Jeg ved ikke om jeg bare har brug for luft eller en sætning jeg kan sige når min svigermor får sagt nogle lidt uheldige ting.
Jeg har virkelig verdens sødeste svigermor, hun er den bedste, bedste for min dreng og jeg holder meget af hende. Hun er lidt sårbar i sindet og jeg vil så nødigt komme til at sige noget der sårer hende. MEN hun sårer mig en lille smule. Sagen er at jeg stadig ammer min søn på 1 år og 4 mdr. Både dag og nat, dog ikke så meget om dagen når vi bare er hjemme men når vi er en hel dag hos svigermekanikken som vi ikke får set så ofte grundet stor afstand, så kan det godt være lidt overvældende for min søn som så søger brystet og en pause lidt i løbet af dagen.
Jeg er i forvejen lidt skamfuld over at amme og det er noget jeg skal arbejde med og bør ikke gå udover min søn. Min svigermor har aldrig kunne amme.
Men hun får sagt nogle sætninger som “ja det skal det også snart komme hold i det amning”, “det er nok smart at få stoppet snart, det bliver kun svære for ham at vænne sig fra desto ældre han bliver”, “sig mig tror du det er åben bar dreng?”(når han tager mig i blusen) osv.
Har i en god ide til at få sagt fra uden at være for direkte? Hvis hun havde spurgt “ammer du stadig?” Så havde jeg lukket den med et “ja” men hun taler tit igennem min søn og ja jeg ved bare ikke helt, måske jeg bare skulle af med det. Min mand kan slet ikke snuppe når jeg fortæller hvad hun har sagt og vil gerne sige fra. Problemet er bare hun ikke rigtig siger det når han er der, og synes ikke han skal komme efterfølgende og sige noget.
Anmeld
Citér