Vask I svømmehallen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2019

Tommelise

FruStolpe skriver:

Det er piger på 10-12 år som skal til svømning. De har ingen forældre med. 

Jeg syntes bare det er så hamrende rocker klamt at man ikke vasker sig. 

Ja, det er utrolig klamt, så selvfølgelig skal du sige noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2019

lineog4

Jeg ville have det helt fint med det.

Jeg tænker vi voksne alle er rollemodeller også selvom det ikke er vores egne børn. Og vi skal ikke lide af berøringsangst, hvis der er nogle fælles gode regler, så vi kan leve godt sammen i fællesskabet, så må man da gerne påpege dem - jeg er er selv en af dem, der siger: hov du tabte noget! når folk smider skrald på gaden. 

Jeg ville nok sige det på nogenlunde samme måde: hov du glemte vist badet - det kan jo smutte for alle - men jeg synes, at vi alle godt må fortælle når vi ser noget forkert for fællesskabet. Jeg havde en gang en elev, som konstant røg på skolen og lavede andre dumme ting. Hvert frikvarter, hvor jeg ikke selv var vagt, så kom der en ind nu har Q igen.... Og jeg skulle så ind med den løftede pegefinger. En gang spurgte jeg ham, hvorfor bliver du ved? Og han svarede: alle voksne der går forbi, siger ingen ting - så på en måde siger de at det er okay. Det er kun dig der reagerer - så jeg stopper når jeg ser dig. 

Efter det har jeg lært, at jeg da skal henvende mig til børn /unge som jeg ikke nødvendigvis kender -når jeg går rundt på skolen så taler jeg med alle børnene også selvom jeg aldrig har set dem før, og jeg kommenterer når de gør noget de ikke skal - på samme måde gør jeg i min fritid - for jeg er en voksen, og jeg skal være rollemodel. Så sig det endelig til mine unger, jeg er glad for andre hjælper med at opdrage dem til mennesker, der vil gøre en indsats for fællesskabet. 

Anmeld Citér

4. april 2019

Babilooo

AnoMor skriver:

Hvis de er alene i svømmehallen. (Altså store nok til det selvfølgelig) så helt fint. Hvis det siges på en pæn måde. 

Men hvis jeg er med så ville jeg blive stiktosset. Så skulle jeg nok fortælle at jeg nok selv skal opdrage på mit barn. Men ville selv påminde det. 

Men hvis du selv påminder ville det jo heller ikke være noget at blive stiktosset over .. for så ville børnene jo vaske sig.

Jeg læser da hvad du skriver. Jeg siger blot at hvis man ikke selv siger noget - så er det helt på sin plads at andre påtaler det. 

Hvis et barn ter sig og forældrene intet siger - så siger jeg også noget.

Anmeld Citér

4. april 2019

LSS

Tommelise skriver:

Men så ville du vel selv sørge for, at dit barn blev vasket ordentligt.

Det vil jeg altid sørge for. Men den måde som ts skriver hun ville sige det på, er i mine ører ikke en pæn måde at sige det på. 

Anmeld Citér

4. april 2019

Tommelise

LSS skriver:

Det vil jeg altid sørge for. Men den måde som ts skriver hun ville sige det på, er i mine ører ikke en pæn måde at sige det på. 

Det er så ikke en ordlyd, er kunne fornærme mig. "Du skal lige ...." synes jeg ikke, lyder grimt.

Anmeld Citér

4. april 2019

Venica

Tommelise skriver:

En hurtig googlesøgning viser, at mangel på ordentlig hygiejne er et problem i mange svømmehaller.

Nu er det jo såmænd heller ikke nogen hemmelighed at pools generelt er kæmpe bakteriebomber. Bare tænk på charterferien? Hvor mange tjekker om folk vasker sig der? 

Det var ikke for at starte en debat omkring hvor vidt man SKAL vaske sig eller ej, for det skal man da. Men jeg er ikke ansat til at holde øje og/eller påtale den slags. Skulle jeg se en der vaskede sig EFTER de havde skiftet til badetøj på et toilet, så ville jeg stadig tænke “nå ja, herre Gud”.  Men bevares, jeg er måske bare ikke lige så sart med den slags, som mange andre kan jeg høre. Jeg kan jo heller ikke holde kontrol med hvor mange der tisser i vandet.. og jo, det gør folk også. 

Men det betyder ikke at mine egne børn ville få lov at slippe for badet, men derfor ville jeg ikke påtale det overfor andres barn. 

Jeg kan bare udfra mine egne oplevelser i svømmehallen konstatere, at jeg synes som regel de fleste vasker sig. 

Men hvis vi vender tilbage til situationen, er der så ikke en svømmelærer man evt. Kunne involvere såfremt det er et tilbagevendende problem at de her piger ikke vasker sig? Så kunne de måske afholde 5-minutters kursus inden en svømmetime? Hvad ved jeg!  

Der havde jeg nok gjort personalet opmærksom på det i hvert fald :-) igen, såfremt det er noget du har observeret gentagende gange. 

Anmeld Citér

4. april 2019

AnoMor

Tjullehej skriver:

Men hvis du selv påminder ville det jo heller ikke være noget at blive stiktosset over .. for så ville børnene jo vaske sig.

Jeg læser da hvad du skriver. Jeg siger blot at hvis man ikke selv siger noget - så er det helt på sin plads at andre påtaler det. 

Hvis et barn ter sig og forældrene intet siger - så siger jeg også noget.

Overvej lige hvordan du så citerer mig. Du skriver i en tone som om at jeg ikke mener det er nødvendigt at vaske sig. 

