Brud eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.490 visninger
20 svar
8 synes godt om
16. april 2019

LSS

Min datter kom til skade. Hun hoppede på hoppepuden og landede forkert. Hurtigt hævede den og fik farve. Jeg valgte at se det an et par timer med foden oppe og koldt på. Det blev dog ikke bedre og kontaktede derfor vagtlægen som gav os en tid i skadestuen. Og det er her mit dilemma kommer. Der blev kigget på foden og mærket lidt og udfra det blev det konstateret at intet var galt. Der blev ikke taget røntgen. 

Hun har mange smerter, kan hverken gå eller stå og foden hænger/hælder en del indad. 

Tidligere har hun haft et brud i foden, og der så foden ikke tilnærmelsesvis ud som den gør nu. Derfor er jeg ikke synderligt begejstret for der ikke er taget røntgen. Der er jo desværre hørt historier om andre tilfælde hvor patienter sendes hjem uden yderligere undersøgelse hvor det senere viser sig at der faktisk VAR brud. 

Jeg var ikke selv med på skadestuen, derfor har jeg ikke haft mulighed for at spørge. 

Hvad havde I evt gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2019

MoarMoar

Jeg ville ringe til skadestuen og snakke med dem. 

Anmeld Citér

16. april 2019

LSS

MoarMoar skriver:

Jeg ville ringe til skadestuen og snakke med dem. 

Og sige hvad fx? Jeg vil helst heller ikke være den der skabede mor der overpylre sit barn. Men alligevel. Jeg synes det er mærkeligt. Men jeg er ikke læge, og det er jo lægerne der er de kloge på sådan noget. 

Anmeld Citér

16. april 2019

MoarMoar

LSS skriver:

Og sige hvad fx? Jeg vil helst heller ikke være den der skabede mor der overpylre sit barn. Men alligevel. Jeg synes det er mærkeligt. Men jeg er ikke læge, og det er jo lægerne der er de kloge på sådan noget. 

Jeg ville sige at hun tidligere havde været på skadestuen, men du synes ikke det var blevet bedre også spørge om det er rigtig? Og om du skal give Panodil pga af smerte? Også bare fortælle hvordan hun har det lige nu. 

Anmeld Citér

16. april 2019

LSS

MoarMoar skriver:

Jeg ville sige at hun tidligere havde været på skadestuen, men du synes ikke det var blevet bedre også spørge om det er rigtig? Og om du skal give Panodil pga af smerte? Også bare fortælle hvordan hun har det lige nu. 

Skaden skete idag. Ved 12.30 tiden. Kl 15 var hun på skadestuen. 

Jeg skal lige have puttet de små herhjemme inden jeg gør yderligere. Jeg blev bare så overrasket da de kom hjem og fortalte der blot var kigget og mærket lidt på foden. 

Anmeld Citér

16. april 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil
LSS skriver:

Min datter kom til skade. Hun hoppede på hoppepuden og landede forkert. Hurtigt hævede den og fik farve. Jeg valgte at se det an et par timer med foden oppe og koldt på. Det blev dog ikke bedre og kontaktede derfor vagtlægen som gav os en tid i skadestuen. Og det er her mit dilemma kommer. Der blev kigget på foden og mærket lidt og udfra det blev det konstateret at intet var galt. Der blev ikke taget røntgen. 

Hun har mange smerter, kan hverken gå eller stå og foden hænger/hælder en del indad. 

Tidligere har hun haft et brud i foden, og der så foden ikke tilnærmelsesvis ud som den gør nu. Derfor er jeg ikke synderligt begejstret for der ikke er taget røntgen. Der er jo desværre hørt historier om andre tilfælde hvor patienter sendes hjem uden yderligere undersøgelse hvor det senere viser sig at der faktisk VAR brud. 

Jeg var ikke selv med på skadestuen, derfor har jeg ikke haft mulighed for at spørge. 

Hvad havde I evt gjort? 

