Hus ved marker - erfaring søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har en mark på den anden side af vores hæk om til vores have og vi elsker det. Vi har også naboer på begge sider af hækken, heldigvis ikke nogle der støjer vildt... Vil sige at deres plæne klipning er mere generende en når marken skal høstes. I skal dog være forberedt på at mus kan forekomme når de ligger lige op af marker. 

Okay det lyder godt, at det er SÅ lidt støj.. 

Mus bliver vist ikke noget problem.. Problemet bliver mere to katte, der foræder sig i musene 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2019

Rundtpågulvet

Vi bor på landet, med marker på den ene side af huset og naboer på den anden side. Jeg har flere gener og støj fra naboerne end fra marken

Der spredes gylle to gange om året. Så hørmer hele byen i 1-2 dage, men så er det også overstået 

Fluer har vi kun været plaget af et år, hvor regnen var så massiv at markerne næsten var blevet til mose i stedet. Ellers har vi aldrig haft flueproblemer.

Landbrugsmaskiner larmer også i en periode, men faktisk oplever jeg den lyd mindre generende end f.eks busser, lastbiler og bytrafikken.

Den største ulempe ville nok snarere være hvis der var langt til skole, indkøb osv

Anmeld Citér

28. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvorfor skulle trafikken være hurtigere ved marker? 

Og tak for lige at komme med input, som jeg ikke havde tænkt på 

På landet.  En længere landevej.  

Så opleves 80 km eller hurtigere hurtigt når man vil bakke ud fra eget hus. / Ungerne skal ud fra huset på cykel og skal lære at have fokus på biler m fart. 

Speeder foden er lidt tungere ved åben land.  

Anmeld Citér

29. marts 2019

Anonym trådstarter

Rundtpågulvet skriver:

Vi bor på landet, med marker på den ene side af huset og naboer på den anden side. Jeg har flere gener og støj fra naboerne end fra marken

Der spredes gylle to gange om året. Så hørmer hele byen i 1-2 dage, men så er det også overstået 

Fluer har vi kun været plaget af et år, hvor regnen var så massiv at markerne næsten var blevet til mose i stedet. Ellers har vi aldrig haft flueproblemer.

Landbrugsmaskiner larmer også i en periode, men faktisk oplever jeg den lyd mindre generende end f.eks busser, lastbiler og bytrafikken.

Den største ulempe ville nok snarere være hvis der var langt til skole, indkøb osv

Fantastisk.. Altså kan høre, at der faktisk ikke rigtigt er nogle problemer med at bo på landet.. At det eneste, vi skal være obs på er, om vi kan sælge det igen på et tidspunkt

Anmeld Citér

29. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

På landet.  En længere landevej.  

Så opleves 80 km eller hurtigere hurtigt når man vil bakke ud fra eget hus. / Ungerne skal ud fra huset på cykel og skal lære at have fokus på biler m fart. 

Speeder foden er lidt tungere ved åben land.  

Nåå ja det har du selvfølgelig ret i.. 

Anmeld Citér

29. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg og min kæreste er ved at kigge på hus, og har så fundet et godt "førstegangshus" i en lille by på landet.. Huset ligger dog omringet af tre marker, og her har jeg lige nogle spørgsmål til dem, som selv har erfaring med at bo ved marker.. 

1. Er huset til at sælge igen, hvis vi en dag vil sælge? 

2. Er huset til at leje ud, hvis vi ikke sælger? 

3. Kommer der til at lugte af gylle hele sommeren? 

4. Hvordan er støjniveauet fra maskinerne og hvor lang tid kører de og larmer på markerne? 

de første 14 år af mit liv boede jeg (og mine forældre) på en landejendom hvor vi havde marker på alle tre sider + på den modsatte side af vejen. Begge bonder kontaktede os når de skulle sprede gylle, men vi hørte stort set aldrig maskinerne.

Da jeg blev voksen boede jeg tre år på den modsatte side af en stor grisefarm, og der blev vi også advaret når han skulle ud med gylle.

Nu bor vi i udkanten af en større by, og her kan vi høre meget mere "støj" end maskinerne.

Anmeld Citér

29. marts 2019

Anonym trådstarter

Ms.Momo skriver:

de første 14 år af mit liv boede jeg (og mine forældre) på en landejendom hvor vi havde marker på alle tre sider + på den modsatte side af vejen. Begge bonder kontaktede os når de skulle sprede gylle, men vi hørte stort set aldrig maskinerne.

Da jeg blev voksen boede jeg tre år på den modsatte side af en stor grisefarm, og der blev vi også advaret når han skulle ud med gylle.

Nu bor vi i udkanten af en større by, og her kan vi høre meget mere "støj" end maskinerne.

Altså jeg begynder ligefrem at kunne lide ideen med at bo ved marker .. 

Er SÅ træt af byens larm, ambulancer, politi og brandbiler der kører forbi hele tiden, vejarbejde konstant, og folk der dytter af hinanden.. Vil kunne høre fuglene kvidre, og naboerne stå og snakke roligt eller sidde i haven og grille 

Anmeld Citér

29. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Altså jeg begynder ligefrem at kunne lide ideen med at bo ved marker .. 

Er SÅ træt af byens larm, ambulancer, politi og brandbiler der kører forbi hele tiden, vejarbejde konstant, og folk der dytter af hinanden.. Vil kunne høre fuglene kvidre, og naboerne stå og snakke roligt eller sidde i haven og grille 

hvis jeg kunne, så flytter jeg også gerne tilbage.

du skal bare lige være OBS på afstande til indkøb, skole og transport.

Der hvor vi boede da jeg var barn havde vi 5 km til indkøb og skole, hvilket ikke var sjov hvis det regnede 

Anmeld Citér

29. marts 2019

Anonym trådstarter

Ms.Momo skriver:

hvis jeg kunne, så flytter jeg også gerne tilbage.

du skal bare lige være OBS på afstande til indkøb, skole og transport.

Der hvor vi boede da jeg var barn havde vi 5 km til indkøb og skole, hvilket ikke var sjov hvis det regnede 

Ja det har du ret i.. Mener heldigvis ikke, at der var mere end maks 3 km, og ja altså indkøb lå ca. 5-10 på gåben

Anmeld Citér

30. marts 2019

altogintet

Anonym skriver:

Det er alle marker til afgrøder, så der er vel ikke voldsomt med fluer? 

Nej så tænker jeg ikke det kan være så slemt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.