Din datter flytter dagpleje om fem hverdage, så jeg ville slå koldt vand i blodet og vente tiden ud. Jeg har selv været i situationen: meget utilfreds med min datters dagpleje og nødt til at vente på at flytte hende. Det var ikke sjovt, men fordi min datter ikke decideret mistrivedes der, ventede jeg tiden ud. Jeg havde lyst til at holde hende hjemme, men jeg lod være af to grunde. Det var ikke foreneligt med vores hverdag, og jeg ønskede, at mit datter skulle skifte, imens hun stadig var helt vant til rutinen med at gå i dagpleje.
Det er møghårdt, når man er uenig med dagplejer. Men det er også svært, for det er så forskelligt, hvad man forventer som forælder. Jeg ville f.eks. ikke se nogen problemer i den måde, din datters dagplejemor gør tingene på. Jeg ville ikke lægge et barn til lur på maven, mens de er fastspændte. Hvis de vender sig om fastspændte, så er det efter min mening en anden situation. Og jeg har altid holdt hårdt på at undgå flaske i forbindelse med lur, fordi det skaber en dårlig vane, som er svær at bryde.
Derfor tænker jeg, at det er rigtigt godt, at I skifter, når I er så uenige med dagplejemor. Jeg skiftede som sagt selv min datter, og jeg er sikker på, at mange ville mene, det var af unødvendige grunde. For mig var det dog meget nødvendigt - og min datter stortrives efter skift.
Anmeld
Citér