Det ved jeg faktisk ikke.
Hvis jeg ikke var med, fint nok. Så længe det blev gjort venligt :-)
Jeg ville aldrig selv påtale det overfor andre børn, hvis de går ind og skifter på toillettet og vasker sig bagefter, så ville jeg nok tænke nå ja, herre Gud, og så blande mig udenom. Det at et barn går ind på toilettet og skifter, ville for mig betyde at de måske kæmper med lidt mere. Ikke om jeg skulle komme med en kommentar, der ville få dem til at føle sig endnu mere “forkert”.
Jeg kan godt se det ville være et problem hvis ingen vaskede sig, men det er min opfattelse at det gør de som regel. Så der ville jeg nok bare passe mig selv.
Var der nogen der påtalte det overfor mit barn mens jeg var med, så ville jeg pænt fortælle at vi ikke var nået der til endnu, for det ville være den eneste logiske forklaring på at mit barn ikke havde vasket sig ordentligt “på min vagt”. Blev det sagt i en meget belærende tone, så ville jeg bede personen stikke piben ind, og passe sin egen tallerken.
Jeg synes det ville være et forfærdeligt samfund hvis vi alle skulle gå og lege politibetjente. Jeg gider i hvert fald ikke :-)
Anmeld
Citér