Anonym skriver:
har snart haft mange diskussioner med min datters dagplejemor hun flytter dog heldigvis her den 1 maj
hun kan ikke få hende til at sove til middag - hun har lige været i gæstepleje hos en anden og der sov hun uden problemer og der fandt dagplejemor ud hun sover bedst på maven og har stort set sovet på maven siden - men det vil hendes dagplejemor ikke og hendes grund er vuggedød??
Hun vil heller ikke give hende en flaske i barnevogn da hun falder godt til ro sådan men det kan hun ikke da der er kvælnings fare
Og sådan kan hun blive ved!!!
Min datter er altså 1 år så tænker slap af.
Hun påstår hun ikke må men når gæstepleje gør det uden problemer
min datter er så træt og sur når hun kommer hjem fordi hun ikke får sovet som hun skal. Og nu har hun valgt der skal komme en ressource pædagog og hjælpe hende den sidste uge hun er derovere.
er det ikke en tand for hysterisk ?? Hvor stor er chance for vugge død efter det 1 år
jeg er simpelhen snart så rasende at jeg har overvejet bare beholde hende hjemme til 1 maj men det er os bare noget lort med arbejde osv
er jeg for hysterisk?
Nu har jeg lige konsulteret min veninde som er kiropraktor, fordi du nævnte det med at sove på maven. Har du fået tjekket din datter for spændinger i nakken og ryggen, siden hun foretrækker at sove på maven? Og har I lagt mærke til, om hun også kun sover på maven derhjemme i sengen? Det kunne godt tyde på spændinger i ryggen/nakken.
I forhold til vuggedød så er anbefalingerne at barnet skal sove på ryggen, men kun op til barnet er et år.
Mht. kvælningsfare oplevede jeg engang selv med vores ældste barn, at han fik vandet i den gale hals. Han lå næsten ned i barnevognen der. Så risikoen for kvælningsfare er der, uanset alderen på barnet.
Nu er jeg selv pædagog og hverken privat eller professionelt ville jeg efterlade et barn med flaske i munden, ej heller lægge det til at sove på maven da den stilling ikke er god for nakkemuskulaturen eller ryggen.
Ernæringsmæssigt er det heller ikke anbefalelsesværdigt (medmindre det bare er vand) at give flaske når barnet er over 1 år.
Hvad med om dp. bare giver hende en kop vand når hun gør hende klar til at sove?
Mht. ressourcepædagogen kan det jo skyldes at de konflikter med dig tærer så meget på hende at hun er begyndt at tvivle på, om det hun gør, er det rigtige. Hvis det er noget som fylder hos hende, så kan jeg godt forstå hun tilkalder pædagogen. Også selvom det kun er for nogle få dage.
Håber I kommer godt og ordentligt igennem de sidste dage inden skiftet.
Knus