Hvis det er forstuvet kan det gøre langt mere ondt end et ukompliceret brud. Har selv prøvet begge dele. Forstuvninger tog længere tid at komme over.

Anmeld Citér

16. april 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du er jo dit barns advokat, så selvfølgelig skal du reagere, hvis du føler der er noget galt. 

Sidste forår hoppede min søn på trampolin, han falder og slår anklen, og han skriger og skriger. Jeg kan bare mærke at der er noget galt, men min mand insisterer på det bare er slaget. 

Vi får ikke sovet den nat fordi han er i så store smerter, og vi tager på skadestuen dagen efter hvor de tager et røntgen. Lægen siger der ikke er noget at se, og det bare er slaget. Men jeg KENDER mit barn. Han skriger og græder forsat, og nægter at støtte på benet. 

Jeg ringer dagen efter til skadestuen og insisterer på, at han skal tilses fordi jeg kan mærke på mit barn at der er noget galt. Ved ankomsten til skadestuen åbner sygeplejersken lige røntgenbilledet fra dagen før, og hun ser med det samme bruddet i anklen, som lægen dagen før havde overset, og min søn får derfor foden og underbenet i gips.

Følg din mavefornemmelse. Vi kender vores børn.

Anmeld Citér

17. april 2019

LSS

Roselil skriver:

Hvis det er forstuvet kan det gøre langt mere ondt end et ukompliceret brud. Har selv prøvet begge dele. Forstuvninger tog længere tid at komme over.

Jeg skal ikke gøre mig klog på det, jeg synes bare det er vildt mærkeligt. Nok mest fordi foden sidder som den sidder. Det er nok bare mig, men jeg er ihvertfald ekstra opmærksom. Hun faldt i søvn igår efter en lang og udmattende dag, og jeg ville ikke vække hende, så jeg ser idag hvordan og hvorledes.

Anmeld Citér

17. april 2019

LSS

EKAB skriver:

Du er jo dit barns advokat, så selvfølgelig skal du reagere, hvis du føler der er noget galt. 

Sidste forår hoppede min søn på trampolin, han falder og slår anklen, og han skriger og skriger. Jeg kan bare mærke at der er noget galt, men min mand insisterer på det bare er slaget. 

Vi får ikke sovet den nat fordi han er i så store smerter, og vi tager på skadestuen dagen efter hvor de tager et røntgen. Lægen siger der ikke er noget at se, og det bare er slaget. Men jeg KENDER mit barn. Han skriger og græder forsat, og nægter at støtte på benet. 

Jeg ringer dagen efter til skadestuen og insisterer på, at han skal tilses fordi jeg kan mærke på mit barn at der er noget galt. Ved ankomsten til skadestuen åbner sygeplejersken lige røntgenbilledet fra dagen før, og hun ser med det samme bruddet i anklen, som lægen dagen før havde overset, og min søn får derfor foden og underbenet i gips.

Følg din mavefornemmelse. Vi kender vores børn.

Jeg har det nok lidt som du havde. Og jeg vil hellere lade tvivlen komme hende til gode, end at lade som ingenting og bare gå ud fra alt er okay. 

Hun er netop vågnet og har ondt i foden. Jeg har spurgt hende om vi skal gå i legetøjsbutikken og så må hun vælge hvad hun vil. Men hun siger nej, fordi hun ikke kan gå. Hun græder. Så jeg ringer til egen læge nu, og høre hvad de mener jeg skal gøre. Om de evt vil se hende og vurdere. 

Anmeld Citér

17. april 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det er helt legitimt at sætte spørgsmålstegn når Der ikke er taget et røgent og hun har mega ondt. Afsted igen med jer  

Læger er også bare mennesker, der kan have lidt for travlt eller overse noget har selv haft en datter til læge 4 gange med galloperende høj feber og mavesmerter, inden der blev taget et simpelt infektionstal der sendte os akut på børnemodtagelsen, hvor de konstaterede nyrebækkenbetændelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.