Uenig med dagplejemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2019

fehår

Profilbillede for fehår
Anonym skriver:

Ja det er nemlig forskelligt hvordan vi forældre ser vores børns behov osv. 

Og ja jeg er rigtig glad for vi skifter min mavefornemmelse har aldrig været god med hende og kemien er der slet ikke hvilket er meget vigtigt for mig at den er.  

Det er slet ikke sjovt at skal aflevere hende men arbejdet skal jo passes men hold nu op jeg har det forfærdeligt med det.... 

Det er virkelig ikke en sjov situation, men I er snart videre.

Er den nye dagplejemor med på dine ønsker for din datter i forhold til søvn? Det er jo nogle ret specifiiks ønsker, så jeg tænker, det er en god idé at forventningsafstemme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej jeg er ikke dagplejemor og egner mig vist ikke til at tage mig af andre børn end mine egne. 

Men jeg har svært ved at se de problematikker du har nævnt. Vil den kommende dagplejer lægge jeres datter ud at sove på maven og give flaske? 

Jeg tænker om der ikke kunne være andre alternativer det kunne afprøves. Vores den yngste havde svært ved at sove om natten, der foreslog vores dagplejemor at han fik en hvedekernepude på maven/brystkassen. Det virkede godt på ham, han slappede bedre af og faldt til ro og sov godt med puden på maven. 

Hun er desværre ikke så nem at arbejde med det er lidt lige meget hvad vi kommer med så kan hun ikke det. 

Herhjemme hjælper det feks at vugge barnevogn frem og tilbage “det har hun ikke tid til” men keg mener jo bare man må tilrette sin arbejdsgang når man har børn og babyer med lidt større behov feks ligge de store børn først og tage hende til sidst og vugge barnevogn lidt  herhjemme vugger vi max 10 min og det tror jeg ikke engang det når op på dp mor hun ligger hende bare og ligger dyne over hende og myggenet eller regnslag og så lader hun hende ligge og nogle gange skriger hun så meget at hun må opgive og det er mig bekendt ikke sundt For et lille barn at skrige sig selv halvt i søvn 

så kom vi med den med maven og det vil hun heller ikke 

og så sutteflasken men det vil hun heller ikke 

så vi er løbet tør for ideer da det jo er det som hjælper herhjemme... 

Jeg er helt indforstået med hun ikke vil tage risiko med maven hvis det sådan hun har det med det men det er bare så frustrerende at få en meget irritabel og træt pige hjem hver eneste dag

Anmeld Citér

23. april 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Din dagplejemor har ret og lyder som en god og ansvarlig dagplejer. 

De må ikke ligge på maven i selen og man må ikke give sutteflaske i vognen, de regler gælder i hvert fald i vuggestue, så vil helt sikkert tro at de også gælder hos dagplejere og jeg kan godt forstå at hun ikke vil have et liv på samvittigheden pga noget hun ved hun ikke må.

når hun kun er 1 år, tænker jeg ikke hun har gået der længe ? - så det handler nok også om at din datter skal vende sig til det

Anmeld Citér

23. april 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Det er virkelig ikke en sjov situation, men I er snart videre.

Er den nye dagplejemor med på dine ønsker for din datter i forhold til søvn? Det er jo nogle ret specifiiks ønsker, så jeg tænker, det er en god idé at forventningsafstemme.

Ja det er hun, hun er os privat passer og ved godt hendes behov og hun ville vugge hende uden problemer men hun er os en ældre dame og lader til at været lidt mere rustet til opgaven det siger min mave fornemmelse mig ihvertfald og den har jeg lært at lytte til 

Anmeld Citér

23. april 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Din dagplejemor har ret og lyder som en god og ansvarlig dagplejer. 

De må ikke ligge på maven i selen og man må ikke give sutteflaske i vognen, de regler gælder i hvert fald i vuggestue, så vil helt sikkert tro at de også gælder hos dagplejere og jeg kan godt forstå at hun ikke vil have et liv på samvittigheden pga noget hun ved hun ikke må.

når hun kun er 1 år, tænker jeg ikke hun har gået der længe ? - så det handler nok også om at din datter skal vende sig til det

Synes nu bare mit barns trivsel er vigtig det jo ikke hende der kæmper med en sur og tvær datter hver eneste dag som næsten sidder og sover over spisebordet under aftensmad  vil mene hvis man er en god dagplejer ser man på hvert barns behov og prøver opfylde det så godt som muligt 

jeg har os retningslinjer på mit job som ssh men jeg ser da os på mine borgere hvad deres behov er og opfylder dem så godt man nu kan 

Anmeld Citér

23. april 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Synes nu bare mit barns trivsel er vigtig det jo ikke hende der kæmper med en sur og tvær datter hver eneste dag som næsten sidder og sover over spisebordet under aftensmad  vil mene hvis man er en god dagplejer ser man på hvert barns behov og prøver opfylde det så godt som muligt 

jeg har os retningslinjer på mit job som ssh men jeg ser da os på mine borgere hvad deres behov er og opfylder dem så godt man nu kan 

Men så kan du også vende den om og sige at DU har givet din datter nogle dårlige rutiner, at forvente at dagplejer gør noget der ikke er tilladt (og grunden er jo både for barnets sikkerhed og dagplejers ryg).

og det der med at stå og rokke, tror jeg at alle ville forsøge at vende barnet af med hurtigst muligt, da det ikke er muligt når man står alene med 4-5 børn.