Jeg snakker om unge børn der er store nok til at tage afsted alene. Du snakker om en 5 årig som åbenlyst aldrig ville tage afsted alene. Så dit svar har INTET med mit at gøre. 

Hvorfor ikke citerer en der rent faktisk ikke ville bryde sig om at der blev sagt noget til deres børn. 

Jeg siger netop jeg synes det er fint så fremt forældrene ikke er der og at det bliver sagt på en ordentlig måde! Man siger ikke noget til andres børn når forældrene er der. Så siger man noget til forældrene !

Anmeld Citér

4. april 2019

Tommelise

Venica skriver:

Nu er det jo såmænd heller ikke nogen hemmelighed at pools generelt er kæmpe bakteriebomber. Bare tænk på charterferien? Hvor mange tjekker om folk vasker sig der? 

Det var ikke for at starte en debat omkring hvor vidt man SKAL vaske sig eller ej, for det skal man da. Men jeg er ikke ansat til at holde øje og/eller påtale den slags. Skulle jeg se en der vaskede sig EFTER de havde skiftet til badetøj på et toilet, så ville jeg stadig tænke “nå ja, herre Gud”.  Men bevares, jeg er måske bare ikke lige så sart med den slags, som mange andre kan jeg høre. Jeg kan jo heller ikke holde kontrol med hvor mange der tisser i vandet.. og jo, det gør folk også. 

Men det betyder ikke at mine egne børn ville få lov at slippe for badet, men derfor ville jeg ikke påtale det overfor andres barn. 

Jeg kan bare udfra mine egne oplevelser i svømmehallen konstatere, at jeg synes som regel de fleste vasker sig. 

Men hvis vi vender tilbage til situationen, er der så ikke en svømmelærer man evt. Kunne involvere såfremt det er et tilbagevendende problem at de her piger ikke vasker sig? Så kunne de måske afholde 5-minutters kursus inden en svømmetime? Hvad ved jeg!  

Der havde jeg nok gjort personalet opmærksom på det i hvert fald :-) igen, såfremt det er noget du har observeret gentagende gange. 

Det er børn på 10-12 år, TS omtaler. De er gamle nok til at vide, at man ikke hopper i vandet uden at vaske sig.

Jeg synes, det er helt på sin plads, at TS siger det til dem. 

Jeg er måske sart, men jeg bliver forarget, hvis jeg ser, at der er nogen, der tager badetøjet på, inden de går under bruseren.

Jeg kunne sagtens finde på at hive fat i livredder eller andet personale. 

Anmeld Citér

5. april 2019

Venica

Tommelise skriver:

Det er børn på 10-12 år, TS omtaler. De er gamle nok til at vide, at man ikke hopper i vandet uden at vaske sig.

Jeg synes, det er helt på sin plads, at TS siger det til dem. 

Jeg er måske sart, men jeg bliver forarget, hvis jeg ser, at der er nogen, der tager badetøjet på, inden de går under bruseren.

Jeg kunne sagtens finde på at hive fat i livredder eller andet personale. 

Ja, det udspecificerede hun i et andet indlæg. Det er netop også derfor jeg skriver at når nu det drejer sig om et flok piger der går til svømning, og hvis hun opfatter det som et tilbagevendende problem, så kunne man evt. Gå til personalet eller svømmelæreren. Jeg ville aldrig påtale det overfor pigerne selv, men deres alder taget i betragtning så synes jeg heller ikke der er noget i vejen for at gøre det.

Dog vil jeg stadig mene at den mest konstruktive løsning ville være at gå til svømmelæreren. Måske de så kunne holde et lille kursus/foredrag omkring hvorfor man skal vaske sig, og hvordan det gøres Korrekt. Derudover tror jeg det ville være en god sidegevinst  at forklare en flok 12-årige at nøgenhed er helt naturligt, og at alle er forskellige, og at selvom det kan være en svær alder hvor der sker meget med kroppen, så er det stadig vigtigt at vaske sig ordentligt. 

Det var ikke for at starte en debat om hvor vidt man burde vaske sig eller ej, det skal man.  

Men jeg holder stadig fast i, at jeg aldrig selv ville påtale det overfor et barn. Sådan er vi jo så forskellige. 

Anmeld Citér

5. april 2019

Tommelise

Venica skriver:

Ja, det udspecificerede hun i et andet indlæg. Det er netop også derfor jeg skriver at når nu det drejer sig om et flok piger der går til svømning, og hvis hun opfatter det som et tilbagevendende problem, så kunne man evt. Gå til personalet eller svømmelæreren. Jeg ville aldrig påtale det overfor pigerne selv, men deres alder taget i betragtning så synes jeg heller ikke der er noget i vejen for at gøre det.

Dog vil jeg stadig mene at den mest konstruktive løsning ville være at gå til svømmelæreren. Måske de så kunne holde et lille kursus/foredrag omkring hvorfor man skal vaske sig, og hvordan det gøres Korrekt. Derudover tror jeg det ville være en god sidegevinst  at forklare en flok 12-årige at nøgenhed er helt naturligt, og at alle er forskellige, og at selvom det kan være en svær alder hvor der sker meget med kroppen, så er det stadig vigtigt at vaske sig ordentligt. 

Det var ikke for at starte en debat om hvor vidt man burde vaske sig eller ej, det skal man.  

Men jeg holder stadig fast i, at jeg aldrig selv ville påtale det overfor et barn. Sådan er vi jo så forskellige. 

Det er jo også helt okay, at du ikke vil sige noget. 

Spørgsmålet fra TS var jo også bare, hvad vi synes om, at en voksen siger det til børn. 

Og det ser jeg ikke noget forkert i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.