Min svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2019

ønskebørn74

Selvfølgelig gælder rummelighed begge veje, men i dit første indlæg begrundede du det med at det var fordi barnet var for gammelt i forhold til jeres “regler”. Efterfølgende var det fordi du havde DRENGE, der var nysgerrige.  Nu er det pludselig helt andre grunde...

At du er fløjtende ligeglad med om dine venner kommer igen må være din egen sag. 

Jeg kommenterede hvordan JEG ville reagere på det. 

Jeg ved at seksuelt misbrug er et utroligt sårbart emne, så det vælger jeg ikke at kommenterer på.  

Jeg holder bare fast i at amning er naturligt og det ikke burde udskammes hvad end det er et spædbarn eller et barn på 3 år der dier.  

Jeg kender INGEN der syntes det er naturligt at amme børn på 3 og 5 år. Ej heller nogen, der ønsker det i deres hjem. Og jeg nævnte ikke det omkring min barndom i starten, da det er et svært emne og som du kan se har jeg ikke svaret anonymt her. Men blev enig med mig selv om at gøre det, og være åben omkring det. Det har kostet mig meget ikke at være åben omkring mine følelser, men også at være åben omkring det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2019

ønskebørn74

Mrsopsand skriver:

Man må da hjertens gerne mene at det er ulækkert. Men at ytre det i en tråd hvor en mor der langtidsammer søger råd er grov mangel på situationsfornemmelse. 

Der er mange ting man bare skal nøjes med at tænke for sig selv.

Men hun langtidsammer da ikke. Hendes barn er ikke engang to år. 

Anmeld Citér

24. april 2019

ønskebørn74

Venica skriver:

Det er meget muligt, men der blev skrevet at det at amme SÅ stort et barn er ulækkert. 

Der er også mange ting/holdninger jeg ikke deler med alle andre, men at kalde deres valg/tilgang til forældrerollen for ulækker ligger mig meget fjernt. 

Desuden anbefaler WHO amning indtil 2 år eller længere. I mange andre kulturer ammer mødre indtil børnene selv afvænner. Jeg synes det er forkert at kategorisere amning som ulækkert, og seksualisere børn og mødre der langtidsammer. Amning er ofte ikke en dans på roser, så jeg synes det er at tillægge de mødre der vælger at gøre det nogen usmagelige motiver ved at kalde det ulækkert. Som om det er noget de gør for deres egen fornøjelses skyld. Det tvivler jeg nemlig på det er! Det handler om næring, omsorg og tryghed. 

Om man vil tillade det i eget hjem er da op til en selv. Jeg langtidsammer ikke, og har heller ikke lyst, men mine venner er da hjerteligt velkommen til at amme deres børn i stue hvis det er det valg de har taget. Uanset om jeg deler deres holdning eller ej, så kan jeg godt rumme at deres sandhed måske er en anden end min. Men at kalde det ulækkert synes jeg er nedværdigende og respektløst. 

Jeg synes bare man skal kunne rumme andre valg, også selvom man muligvis ikke er enig eller forstår dem. Det er sgu for nemt at pege fingre og sige “ad, du er ulækker”. 

Jeg ved godt at det ikke er sexuelt det hun gør. Jeg fortæller åbent at det Trigger noget i mig. Noget grimt som jeg ikke vil gå nærmere ind på i et forum. Jeg er ikke selv skyld i at det Trigger mig, jeg har ikke valgt at blive misbrugt på den måde. Og jeg har talt med min psykiater om det her efterfølgende, som siger at min reaktion med afsky og væmmelse og tanker omkring det er noget ofre tit føler. Og at overgreb er mange ting, overgreb er også når et menneske fortæller åbent at de ikke synes noget føles godt. Og at hendes måde at gentage det på, trods jeg tidligere har bedt hende om det og have nævnt grunden uden at gå i dybden og at hun så gør det igen er et overgreb på mig. I anden omgang fik hun det detaljeret og jeg har været respektfuld i min måde at tale med hende på. Jeg shamede hende ikke, det gjorde hun mig til venner og bekendte bagefter. Men det er en helt anden side af sagen. Og at jeg skriver i denne tråd er netop for at få frem at der er mange årsager til folk reagerer på langtidsamning. Ikke at hun er der endnu med et barn på 1,5 år. Men at når man tager et kontroversielt valg har det følger, og det kan vække følelser i andre.

Anmeld Citér

24. april 2019

Venica

ønskebørn74 skriver:

Men hun langtidsammer da ikke. Hendes barn er ikke engang to år. 

man betegner det ofte som at langtidsamme når barnet har rundet sit første fulde år. 

Igen, igen, vil påpege at jeg flere steder har skrevet at man selv bestemmer i eget hjem. Jeg skrev hvordan JEG ville reagere i den givne situation.  

Derudover vil jeg også igen, igen påpege at du i dit første indlæg skrev at det var decideret ulækkert at amme SÅ stort et barn, og det var det du lagde ud som grund til at det var forkert.  Det var det indlæg jeg kommenterede på. Nu er det engang sådan at i en skriftlig debat, kan jeg kun forholde mig til det du skriver. 

Jeg vil igen, igen, også påpege at jeg ikke har tænkt mig at kommentere på dit indlæg omkring seksuelt misbrug, da jeg ved det er et sårbart emne. Men at jeg erkender dine følelser selvfølgelig er helt legale med den bevæggrund, men det var ikke de grunde du først fremlagde, og igen, kan jeg kun forholde mig til det du skriver.

Nu skriver du så at du kender INGEN der synes det er naturligt at amme et 3-årigt barn, men eftersom som det var DIN ven der ville amme i DIT hjem, så vil jeg da også påpege at du i hvert fald kender en. 

Til slut vil jeg gerne runde af med igen at sige at du i dit oprindelige indlæg startede med at udskamme en mor som ulækker fordi hun ammede sit 3-årigt barn, og det var det ordvalg jeg reagerede på. 

Jeg har, som skrevet tidligere, ikke mere at tilføje. 

God aften til dig. 

Anmeld Citér

24. april 2019

Black Rose

IenFart skriver:

Men hende der vil amme sine store børn viser da heller ikke meget rummelighed hvis hun insisterer på at det skal ske lige foran andre mennesker. Ja, amning er naturligt og alt muligt men man må da for faen også erkende at andre kan synes det er grænseoverskridende. 

Det må begge veje med det der rummelighed og især i eget hjem må man vel nok have lov at vælge så længe man gør det på en pæn måde.

Meget enig her!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.