serinasmor skriver:
Jeg er helt sikker på, at du gør det så godt som du kan.
Jeg fik selv en voldsom efterfødselsreaktion med den ældste, så voldsom at jeg ikke kunne være hjemme. Jeg skulle lære at være mor helt forfra i helt ned til 10 minutter ad gangen, hvor jeg var alene med hende og min mand gik en lille tur.
Det tog lang tid at bygge op at jeg turde være alene med hende i en hel time. og endnu længere at jeg kunne være alene med hende en halv eller hel dag. Og det tog enormt meget energi.
Jeg kan sagtens følge dig i at det føles underligt at skulle have en pause. Men da jeg blev mor for anden gang opdagede jeg, at jeg også her havde behov for pauser. Behov for ikke at være "på" konstant. Behov for bare at være mig - uden at være mor.
Det er helt normalt - uanset om man har fået en efterfødselsreaktion eller ej
Åh hvor må det have været sindssyg hårdt.. Din mand tog så orlov for at hjælpe dig?
Jeg kan til nød være alene med hende til hverdag, mens kæresten er på arbejde, men at han tager ud og handler, hjem til en ven eller ja bare løber en tur, er en kæmpe udfordring.. Og så spurgte han "hvad er forskellen på, at jeg arbejder 8 timer og er hos vennen i 5 timer?".. Det eneste jeg kunne svare var, at arbejdet var en nødvendighed, så der måtte jeg finde mig i det, men at det stadig er en kæmpe udfordring, og jeg nogle gange tæller minutterne til han kommer hjem.. Det andet er ikke en nødvendighed, og 5 timer kunne ligeså godt være en hel måned - det ville være det samme for mig.. Gik helt i panik og brød grædende sammen og blev ved med at sige "jeg kan ikke".. Det er virkelig forfærdeligt at have det sådan.. Så kan ikke engang forestille mig, hvordan du må have haft det
..
Ja du har selvfølgelig ret.. Er nok bedre at stille det sådan op, som du gør, end at tænke, at man har behov for at komme væk fra sit barn
Anmeld
Citér