Anonym skriver:
Nu er du jo en voksen ung kvinde, og du skal have dit eget barn. Det er ikke din mors opgave at tage sådan et valg - her tænker jeg på, at du selv skriver, at hun vil forslå en abort.
Andet er, at det heller ikke er din mors valg, hvorvidt du er sammen med en mand hun ikke bryder sig om. Det er dit eget valg. En mor trøster altid, og det vil hun med garanti gøre igen. Ligesom du selv altid vil trøste dit eget barn, trods du ikke altid er enig i barnets valg.
Jeg er selv gravid og har kun 40 dage tilbage. Jeg er 27 år og jeg gik fra barnets far for en måned siden. Dette valg var der heller ikke super enighed og forståelse for fra familie eller venner, men det hele handler om hvad der er rigtigt for dig - og dit barn. Om andre er enige i et valg er i og for sig ligegyldigt, det er ikke deres.
Jeg havde dog fortalt min mor om min graviditet, og ikke ventet til NF. For at miste et barn er forfærdeligt, og der har man virkelig brug for trøst og at kunne tale om tabet. Vi mistede selv i sidste graviditet. Derudover sker der så utrolig mange ting fysisk og mentalt under en graviditet, og man har ofte brug for sin mors støtte. Og din mor vil med garanti elske dit barn, om faren så var helt tåbelig.
Alt held og lykke (og tillykke) til jer alle 3 
Tak for svar og det hele! Du har ret. Tror også min mor ved at jeg selv styre hvad jeg gør og ikke gør - om hun er enig eller ej. 
Stort tillykke med dig også! Det er også noget af en historie du har. Men ja, jeg tænker også at du er voksen nok til at du ved hvad der er rigtigt eller forkert at gøre. Selvfølgelig tror man på det bedste ang ens forhold, men alt kan ske. Er dog ked af at høre i er gået fra hinanden, det må ikke være sjovt midt i baby og det hele, men man kan aldrig vide hvordan ens liv bliver i morgen og man vil da altid håbe på det bedste. Hellere gå fra hinanden end at drive hinanden til vanvid, for det går helt sikkert mere ud over baby end nogen anden.
Ang det med at fortælle min mor det, så gør jeg det nok når jeg har været ved læge om 3 uger ca.
- Held og lykke med det hele til dig og baby!