Anonym skriver:
Okay det lyder i princippet fornuftigt nok i din forklaring..
Jeg skal i en mødregruppe for kvinder med reaktion og fødselsdepression.. Og så skal jeg måske starte forløb op hos en psykolog pga. reaktionen.. Men er bare lidt i tvivl, om jeg kun skal fortælle de ting, der omhandler baby og moderrollen, eller om jeg også skal fortælle om alle de andre ting, som jeg kæmper med, for jeg ved ikke, om de har noget med reaktionen at gøre, eller om jeg har udviklet noget andet depression eller noget
Tænker det hele har relevans lige pt, hvor du er påvirket af reaktionen. Mange af de ting, du måske ikke kæmper med normalt, kan blive en udfordring nu, idet du tærskel er lavere.
Mit eget forløb blev kickstartet af en hektisk og voldsom fødsel. Efterflg var det alle de vanlige ting, og så Det, der ikke omhandlede moderrollen eller baby, der blev en udfordring. Alm dagligdags ting blev svært. Det var uoverskueligt at handle ind. Noget der normalt ville være en overkommelig opgave, men pga. min depression blev det en komplet umulig opgave. Jeg var handlingslammet og kunne stå indeni rema og ikke ane, hvad jeg lavede der.
Så alt i alt, så kan en reaktion/depression påvirke mange ting i hverdagen, også Det, der ligger udenfor baby og moderrollen. Forskellen i fødselsreaktion/depression kontra en "Alm" En, er den udløsende faktor, ikke nødvendigvis forløbet.
Anmeld
Citér