Hus ved marker - erfaring søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.838 visninger
29 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg og min kæreste er ved at kigge på hus, og har så fundet et godt "førstegangshus" i en lille by på landet.. Huset ligger dog omringet af tre marker, og her har jeg lige nogle spørgsmål til dem, som selv har erfaring med at bo ved marker.. 

1. Er huset til at sælge igen, hvis vi en dag vil sælge? 

2. Er huset til at leje ud, hvis vi ikke sælger? 

3. Kommer der til at lugte af gylle hele sommeren? 

4. Hvordan er støjniveauet fra maskinerne og hvor lang tid kører de og larmer på markerne? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2019

Birthdaybaby

Marker er klart at foretrække fremfor naboer. 

Der spredes som regel gylle 1-2 gange årligt. Lugten bør være væk på 6 timer, max et døgn. Landmanden kan du evt bede advare, det gør de her omkring helt af sig selv. 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har marker på 2 sider af grunden og nabo på den 3. Jeg har INGEN problemer med hverken gyllelugt eller maskinlarm. Jeg tror landmanden primært arbejder på de områder indenfor normal arbejdstid netop fordi de støder op mod huse. jeg har faktisk slet ikke set en maskine derude i de 4 år jeg har boet her  

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym trådstarter

Birthdaybaby skriver:

Marker er klart at foretrække fremfor naboer. 

Der spredes som regel gylle 1-2 gange årligt. Lugten bør være væk på 6 timer, max et døgn. Landmanden kan du evt bede advare, det gør de her omkring helt af sig selv. 

Hvordan er larmen? Altså hvor mange dage kan man høre dem, og er det helt uudholdeligt med larmen? 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg har marker på 2 sider af grunden og nabo på den 3. Jeg har INGEN problemer med hverken gyllelugt eller maskinlarm. Jeg tror landmanden primært arbejder på de områder indenfor normal arbejdstid netop fordi de støder op mod huse. jeg har faktisk slet ikke set en maskine derude i de 4 år jeg har boet her  

Det lyder godt ��

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg og min kæreste er ved at kigge på hus, og har så fundet et godt "førstegangshus" i en lille by på landet.. Huset ligger dog omringet af tre marker, og her har jeg lige nogle spørgsmål til dem, som selv har erfaring med at bo ved marker.. 

1. Er huset til at sælge igen, hvis vi en dag vil sælge? 

2. Er huset til at leje ud, hvis vi ikke sælger? 

3. Kommer der til at lugte af gylle hele sommeren? 

4. Hvordan er støjniveauet fra maskinerne og hvor lang tid kører de og larmer på markerne? 

Hvad tænker du, at salg og leje har med marker at gøre?

Anmeld Citér

27. marts 2019

Birthdaybaby

Anonym skriver:

Hvordan er larmen? Altså hvor mange dage kan man høre dem, og er det helt uudholdeligt med larmen? 

Tænker du landbrugsmaskiner? Vi har måske hørt dem en enkelt aften omkring høsten. Måske. Men de veksler jo afgrøderne, og foretrækker sjovt nok også at arbejde på de samme tidspunkter som os andre. 

Jeg kan slet ikke forstå hvad frygten er for marker - igen, det foretrækker jeg da klart fremfor naboer ����

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad tænker du, at salg og leje har med marker at gøre?

At det ikke er alle, der vil bo ved marker.. Så hvis vi skal leje det ud eller sælge det, så kan det måske blive sværere, end hvis det var uden marker 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Anonym trådstarter

Birthdaybaby skriver:

Tænker du landbrugsmaskiner? Vi har måske hørt dem en enkelt aften omkring høsten. Måske. Men de veksler jo afgrøderne, og foretrækker sjovt nok også at arbejde på de samme tidspunkter som os andre. 

Jeg kan slet ikke forstå hvad frygten er for marker - igen, det foretrækker jeg da klart fremfor naboer ����

Det lyder super.. 

Jamen jeg har aldrig boet ved marker, så jeg aner ikke, om der er meget larm fra landbrugsmaskinerne eller om man kan høre fuglene kvidre osv. 

Anmeld Citér

27. marts 2019

Janet1989

Jeg er selv vokset op på landet, med en kæmpe mark omkring vores hus. Det var faktisk mest i høstsæsonen at vi lagde mærke til maskinerne ... men der er så dejligt ude på landet, dog ville jeg ikke selv købe et hus derude nu (bor i Nordjylland ) mest fordi det er svært at komme af med igen, når man kommer så langt væk fra byen(selvom der nok kun er 10 minutter til nærmeste by med butik) 

men hellere et hus på landet, end bo i lejlighed i storbyen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.