meget at man har kemi med dagplejeren, og føler sig tryg når man aflevere sit barn. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Mo9ca:)

Profilbillede for Mo9ca:)
Anonym skriver:

har snart haft mange diskussioner med min datters dagplejemor hun flytter dog heldigvis her den 1 maj 

hun kan ikke få hende til at sove til middag - hun har lige været i gæstepleje hos en anden og der sov hun uden problemer og der fandt dagplejemor ud hun sover bedst på maven og har stort set sovet på maven siden - men det vil hendes dagplejemor ikke og hendes grund er vuggedød?? 

Hun vil heller ikke give hende en flaske i barnevogn da hun falder godt til ro sådan men det kan hun ikke da der er kvælnings fare 

min datter er så træt og sur når hun kommer hjem fordi hun ikke får sovet som hun skal. Og nu har hun valgt der skal komme en ressource pædagog og hjælpe hende den sidste uge hun er derovere.

er det ikke en tand for hysterisk ?? Hvor stor er chance for vugge død efter det 1 år 

jeg er simpelhen snart så rasende at jeg har overvejet bare beholde hende hjemme til 1 maj men det er os bare noget lort med arbejde osv  er jeg for hysterisk?

Nu har jeg lige konsulteret min veninde som er kiropraktor, fordi du nævnte det med at sove på maven. Har du fået tjekket din datter for spændinger i nakken og ryggen, siden hun foretrækker at sove på maven? Og har I lagt mærke til, om hun også kun sover på maven derhjemme i sengen? Det kunne godt tyde på spændinger i ryggen/nakken. 

I forhold til vuggedød så er anbefalingerne at barnet skal sove på ryggen, men kun op til barnet er et år.

Mht. kvælningsfare oplevede jeg engang selv med vores ældste barn, at han fik vandet i den gale hals. Han lå næsten ned i barnevognen der. Så risikoen for kvælningsfare er der, uanset alderen på barnet.

Nu er jeg selv pædagog og hverken privat eller professionelt ville jeg efterlade et barn med flaske i munden, ej heller lægge det til at sove på maven da den stilling ikke er god for nakkemuskulaturen eller ryggen. 

Ernæringsmæssigt er det heller ikke anbefalelsesværdigt (medmindre det bare er vand) at give flaske når barnet er over 1 år.

Hvad med om dp. bare giver hende en kop vand når hun gør hende klar til at sove? 

Mht. ressourcepædagogen kan det jo skyldes at de konflikter med dig tærer så meget på hende at hun er begyndt at tvivle på, om det hun gør, er det rigtige. Hvis det er noget som fylder hos hende, så kan jeg godt forstå hun tilkalder pædagogen. Også selvom det kun er for nogle få dage.

Håber I kommer godt og ordentligt igennem de sidste dage inden skiftet.

Knus

Anmeld Citér

24. april 2019

Anonym trådstarter

Mo9ca:) skriver:

Nu har jeg lige konsulteret min veninde som er kiropraktor, fordi du nævnte det med at sove på maven. Har du fået tjekket din datter for spændinger i nakken og ryggen, siden hun foretrækker at sove på maven? Og har I lagt mærke til, om hun også kun sover på maven derhjemme i sengen? Det kunne godt tyde på spændinger i ryggen/nakken. 

I forhold til vuggedød så er anbefalingerne at barnet skal sove på ryggen, men kun op til barnet er et år.

Mht. kvælningsfare oplevede jeg engang selv med vores ældste barn, at han fik vandet i den gale hals. Han lå næsten ned i barnevognen der. Så risikoen for kvælningsfare er der, uanset alderen på barnet.

Nu er jeg selv pædagog og hverken privat eller professionelt ville jeg efterlade et barn med flaske i munden, ej heller lægge det til at sove på maven da den stilling ikke er god for nakkemuskulaturen eller ryggen. 

Ernæringsmæssigt er det heller ikke anbefalelsesværdigt (medmindre det bare er vand) at give flaske når barnet er over 1 år.

Hvad med om dp. bare giver hende en kop vand når hun gør hende klar til at sove? 

Mht. ressourcepædagogen kan det jo skyldes at de konflikter med dig tærer så meget på hende at hun er begyndt at tvivle på, om det hun gør, er det rigtige. Hvis det er noget som fylder hos hende, så kan jeg godt forstå hun tilkalder pædagogen. Også selvom det kun er for nogle få dage.

Håber I kommer godt og ordentligt igennem de sidste dage inden skiftet.

Knus

Hun var til kiropraktor da hun var spæd fordi hun blev taget med sugekop men kan da være man skal book en tid til få hende undersøgt det vil da ikke skade nogen 

jeg er helt forståelig overfor de fare der er og selvfølglig skal hun ikke gøre det herhjemme holder vi jo altid opsyn med hende og jeg ved godt hun har 3 andre børn og jeg vil os sige det har hjulpet mig med det her debat indlæg har fået et andet syn for sagen nu og jeg må bare slå lidt koldt vand i blodet - herhjemme får hub allomin 3 den som gælder fra 1 år af i sin  godnat flaske ellers får hun mælk af kop. 

Jeg ville vare ønske at dagplejemor var lidt mere imødekommende og vi kunne finde en mellemvej som fungere for min datter så hun trives derover men det bare sådan det er 

Anmeld Citér

25. april 2019

Anonym

Jeg ved ikke helt om jeg tør skrive det her, men here goes ...

Hvis jeg som kommunal dagplejer ikke følger retningslinjerne bliver jeg i sidste ende fyret. Her er det no-go at give flaske i vognen og no-go at putte barnet på maven. Hvis barnet selv vender sig er det ok, men der kræves ekstra tilsyn. Det er ikke for at være på tværs, det er for at passe bedst muligt på børnene :-)

Jeg oplever også at gæstedagplejen vælger at bryde et par regler, fordi de ikke har barnet til hverdag og fordi det er lettere end konflikter med forældrene. Det er hamrende ukollegialt og får din faste dagplejer til at fremstå som skurken, alene fordi hun overholder de retningslinjer hun skal.

Jeg fornemmer dog at det for dig måske handler om mere end søvnen og her tænker jeg at dårlig kemi skal man også reagere på :-)

Og lige en sidste ting, jeg har brugt uendeligt lang tid på at vugge børn i søvn gennem årene og det ved jeg at mange at mine kolleger også gør.

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan går det så nu ?

Anmeld Citér

8. maj 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvordan går det så nu ?

Det går rigtig godt i det nye sted  

hun trives allerede godt dernede 

Anmeld Citér

9. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

"Hun vil heller ikke give hende en flaske i barnevogn da hun falder godt til ro sådan men det kan hun ikke da der er kvælnings fare".

Selvfølgelig vil hun ikke det. Da jeg var dagplejer, fik jeg strenge ordre på, at flaske i barnevognen var NO-GO. Det ansvar vil jeg ikke stå med, hvis der skete noget.  

Du skal huske, at nogle ting må man ikke. Det kan godt være nogle alligevel gør det. Men... passer de så godt nok på andres børn? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.