Gråd ved nyt ovetøj/ sko. Normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2019

SejtNavnHer

Min søn havde en periode da han var yngre, hvor han også havde svært ved årstidens tøjskifte, men det var mest fordi han er en følsom fyr, hvis ejendele, inkl. påklædningsgebstande, har en stor affektionsværdi for ham. Han blev simpelthen ked af, at skulle sige farvel til det gamle, og gik som reaktion derpå i baglås når det nye skulle implementeres. 

Det vigtigste er nok at anerkende følelserne, selvom de kan virke irrationelle, og trøste når skiftet implementeres. 

Min dreng har stadig smaddersvært ved skift, men længe med tøj og sko er han nået til et sted nu, hvor han elsker at få nyt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2019

CaroLang

Kære Anonym <3

Jeg har været i lidt samme situation, dog kun når det gjaldt fodtøj. Min søn på nu 4 år ville simpelthen ikke have andre sko på men blive ved med at bruge dem han havde.

Det stod på 1-1,5 år og det var virkelig frustrerende og jeg forstod ikke noget af hvad der foregik.

Jeg var forbi en fysioterapeut hvilket hjalp. Det gav mig noget viden om hvordan jeg finder de rigtige sko. Hun mærkede også han fod efter om alt var som det skulle være, men det var det selvfølgelig.

Herudover ledte jeg efter artikler og andet på nettet, noget som kunne hjælpe.

Jeg var naturligvis også et smut forbi lægen, men det synes jeg nu ikke gav så meget. Jeg tror mest af alt han syntes min søn Carl var pylleret :/

Jeg håber det kan hjælpe noget af det og at i finder en løsning 

Kh Caroline 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.