Grunden til at den nye private går med til det, er at hun er nødt til at følge forældrenes krav mere, da hun ellers ikke får børn, mon ikke hun også vil give det et forsøg med nogle nye og bedre rutiner

tror du er nødt til at tænke pasningstilbud som helhed og ikke udelukkende handler om DIT barns trivsel, men om at alle børnene skal kunne trives, især når dit barn engang skal i børnehave

Anmeld Citér

23. april 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

har snart haft mange diskussioner med min datters dagplejemor hun flytter dog heldigvis her den 1 maj 

hun kan ikke få hende til at sove til middag - hun har lige været i gæstepleje hos en anden og der sov hun uden problemer og der fandt dagplejemor ud hun sover bedst på maven og har stort set sovet på maven siden - men det vil hendes dagplejemor ikke og hendes grund er vuggedød?? 

Hun vil heller ikke give hende en flaske i barnevogn da hun falder godt til ro sådan men det kan hun ikke da der er kvælnings fare 

Og sådan kan hun blive ved!!! 

Min datter er altså 1 år så tænker slap af. 

Hun påstår hun ikke må men når gæstepleje gør det uden problemer

min datter er så træt og sur når hun kommer hjem fordi hun ikke får sovet som hun skal. Og nu har hun valgt der skal komme en ressource pædagog og hjælpe hende den sidste uge hun er derovere.

er det ikke en tand for hysterisk ?? Hvor stor er chance for vugge død efter det 1 år 

jeg er simpelhen snart så rasende at jeg har overvejet bare beholde hende hjemme til 1 maj men det er os bare noget lort med arbejde osv  er jeg for hysterisk?

Altså jeg må indrømme at jeg synes det med flasken er en vane hun alligevel skal af med. 

Men mener børn må ligge på maven når de kan både rejse sig og vende sig. 

Min søn vender sig straks om på maven når han bliver lagt i sin seng. Han ligger dog ikke på maven i barnevognen. Det tror jeg ikke man må. 

Anmeld Citér

23. april 2019

fehår

Profilbillede for fehår
Anonym skriver:

Ja det er hun, hun er os privat passer og ved godt hendes behov og hun ville vugge hende uden problemer men hun er os en ældre dame og lader til at været lidt mere rustet til opgaven det siger min mave fornemmelse mig ihvertfald og den har jeg lært at lytte til 

Det er vigtigt at følge sin mavefornemmelse. Jeg håber, det bliver godt. 

Min datter er også hos privat dagplejer, og hun ville ikke gå med på at vugge børnene i søvn. Når de når til den alder, skal den vane jo også brydes, kan man sige. Det er simpelthen ikke praktisk i længden. 

Men jeg kom til lige til at tænke på en ting. Har den nuværende dagplejemor ikke mulighed for at tilbyde et alternativt til barnevogn? For hvis dit barn kan sove indenfor - og ikke fastspændt - ja, så burde hun jo sagtens kunne lægge hende på maven.

Anmeld Citér

23. april 2019

NBM

Profilbillede for NBM

Jeg må indrømme, at jeg synes at det er dig som er forkert på den her. Hun passer bare sit job, tænk på hvor stort et ansvar hun står med hver eneste dag. Hvem ville få skylden hvis der skete noget med barnet mens det var i hendes varetægt? Det er de samme dillemmaer som pædagoger står med hver eneste dag. Forældre som alle hver især, vil have at pædagogerne gør noget helt ekstra for deres barn, selvom det vil betyde at pædagogen gør noget hun ikke må, eller slet ikke har tid eller ressourcer til. Jeg synes man skal respekterer hvad dagplejemoderen siger, og ellers må man flytte sit barn  Sorry, men det er jo for børnenes egen skyld og sikkerhed Synes egentligt at hun lyder til at agere meget professionelt, med sikkerheden for øje.

Anmeld Citér

23. april 2019

LSS

Profilbillede for LSS

Du skriver direkte at hun mistrives hos dp mor - så synes jeg ikke der er andre muligheder end at holde hende hjemme. 

Så må du finde hjælp i dit netværk eller tale med dit job om der er nogle muligheder. Jeg ved det ikke er nemt. Men jeg ville personligt aldrig sende mit barn er sted hen hvor jeg klart ser det mistrives. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.